Her er danskernes favoritrejseselskab

Del
Danskerne foretrækker rejseselskabet Spies, men de unge i byerne hellere vil booke rejsen på Momondo eller via airbnb, viser YouGov BrandIndex.
Image: Getty
Image: Getty

Når rejsen skal bookes, vælger halvdelen af befolkning at booke ophold og transport hver for sig (49%), mens hver tredje vælger en pakkerejse (33%) ifølge YouGov Profiles.

Men hvilke rejseselskaber/bookingsites foretrækker danskerne? YouGov har set nærmere på danskernes syn på både de traditionelle og nye udbydere på rejsemarkedet.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Alle rejseselskaber har en høj kendskabsgrad i befolkningen, men der er stor forskel på, hvilken opfattelse danskerne har af selskaberne. Spies ligger i toppen af rankingen målt på overordnet indtryk med en score på 24,4 fulgt af Bravo Tours (19,5) og FDM Travel (19,1).

Momondo er til gengæld den foretrukne rejsesøgemaskine blandt danskerne med en score på 19,2. Til sammenligning får Booking.com en score på 16,1, og Trivago scorer 13,4.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Spies er også det selskab flest danskerne ville overveje at købe fra, næste gang de skal rejse (19,6% af danskerne overvejer Spies ved næste rejse), mens 17,4% vil booke via Momondo, og 16,4% overvejer Bravo Tours.

Airbnb ligger til gengæld i bunden af rankingen både målt på indtryk (score: 6,2) og købsovervejelse (8,6%).

De unge booker rejser på søgemaskiner og airbnb

Selvom Spies og Bravo Tours er de foretrukne rejseselskaber hos den brede befolkning, skal de dog ikke hvile på laurbæerne. De har nemlig ikke lige så godt tag i de unge under 40 år og særligt ikke de unge i de større byer.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Momondo er uden sammenligning den foretrukne rejsesøgemaskine (score: 29,2) med masser af luft til nærmeste konkurrent Booking.com (18,2).

airbnb har skiftet bundplaceringen ud med en tredjeplads med en score på 18,2 foran de mere veletablerede rejseselskaber på markedet. Spies ligger i bunden af rankingen med en score på 13,0.

Momondo er også den rejsesøgemaskine, som flest unge overvejer at booke næste rejse rejse gennem (34,1%), mens Booking.com kommer på andenpladsen (24,3%) og airbnb på tredjepladsen (17,6%) tæt fulgt af Spies (17,2%).

Hvem booker rejsen gennem airbnb?

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Vi har set nærmere på målgruppen, som har booket rejser gennem airbnb inden for det seneste år ved hjælp af segmenteringsværktøjet YouGov Profiles.

Målgruppen, som har booket rejser gennem airbnb inden for det seneste år, består i overvejede grad af folk fra hovedstaden (47% mod 31% af befolkningen) og fra de større byer i Danmark (41%). Personer under 40 år og dem, der endnu ikke har fået børn, er også overrepræsenteret (43% mod 24% af befolkningen).

Airbnbs kunder booker ophold og transport hver for sig, når de skal på ferie (82% mod 49% af befolkningen), og de vil have oplevelser i ferien. 60% foretrækker en ferie med kombineret afslapning og seværdigheder, og 59% foretrækker storbyferier, mens 37% vælger rundrejsen med flere ophold på ferien.

Skal man fange denne målgruppes opmærksomhed, kan det med fordel foregå online.

Om undersøgelsen

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er indsamlet i en periode på 20 uger med afslutning 31. maj 2019, hvor 2097 personer 18+ er blevet interviewet.

Læs mere om YouGov BrandIndex

YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.

Læs mere om YouGov Profiles

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Image: Getty
Image: Getty
Download
Om undersøgelsen
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er indsamlet i en periode på 20 uger med afslutning 31. maj 2019, hvor 2097 personer 18+ er blevet interviewet.

Læs mere om YouGov BrandIndex

YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.

Læs mere om YouGov Profiles
Om undersøgelsen I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Data er indsamlet i en periode på 20 uger med afslutning 31. maj 2019, hvor 2097 personer 18+ er blevet interviewet. Læs mere om YouGov BrandIndex YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019. Læs mere om YouGov Profiles
Download
Om undersøgelsen
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er indsamlet i en periode på 20 uger med afslutning 31. maj 2019, hvor 2097 personer 18+ er blevet interviewet.

Læs mere om YouGov BrandIndex

YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.

Læs mere om YouGov Profiles
Om undersøgelsen I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Data er indsamlet i en periode på 20 uger med afslutning 31. maj 2019, hvor 2097 personer 18+ er blevet interviewet. Læs mere om YouGov BrandIndex YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019. Læs mere om YouGov Profiles
Download
Om undersøgelsen
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er indsamlet i en periode på 20 uger med afslutning 31. maj 2019, hvor 2097 personer 18+ er blevet interviewet.

Læs mere om YouGov BrandIndex

YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.

Læs mere om YouGov Profiles
Om undersøgelsen I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Data er indsamlet i en periode på 20 uger med afslutning 31. maj 2019, hvor 2097 personer 18+ er blevet interviewet. Læs mere om YouGov BrandIndex YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019. Læs mere om YouGov Profiles
Download
Om undersøgelsen
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er indsamlet i en periode på 20 uger med afslutning 31. maj 2019, hvor 2097 personer 18+ er blevet interviewet.

Læs mere om YouGov BrandIndex

YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019.

Læs mere om YouGov Profiles
Om undersøgelsen I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 360 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Data er indsamlet i en periode på 20 uger med afslutning 31. maj 2019, hvor 2097 personer 18+ er blevet interviewet. Læs mere om YouGov BrandIndex YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen. Data er indsamlet over en periode på 12 måneder indtil 2. juni 2019. Læs mere om YouGov Profiles
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.

Med panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye