YouGov Denmark

Her er danskerne detailfavoritter

Del

Rema 1000 er danskerne uovertrufne favorit inden for dagligvarekæder mens Matas løber med sejren inden for andre typer af detailbutikker.

YouGov Retail Rankings 2021 er en ny rangering af detailbutikker, som bedømmer varemærker ud fra 6 forskellige imageparametre, nemlig kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed. Den danske ranking er delt op i dagligvarekæder samt andre detailbutikker.

Top 10 inden for dagligvarekæder

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Rema 1000 har gennem flere år været helt i top, når YouGov lancerede sine overordnede imageranking, og med en score på 42,8 er der langt ned til de nærmeste konkurrenter for Rema 1000 på top 10-listen over dagligvarekæder.

Salling Group kan glæde sig over, at Føtex indtager andenpladsen med en score på 26,2, og Netto tager tredjepladsen (25,1).

SuperBrugsen er på fjerdepladsen (22,9), men Lidl runder top 5 af med en score på 22,1.

Irma (17,0) er den eneste kæde, som ikke er landsdækkende, der har sneget sig ind på top 10, og kæden ville da også have scoret endnu højere såfremt man kun lavede listen for Sjælland . Aarstiderne (14,0) runder 10. pladsen af, og er den eneste måltidskasse, som er kommet med ind på toplisten. 

Top 10 inden for detail (eksklusiv supermarkeder)

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Når vi vurderer danskerne favoritter inden for andre typer af detailkæder, ligger Matas helt i top med en score på 41,7. Matas bliver efterfulgt af IKEA (34,0), mens Imerco indtager tredjepladsen med en score på 29,8.

Vil du vide, hvordan dit varemærke klarer sig? Eller høre mere om YouGov BrandIndex? 

Kontakt os

Om rankingen

Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.

YouGov BrandIndex er tilgængelig i 55 markeder over hele kloden og gennemfører mere end elleve millioner interviews hvert år i Nordamerika, Sydamerika, Europa, Afrika, Asien, Mellemøsten og Australasien.

I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Data er fra 1. september 2020 til 31. august 2021.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

Om YouGov 

YouGov er et international research- og dataanalysevirksomhed. Vores mission er at levere en kontinuerlig strøm af nøjagtige data om forbrugeres holdning verden over.

Vores 17 millioner registrerede medlemmer udgør et stærkt engageret forbrugerpanel, der dagligt leverer tusindvis af datapunkter om deres meninger, holdninger og adfærd. Vi kombinerer denne kontinuerlige strøm af data med vores analyse-ekspertise for at opnå indsigter, som organisationer og virksomheder kan bruge til at opnå et bedre beslutningsgrundlag.

Med kontorer i Storbritannien, Nordamerika, Kontinentaleuropa, Norden, Mellemøsten, Indien og Stillehavsasien har YouGov et af verdens største markedsanalysenetværk.

YouGov

Best panel

Best data

Best tools

For yderligere information besøg yougov.com.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum