Her er Danmarks bedst omtalte varemærker

Del
Rema 1000 topper YouGov BrandIndex’ liste over brands, der har fået mest positiv omtale herhjemme for andet år i træk. Årets top 10 byder også på danske nyheder. Både Bang & Olufsen, DR2 og Lotto er kommet med i top-10.

YouGov BrandIndex sammenligner 425 varemærker i Danmark for at vise, hvilke mærker der har fået mest positiv omtale (Buzz). Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. En af de parametre, som YouGov BrandIndex måler på, er varemærkets Buzz (omtale).

Varemærker med højeste Buzz-score (omtale)

Top Buzz

Lego som i mange år sad solidt på omtale-tronen har tabt lidt af pusten og må lade sig nøje med en tredjeplads på det års Buzz-ranking med en score på 23,1, mens norske Rema 1000 slår sin position fast på det danske marked med en score på 29,4. MobilePay får igen en andenplads med en score på 26,4.

Audi, Tryg og Volkswagen er ude af dette års top 10, mens Bang & Olufsen, DR2 og Lotto er kommet med.

Højdespringere i 2018

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

DSB er årets højdespringer og har forbedret sin Buzz-score med 5,4 point. DSB har stadig en negativ score, men har fået markant mindre negativ omtale i 2018. Det samme gør sig gældende for Rejsekortet.

I en tid med nedskæringer kan DR glæde sig over, at DR2 er med i top 10, og at både DR og DR2 er blandt årets højdespringere.

Selv om 2018 sluttede med et lidt skuffende regnskab fra Bang & Olufsen, kan ledelsen glæde sig over, at Bang & Olufsen både er med på top 10 og en af årets højdespringere efter at have forbedret sin Buzz-score med 3,1 point i 2018.

For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Vi har set nærmere på, hvordan Bang & Olufsens kunder adskiller sig fra den generelle voksne befolkning ved hjælp af segmenteringsværktøjet YouGov Profiles. Bang & Olufsen har især godt tag i mænd over 50 og særdeleshed i dem over 60 og velhaver-segmentet. Selvom de ikke har lige så godt fat i gruppen under 40 år, kan de til gengæld glæde sig over, at de i denne gruppe har bedst fat i de unge mellem 18-29 år, hvilken kan skyldes deres produktserie BEOPLAY, som netop henvender sig til de unge.

Se også Danmarks bedst omtalte brands fordelt på forskellige brancher her

Om YouGov BrandIndex

BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 360 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.

Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.

Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Buzz-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Buzz-score i 2018 sammenlignet med 2017.

YouGov Profiles er vores segmenteringsværktøj, som skaber unikke muligheder for at kortlægge og udforske en befolkningsgruppe og sammenligne forskellige befolkningsgrupper i detaljen.

https://yougov.dk/find-solutions/brandindex/

https://yougov.dk/find-solutions/profiles/

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Download
Om YouGov BrandIndex
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 360 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.
Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Buzz-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Buzz-score i 2018 sammenlignet med 2017.
Om YouGov BrandIndex BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 360 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser. Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Buzz-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Buzz-score i 2018 sammenlignet med 2017.
Download
Om YouGov BrandIndex
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 360 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.
Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Buzz-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Buzz-score i 2018 sammenlignet med 2017.
Om YouGov BrandIndex BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 360 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser. Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Buzz-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Buzz-score i 2018 sammenlignet med 2017.
Download
Om YouGov BrandIndex
BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 360 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser.
Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Buzz-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Buzz-score i 2018 sammenlignet med 2017.
Om YouGov BrandIndex BrandIndex er en daglig tracking af danskernes opfattelse af 360 varemærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker. Buzz-scoren beregnes ved, at man spørger respondenterne, om de i løbet af de seneste to uger har hørt noget positivt eller negativt om et bestemt varemærke gennem reklame, nyheder, mund-til-mund eller venner og familie. Netscoren beregnes som positive minus negative tilkendegivelser. Oversigten over varemærkerne med den største stigning i Buzz-score viser de varemærker, der har de største stigninger i Buzz-score i 2018 sammenlignet med 2017.
Download

Links

Information om YouGov Denmark

YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K

What the world thinks

YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 6 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst. 

Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov. 

Med 30 kontorer i 20 lande og panelmedlemmer i 38 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden.

Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye