Henrik Christiansen bliver ny CFO og en vigtig del af Nuudays virksomhedstransformation

Henrik Christiansen er ny CFO i Nuuday pr. 1. august. Han bliver en central figur i den igangværende virksomhedstransformation, som skal forvandle Nuuday til at blive et af de mest digitale og kundeorienterede teleselskaber i Europa.

Henrik Christiansen bliver ny CFO i Nuuday, hvor han starter d. 1. august. Henrik kommer fra en stilling som CFO i dagligvarekoncernen Dagrofa, hvor han har spillet en afgørende rolle i eksekveringen af ​​en omfattende turn-around, der har transformeret Dagrofa til en solid og profitabel virksomhed.

I Nuuday vil Henrik blive en central figur i den igangværende virksomhedstransformation, som skal forvandle Nuuday til at blive et af de mest digitale og kundeorienterede teleselskaber i Europa. Med ansættelsen af Henrik Christiansen har CEO Jon James nu gennemført omorganiseringen af Nuudays ledelsesteam, som han igangsatte kort efter sin ankomst sidste år.

“Henrik er en stærk leder med en dokumenteret erfaring med at lede effektive økonomifunktioner og gennemføre succesfulde og komplekse transformationer. Jeg er glad for, at vi har været i stand til at tiltrække Henrik til Nuuday”, siger CEO Jon James.

Henrik kommer til Nuuday efter næsten otte år hos Dagrofa, og forinden var Henrik CFO hos DT Group (i dag STARK Group). Den røde tråd i Henriks karriere har været store virksomhedstransformationer med afsæt i en professionel og strategisk funderet økonomifunktion.

"Jeg glæder mig til at tage del i transformationsrejsen med Nuuday og blive en del af en virksomhed, der har en krystalklar strategi og en række af velrenommerede brands. Min personlige ambition er at udvikle den stærkest mulige økonomifunktion og at positionere den internt som en strategisk partner på tværs af alle Nuudays brands og enheder”, siger Henrik Christiansen.

Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper, eesy og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Nuuday kickstarter komplet IT-transformation: “Vi vil levere de bedste kundeoplevelser som den førende digitale serviceudbyder i Danmark”28.6.2022 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med annonceringen af Netcracker Technology som strategisk partner for Nuudays komplette IT-transformation igangsætter Danmarks største teleselskab rejsen mod at blive den mest digitale serviceudbyder i Danmark, der vil levere de bedste kundeoplevelser. Den nye IT-platform bliver omdrejningspunkt for en gennemgribende virksomhedstransformation.

Nuuday leverer en solid start på 2022 med 2 procent vækst i serviceomsætningen samt stabil udvikling inden for mobil og bredbånd6.5.2022 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nuuday fortsatte i første kvartal af 2022 med at eksekvere sin strategi om at stabilisere forretningen inden for både B2C og B2B med fokus på strategiske kerneprodukter inden for mobil og bredbånd. Serviceomsætningen steg til 3.332m DKK, hvilket er en stigning på 2% ift. samme periode året før. Væksten blev drevet af en omsætningsfremgang på 6% inden for mobility services på tværs af erhvervs- og privatforretningen. Nuuday fortsatte stabiliseringen af kundebasen inden for de strategiske nøgleprodukter mobil og højhastighedsbredbånd, hvor kundebasen på mobil privatmarkedet steg med 2.000 omsætningsgenererende enheder (RGU[1]), mens der kom 1.000 færre RGU’er inden for bredbånd til private. Samlet set er dette udtryk for en væsentlig forbedring på privatmarkedet i forhold til de seneste kvartaler, samtidig med at kundebasen på erhvervsmarkedet fortsatte med at vokse drevet af vækst inden for mobil. TV-forretningen registrerede et tab på 21.000 RGU’er i Q1. Resultaterne afspejler Nuuday’s

Nuuday afsluttede året 2021 med fremgang. Service revenue voksede med 1,4% ifht. Q4 2020, og den positive udvikling følger i halen på et Q3, der også bød på vækst i service revenue ifht. Q3 2020. Den positive tendens var i Q4 særligt baseret på omsætningsfremgang for mobility services, som voksede med 6,8% i forhold til Q4 2020. “Vi er i 2021 begyndt at eksekvere på de første faser af Nuuday’s betydelige transformation. Jeg er derfor tilfreds med at se, at vi er lykkedes med at stabilisere både kundebasen og indtjeningen i løbet af Q4”, lyder det fra Nuuday CEO, Jon James. For første gang i mange kvartaler oplevede Nuuday nettotilgang i antallet af omsætningsgenererende enheder (RGU[1]), der voksede med 28.000 fra Q3 til Q4 på tværs af forretningssegmenter. Denne udvikling blev ikke mindst drevet af vækst inden for højhastighedsbredbånd, der voksede med 14.000 RGU’er i takt med, at Nuuday har fået adgang til fibernettet i flere forsyningsområder og nu kan tilbyde alle kerneprodukter på