Estaldo.com

Hemmeligt boligmarked skal udfordre ejendomsmæglerne

”Stop med at forære din friværdi væk”, sådan lyder det fra den digitale ejendomsmægler Estaldo.com som vil revolutionere ejendomsmæglernes skuffesalgsmodel.
Med Estaldo Sneak Peek™ kan boligejere oprette en gratis salgsannonce.

I gamle dage gik man ned til den lokale ejendomsmægler og kiggede i vinduet for at finde sin nye bolig. Derfor kæmpede ejendomsmæglerne om, at placere sig på de mest prominente adresser rundt omkring i de danske byer.

Selvom ejendomsmæglerne stadigvæk ligger på alle gadehjørner, så finder langt de fleste i dag sin kommende bolig på platforme som Boliga og Boligsiden.

"Verden er simpelthen løbet fra ejendomsmæglere i alle byer, som pynter hvert sit vindue med boligannoncer, og derfor er det nu på tide at udfordre status quo med en ren online model, som kommer kunderne til gode." siger Jakob Neua Nørgaard som er direktør hos Estaldo.

Estaldo har derfor lanceret et nyt hemmeligt boligmarked, hvor man som køber eller sælger får mulighed for at mødes uden omkring de traditionelle salgskanaler.

"Mange vil nok forbinde vores nye Sneak Peek platform med det, som ejendomsmæglere kalder skuffesalg. I virkeligheden er det første skridt til at give boligejere og købere langt mere kontrol over sit boligkøb og salg uden at gå på kompromis med den professionelle rådgivning." siger Jakob Neua Nørgaard.

Sneak Peek, som Estaldo kalder sin nye platform, kan man som boligejer sætte sin bolig til salg helt gratis.

Helt konkret fungerer den nye platform i tre trin. På det første trin kan man uforpligtende teste prisen på sin bolig uden at sætte den til salg. På det næste trin kan man åbne for, at interesserede købere kan tage kontakt og bestille en fremvisning. Når man har fundet en køber, kan man til sidst vælge at hyre en ejendomsmægler fra Estaldo til at udarbejde papirarbejdet.

Finder man ikke en køber på Sneak Peek, kan man vælge at opgradere sit salg til det åbne boligmarked, hvor også markedsføring på Boliga og Boligsiden er inkluderet. Vælger man det åbne boligmarked får man tildelt sin egen personlige ejendomsmægler fra Estaldo, som følger salget fra start til slut.

Og det er da også på Boliga og Boligsiden, hvor de fleste har vænnet sig til at finde sin bolig. Derfor har mange udfordrere på markedet tidligere fejlet i forsøget på at ændre adfærden hos forbrugerne, men Estaldo mener at have knækket koden.

”Det er jo ikke raketvidenskab at lave en hjemmeside, hvor man kan annoncere en bolig til salg, men hvis ingen nogensinde kommer forbi hjemmesiden, så er det jo nytteløst. Forskellen på Estaldo og alle andre som har prøvet, er at vi allerede har tusindvis af brugere, som kigger på vores nuværende boligannoncer hver eneste dag.”

Og netop de boliger som Estaldo allerede har til salg via Boliga og Boligsiden spiller en rolle i det nye Sneak Peek koncept. Når en bruger klikker ind fra de store boligportaler, vil de også blive eksponeret for de boliger, som er sat til salg gratis på Estaldo Sneak Peek. På den måde skabes der trafik til boligerne på det hemmelige boligmarked.

Som køber kan man desuden oprette en Sneak Peek Agent, som automatisk fortæller når nogen sætter sin bolig gratis til salg og på den måde, kan man komme foran i køen til sin drømmebolig.

”Egentlig har vi bare åbnet skuffesalget og gjort det gennemsigtigt. Køberne kan nemt fremsøge alle vores sager, og sælgeren får ingen registreret liggetid imens de tester interessen for sin bolig. Jeg forventer at op mod 30% af alle boligsalg om 5 år vil blive solgt på den her måde.” siger Jakob Neua Nørgaard.

Med Estaldo Sneak Peek™ kan boligejere oprette en gratis salgsannonce.
Jakob Neua Nørgaard - Indehaver og Direktør

Information om Estaldo.com

Estaldo.com
Hobrovej 42D
9000 Aalborg

+45 71 96 08 08https://estaldo.com/

Fakta:

Estaldo

• Estaldo åbnede i Januar 2020
  • Har et fast salær på 12.500 kr. som inkluderer markedsføring og billeder
  • Danmarks 5. største mæglerbutik målt på boliger til salg

Sneak Peek™

• Gratis for sælger og køber
  • Sælg din bolig uden omkring ejendomsmæglerne
  • Mulighed for at tilkøbe rådgivning til udarbejdelse af papirarbejdet
  • Mulighed for at opgradere til det åbne boligmarked

Interesserede boligejere kan oprette sig på Sneak Peek™ her

Om Estaldo:

Estaldo.com er en digital ejendomsmægler stiftet af Jakob Neua Nørgaard, Ann Rosenskjold, Tibold Kandrai og Roland Pop.

Virksomheden har blandt andre Erling Daell fra Harald Nyborg og Mike Nielsen som stiftede Coolshop med i investorkredsen.

Estaldo er 100 % digital og har et fast salær på 12.500 kroner.

De håndterer billeder, papirarbejdet, forhandlinger og alt det juridiske. Du åbner selv døren og viser potentielle købere rundt.

Estaldo.com har uddannede ejendomsmæglere ansat til at stå for prisfastsætning af boligerne.

Du kan selv tjekke prisen på din bolig på under et minut via deres robot her https://www.estaldo.com/

Følg pressemeddelelser fra Estaldo.com

Flere pressemeddelelser fra Estaldo.com