HELT NY OG EVENTYRLYSTEN PEUGEOT RIFTER

PEUGEOT RIFTER kombinerer på succesfuld vis et robust look og slanke linjer i et design, der understreger, at udgangspunktet for bilen er eventyrlyst og det betyder, at dens egenskaber udnyttes til fulde både i storbyens jungle og i den vilde natur. Den nye PEUGEOT RIFTER er bygget på PSAs EMP2 platform, hvilket garanterer både fleksibilitet og holdbarhed. Den fås i to længder med 5 eller 7 sæder og er udstyret med PEUGEOT i-Cockpit, hvilket sammen med en række teknologiske features og effektive motorer betyder, at bilen er et perfekt mix af praktisk alsidighed og gode køreegenskaber. PEUGEOT RIFTER er bygget til allround brug og er designet til at inspirere hverdagens opdagelsesrejsende.

”PEUGEOT innoverer og PEUGEOT overrasker. Vores ambition er at blive den bedste high-end generalist bilproducent. Med PEUGEOT RIFTER tilbyder vi en nyfortolkning i dette segment, der er en perfekt kombination af alsidighed og køreglæde. Den har en stærk personlighed og signalerer handlefrihed.”

Jean-Philippe Imparato, PEUGEOT CEO

Nyt udseende – nyt navn

PEUGEOT har givet sin nye model et nyt navn, der leder tankerne hen mod friluftslivet og en aktiv livsstil.

Designet viser tydeligt slægtskabet med PEUGEOTs modelprogram. Den moderne og robuste front har løve-loget placeret i midten af kølergrillen, der er udformet efter samme designskabelon, som PEUGEOTs nyeste modeller. Profilen viser harmoniske proportioner med en kort vandret motorhjelm, en høj hoftelinje og korte udhæng for og bag. Tagrælingerne udgør en integreret del af designet og er udformet, så man kan nemt kan fastspænde genstande. Et gennemgående træk er de skarpt skårede skrå kanter, der ses både på døre og vinduer samt i udformningen af både front og bagende, hvilket tilfører et nyt designelement til modellen.

Bagenden indeholder en stor bagklap, der åbner op til et rummeligt bagagerum, som er flankeret af store baglygter med de tre klomærker – et af mærkets designsignaturer.

Den nye PEUGEOT RIFTER har lånt designelementer fra SUV-verdenen, som forstærker dens personlighed: en høj indstigning og siddehøjde, store hjul, beskyttelsespaneler hele vejen rundt (ved kofanger, hjulkasser og dørpaneler) og lidt højere frihøjde.

Et raffineret interiør med PEUGEOT i-Cockpit

Det indvendige design understreger, at RIFTER er en fuldblods PEUGEOT. Det er karakteriseret af PEUGEOT i-Cockpit, som er værdsat af mere end 4 mio. kunder verden over. PEUGEOT i-Cockpit er designet til at give en intuitiv køreoplevelse og består af følgende elementer:

• Et kompakt rat, der er fladt øverst og nederst for at give et bedre greb og forbedret styring
  • En 8” kapacitiv touchskærm
  • Et head-up display med instrumenture omkranset af kromringe

Kabinen er et velafstemt kompromis mellem praktiske løsninger og elegance, mens betjeningen og oplevelsen bag rattet er optimeret med henblik på førerens velbefindende og fokus.

Som resten af PEUGEOTs modelprogram fås RIFTER i en GT-Line version. Dette udstyrsniveau indbefatter bl.a. Onyx sorte detaljer på kølergrillen, sortindfarvede sidespejle og sorte tagrælinger. Herudover er GT-Line versionen udstyret med 17” ”Aoraki” diamantskårede aluminiumsfælge, mens der indvendigt vil være læderrat, et særligt indtræk og skakternet baggrund på instrumenturene.

Gennemtænkt funktionalitet

Den nye PEUGEOT RIFTER tilbyder en fleksibel rummelighed, der nemt kan tilpasses hverdagens forskellige behov. Med EMP2 platformen er den tilgængelig i både en 5- og 7-sæders version i to længder, Standard (4.40 m) og Lang (4.75 m).

Man kan montere børnesæder på alle tre sæder i række to og ved hjælp af ”Magic Flat” funktionen (tilgængelig i 2019) kan de tre individuelle sæder i et snuptag foldes helt sammen og gemmes væk i gulvet. På række tre i den lange version kan de to sæder rykkes frem og tilbage for at give mere benplads eller fjernes helt for at prioritere bagagerumspladsen.

Bagagerummet i PEUGEOT RIFTER har en volumen på 775 liter under hattehylden i 5-sæders versionen og helt op til 4.000 liter til loftet i den lange version med sæderne nede. Har man brug for at transportere lange genstande, er det også muligt at lægge det forreste passagersæde helt ned.

Skydedørene blevet optimeret og giver nu endnu nemmere adgang, eftersom åbningen er gjort større. Herudover er RIFTER forsynet med et vindue i bagagerumsklappen, som gør det muligt at snuppe ting fra bagagerummet uden at skulle åbne hele bagagerumsklappen.

Klar – parat – action!

Køreglæde er en vigtig del af mærkets DNA, og PEUGEOT RIFTER er ingen undtagelse. Den er som tidligere nævnt bygget på EMP2 platformen, der er anerkendt for sine dynamiske kvaliteter og fleksibilitet, hvilket er udnyttet til fulde i RIFTER. Vejgrebet er sikret af et Pseudo MacPherson frontophæng og bagtøj med deformerbar travers, mens affjedringen og styringen er særligt tilpasset til netop denne model.

De mest eventyrlystne kan vove sig væk fra alfarvej ved at tilvælge Advanced Grip Control, som sammen med Michelin Lattitude Tour dæk giver et endnu bedre greb. Der vil desuden være en 4x4 version i modelprogrammet, som er udviklet i samarbejde med Dangel.

Motorprogrammet til PEUGEOT RIFTER består af en række af de nyeste Euro 6.c motorer, der allerede nu lever op til den fremtidige WLTP norm.

Benzinmotorer:

1.2 PureTech 130 hk S&S med 8-trins automatisk gearkasse (fra 2019)

1.2 PureTech 110 hk S&S med 5-trins manuel gearkasse

Dieselmotorer:

1.5 BlueHDi 130 hk S&S med 6-trins manuel gearkasse eller 8-trins automatisk gearkasse

1.5 BlueHDi 100 med 5-trins manuel gearkasse

1.5 BlueHDi 75 hk med 5-trins manuel gearkasse

PEUGEOT RIFTER skal både opfylde hverdagens behov og fritidslivets udfordringer, og derfor er der mulighed for at udstyre den med en lang række teknologiske features og køreassistentsystemer, bl.a. Adaptiv Cruise Control, udvidet skiltegenkendelse, aktiv vejbaneassistent, træthedsovervågning med kamera, automatisk nødbremse, Trailer Stability Control, Visiopark 180 grader bakkamera, Blind Spot Assistent etc. Herudover er den 8 ” store touchskærm udstyret med Bluetooth og Mirror Screen, der er kompatibelt med Mirror Link, Apple Carplay og Android Auto, mens der er to USB indgange inden for førerens rækkevidde samt mulighed for trådløs opladning.

PEUGEOT RIFTER får sin verdenspremiere ved Genève Motor Show i marts 2018 og bliver lanceret til september.

PEUGEOT hæver barren med ny ambitiøs 508 SW7.6.2018 06:00pressemeddelelse

Blot få måneder efter afsløringen af den nye 508 er PEUGEOT klar med de første fotos af SW-versionen. Der er tale om en gennemgribende ændring. Den nye PEUGEOT 508 SW bryder med de eksisterende designkoder for stationcars i D-segmentet og har i stedet hentet inspiration fra shooting brake-universet. Designet er skarpt med en lavtliggende hoftelinje, og der er opnået en perfekt balance mellem sporty elegance og funktionalitet med rummelig passagerplads og et generøst bagagerum. Den nye 508 SW er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit, der sammen med bilens performance, sikkerhed og komfort sikrer en intens oplevelse bag rattet. Den nye PEUGEOT 508 SW har verdenspremiere til oktober 2018 i forbindelse med Paris Motor Show og vil efterfølgende blive lanceret i Europa fra januar 2019.

Interdan-koncernen overtager importen af Opel i Danmark15.5.2018 10:02pressemeddelelse

Groupe PSA og Interdan-koncernen har netop underskrevet en aftale, som betyder, at Interdan koncernen overtager importen af Opel i Danmark og Sverige. Interdan-koncernen har siden starten af 1950´erne varetaget importen af Peugeot i Danmark og har løftet mærket til at være blandt de mest populære personbilsmærker på det dansk marked. Overtagelsen af Opel er en naturlig udvidelse af det frugtbare samarbejde mellem Groupe PSA og Interdan, der blev cementeret med en succesfuld overtagelse af importen af Citroën og DS i Danmark i 2016.

PEUGEOT-LØVEN hvæsser klørene på Genève Motor Show27.2.2018 13:29pressemeddelelse

PEUGEOT indtager Genève Motor Show 2018 med ikke mindre end tre verdenspremierer: - Den nye PEUGEOT 508, en radikal sedan med et skarpt design, som er et udtryk for PEUGEOTs ambitioner i D-segmentet. - PEUGEOT RIFTER, designet til hverdagens eventyr i et robust og elegant design. Vises også i en særlig konceptversion med firehjulstræk. - En imponerede løve, som er mærkets nye ambassadør. Skulpturen er inkarnationen af PEUGEOTs stolthed og fejrer løve-emblemets 160 års historie.

Ny PEUGEOT 508 – et overbevisende statement22.2.2018 09:54pressemeddelelse

Den nye PEUGEOT 508 ændrer alt. Dens opbygning er mere kompakt og højden er reduceret. Det udvendige design er skarpere og mere robust, mens bilens spektakulære interiør inkluderer en udvikling af det ikoniske PEUGEOT i-Cockpit. Dens vejgreb, nye motorer, de utallige teknologiske features, men også det kvalitetsmæssige kvantespring betyder, at den nye PEUGEOT 508 hæver barren i D-segmentet og understøtter mærkets upmarket strategi.

PEUGEOT-LØVEN brøler højt i Danmark1.2.2018 13:37pressemeddelelse

2017 skriver sig ind i Peugeots historie, som et år, der vil blive husket for succes på alle fronter. 3008 SUV opnåede den prestigefyldte titel ”Car of the Year 2017”, Expert blev valgt som ”Årets Varebil 2017” i Danmark og den nye 7-personers 5008 SUV fik en meget positiv modtagelse, bl.a. som testvinder i flere dueller. Med næsten 10.000 solgte eksemplarer kørte bestselleren 208 ind på førstepladsen, som danskernes foretrukne bil, men de danske bilkunder tog også rigtig godt imod Peugeots SUV-modeller og det betød bl.a., at 2008 blev den mest solgte i sin klasse og 3008 indtog en andenplads i segmentet.