SILVAN

Helle Nielsen fra Svenstrup vandt guld i SILVANs Gør-Det-Selv-Mesterskaber

SILVAN, et af Danmarks førende byggemarkeder for gør-det-selv-entusiaster, har netop fundet årets tre vindere af Gør-Det-Selv-Mesterskaberne, landets største konkurrence for fingersnilde danskere. Den ene af de tre guldmedaljer gik til Helle Nielsen fra Svenstrup for et eventyrligt bålsted.
Bålsted

SILVAN har i dag uddelt 45.000 kroner til vinderne af årets bedste gør-det-selv-projekter. Helle Nielsen fra Svenstrup kan således indkassere 15.000 kroner til byggematerialer og værktøj for et helt eventyrligt bålsted, der kommer til at danne ramme om familiens udeliv hele sommeren. Bålstedet er bygget op som en hel terrasse og er teknisk set en ret svær konstruktion, hvorfor projektet løb med guldmedaljen i kategorien Den Svære.

I kategorierne Den Lette og Den Sjove er det Janus Berg fra Haslev og Mads Hindsgavl fra Silkeborg, der hver især kan indkassere et gavekort til en værdi af 15.000 kroner. De har designet og bygget en køkkenhave og et sejlende vildmarksbad, som en ekspertjury kårede som de bedste projekter ud af de 20, som fik flest stemmer på silvan.dk. Hele 1.515 projekter har i alt været tilmeldt konkurrencen.

-          Også i år har vi været imponerede over, hvor gode, gennemarbejdede og kreative projekter, deltagerne har indsendt. Danskerne er ét af Europas mest ihærdige og dygtige gør-det-selv-folk, og vinderprojekterne er et godt vidnesbyrd om den skabertrang, der er rundt om i hjemmene. Vi er stolte over at kunne bidrage med know-how, materialer og værktøj og ønsker vinderne et stort tillykke. De har virkelig fortjent præmierne, siger Lars Buch Sørensen, der er regionschef i SILVAN og en del af konkurrencejuryen i SILVANs Gør-Det-Selv-Mesterskab.

Helle Nielsen fra Svenstrup har været ”mesterbygger” på det svære projekt med at tegne og opføre bålstedet og terrassen, som har været et både sjovt og udfordrende projekt.

-          Vi er to piger, der har stået for projektet, og derfor er det lidt sejt, at vi går hen og vinder kategorien Den Svære. Vi har skabt et for os helt eventyrligt bålsted, lige som vi har drømt om, og når jeg ser på de mange andre projekter i konkurrencen, bliver jeg ekstra stolt over og glad for, at vi har vundet, lyder det fra Helle Nielsen.

Billeder af vinderprojekterne, de 20 projekter, der har fået flest stemmer samt alle indkomne bidrag kan ses på www.silvan.dk/gds2018.

For yderligere information, kontakt venligst:

Martin Pihl, Head of Marketing & E-commerce, SILVAN, tlf. 21 59 08 93 / mpi@silvan.dk

Presseservice: Jacob Lange, Lange PR, tlf. 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk

Kontakter

Bålsted

Information om SILVAN

SILVAN
Edwin Rahrs Vej 88
8220 Brabrand

SILVANs byggemarkeder henvender sig først og fremmest til den private gør-det-selv-kunde, men professionelle håndværkere handler også i kædens 43 byggemarkeder. Foruden 18.000 faste varer fører SILVAN et sæsonpræget sortiment og yderligere tusindvis af bestillingsvarer, som kan købes på nettet og leveres enten derhjemme eller i butikkerne via Click & Collect-systemet. SILVAN-byggemarkederne er strategisk placeret omkring landets større byer, og butikkerne har et gennemsnitligt salgsareal på 2.400 m2, hvortil kommer lager, administration og havecenter. SILVAN er en del af AURELIUS Group. Læs mere på www.silvan.dk

Følg pressemeddelelser fra SILVAN

Flere pressemeddelelser fra SILVAN

Nyt SILVAN-byggemarked giver plads til stort gør-det-selv outlet i Kolding26.6.2019 07:15:08 CEST | Pressemeddelelse

SILVAN åbnede lige efter nytår et 5.000 kvadratmeter stort byggemarked på Mosevej 1B i Sydbyen i Kolding. Det har skabt plads til et kæmpe outlet i den gamle SILVAN-butik på Skovvangen 59 i Nordbyen. Her har SILVAN samlet en bred vifte af havemøbler og tilbehør til hus og have, men det er tiltænkt de hurtige, for SILVAN Outlet holder kun åbent fredag-lørdag-søndag fra nu og hen over sommeren.