Heldig weekend hos Danske Spil

I denne weekend kan tre heldige danskere fra Esbjerg, Nørresundby og Søborg kalde sig millionær.

Fredag aften var Eurojackpot puljen på vanvittige 570 millioner, og en heldig spiller fra Tyskland ramte de syv gyldne tal og rev den store præmie hjem. Men med en stor førstepræmiepulje følger også en stor andenpræmiepulje, der i denne omgang bød på over 50 millioner kroner. Den blev vundet af hele syv europæiske spillere, og én af dem kommer fra Danmark. Den heldige vinder, en PLUS-abonnent fra Esbjerg, kan derfor se frem til at få intet mindre end 7.251.861 kr. ind på kontoen.

Men danskernes held sluttede ikke der, og selvom førstepræmiepuljen i Lotto lørdag aften ikke blev vundet og går videre til næste uge, blev der stadig trukket lod om 2x1 million kroner blandt alle spillede rækker.

I denne uge blev begge vinderrækker købt hos forhandlere i hver sin ende af landet. Den ene vinder af Millionærgarantien, hvor man bliver millionær, selvom man har 0 rigtige, har købt sin vinderkupon hos Kvickly Nørresundby i Nordjylland, mens den anden vinder købte sin hos Købmanden på Høje Gladsaxe Lilletorv i Søborg.

Danske Spil ønsker alle vinderne stort tillykke.

Eurojackpot Vindertal:

10, 19, 32, 36, 46

Stjernetal:

4, 6

Lotto Vindertal:

11, 17, 18, 19, 23, 27, 31

Tillægstal:

Tilfredsstillende regnskab fra Danske Spil4.3.2021 14:00:18 CETPressemeddelelse

Danske Spil har i 2020 leveret et solidt årsresultat efter skat på 1.460 mio. kr. Korrigeret for ekstraordinære forhold i 2019 er det på niveau med sidste års regnskab. Det samlede samfundsmæssige bidrag, herunder udlodningsmidler, spilafgifter og selskabsskat, udgør i år 2.376 mio. kr. ”Resultatet for 2020 lever op til forventningerne for 2020, og jeg er stolt over, at vi på trods af COVID-19 og aflyste sportsbegivenheder kan levere et så solidt resultat, som krone for krone går tilbage til fællesskabet. Det er en særlig glæde for mig, at vi i år leverer det største bidrag til udlodningsmidlerne siden liberaliseringen af spillemarkedet i 2012, som i en svær tid kan være med til at holde hånden under det danske kultur- og foreningsliv, ” siger Peter Christensen, bestyrelsesformand i Danske Spil. Største ansvarlighedsprojekt nogensinde I 2020 indførte vi det måske største enkeltstående ansvarlighedstiltag nogensinde i Danske Spils historie. ”Sikkert Spil” er navnet på vores Spil-id løsn

Vandt 40.000 kr i 40 måneder: Jeg måtte op om natten og tjekke, at det ikke var en drøm25.2.2021 08:26:19 CETPressemeddelelse

En mand i 80’erne fra Aabenraa Kommune fik sig noget af en overraskelse i sidste uge, da han skrabede Quick-loddet Guldbarren. -Jeg havde faktisk helt glemt, at jeg havde købt loddet og kunne mærke det i baglommen, da jeg forleden skulle ud ad døren. Så jeg lagde det fra mig på skrivebordet. Da jeg kom hjem tænkte, jeg, at jeg da hellere måtte få skrabet det, selvom det egentlig var blevet lidt sent, og jeg var træt efter en lang dag, fortæller han til Danske Spil. Manden, der er pensionist, vågnede dog brat op, da han så, at han havde tre ens felter med 40.000 kr., som man får udbetalt over 40 måneder. I alt en gevinst på 1.600.000 skattefri kroner. -Altså jeg fik et chok jo, men troede ikke helt på, hvad jeg så. Jeg er jo lidt oppe i alderen, så det kniber med synet, siger han med et grin. Den heldige vinder gik i seng, men kunne slet ikke finde ro. -Jeg stod op igen kl. 03.00, for lige at gå ind og se, om loddet stadig lå der. Jeg var sikker på, at det var noget, jeg havde drømt, ly