Har du lyst til at gøre en forskel for seniorer der, hvor du bor?

Bliv frivillig i et nyt projekt, der skal hjælpe seniorer med gigt til et sundere og gladere liv
Foto: Jacob Ljørring

Har du lyst til at gøre en forskel for seniorer der, hvor du bor?

Mange seniorer har knas med knæet, ondt i hoften eller andre skavanker, der gør det svært at finde motionstilbud, som passer til dem. Aktiviteter, hvor det ikke handler om at komme først eller springe højest, men om fællesskab og friluftsliv. Og hvor der er tid til at sætte tempoet ned og holde en pause, så alle kan være med.

Det vil Gigtforeningen og DGI Østjylland gøre noget ved. Derfor har de – med støtte fra TrygFonden – udviklet ”Sunde seniorer med gigt”, som fra efteråret vil blive tilbudt i fem østjyske kommuner, nemlig Skanderborg, Aarhus, Randers, Syddjurs og Odder. Og de har brug for frivillige, som har tid og lyst til at tage et ansvar enten som kaptajn på et cykelhold, gå-vært eller som SMART-instruktør, hvor også hjernegymnastik er i fokus.

”Som frivillig i ”Sunde seniorer” er du med til at styrke livskvaliteten og fællesskabet i dit lokalområde. Du bliver en del af et netværk med andre ildsjæle, der brænder for at gøre en forskel, og vi sørger for, at du er godt klædt på til opgaven med kurser og vejledning undervejs,” siger Charlotte Lykke fra Gigtforeningen. ”Du behøver ikke selv at have gigt eller være senior – det, det handler om, er, at du har lyst til at skabe gode rammer for, at deltagerne på dit hold får positive oplevelser og bliver en del af et stærkt fællesskab.”

Kontakt vores frivilligafdeling på:
Mail: sundeseniorer@Gigtforeningen.dk

Foto: Jacob Ljørring