Håndværkerbutikker fortsætter vækstrejsen i Nordjylland

Lemvigh-Müller investerer i sine håndværkerbutikker - denne gang i Thisted, hvor forretningslivet boomer i den erhvervsvenlige kommune.
Butikspersonalet glæder sig til at invitere indenfor i den opgraderede og udvidede butik. Fra højre: Lisa Reinholt Nielsen, Tommy Nørgaard, Carin Hauge Hansen og Mikkel Kudahl Marquartsen

Thisted ligger højt på DI’s liste over Danmarks mest erhvervsvenlige kommuner. I 2020 nåede kommunen en 2. plads i Dansk Byggeris erhvervsanalyse. Blandt lokale erhvervsdrivende i Thisted melder man da også om vækst - heriblandt hos stål- og teknikgrossisten Lemvigh-Müller, som har fordoblet sin omsætning i Thy siden 2018.

Bygger om til håndværkerkundernes behov

Fremtiden for Thisteds håndværks- og industrivirksomheder ser lovende ud. De vil i endnu højere grad end i dag have brug for en forretningspartner, som kan levere alt, hvad der er brug for til service-, drifts- og vedligeholdsopgaverne. De seneste år har vi skudt et tocifret millionbeløb i udviklingen af vores håndværkerbutikker, og nu opgraderer vi butikken i Thisted med 3.000 nye varer og over 400 m2. Så kan butikken understøtte det boomende behov hos områdets håndværkere og industri”, siger salgsdirektør med ansvar for Lemvigh-Müllers butikker, Peter von der Hude.

135 års lokalerfaring i branchen

Lemvigh-Müller er et velkendt navn blandt håndværkerne i Thisted og omegn. Stål- og teknik-grossisten har drevet forretning i byen i snart 100 år – oprindeligt som Thisted Jernhandel/ Homann Stål. Butikkens medarbejdere er ligeledes kendte ansigter i branchen. 135 års erfaring i Lemvigh-Müllers butik har de seks medarbejdere samlet set – men det inkluderer vel at mærke også Viggo Oddershede Krog med 43 år og Jan Kristensen med 40 år på salgskontoret. Den lange erfaring har sikret medarbejderne et stort netværk i branchen samt god forståelse for købmandskab, og hvad de lokale kunder har brug for af servicetilbud og produkter på butikkens hylder.

Netop den lokale forankring har lagt fundamentet for butikkens vækst: ”Det er de lokale håndværkere og industri og så selvfølgelig teamet i butikken, der har skabt forudsætningerne for udvidelsen, og det glæder jeg mig til at fejre til vores åbningsfest 8. september”, siger butikschef Mikkel Kudahl Marquartsen”.

Fakta:

• Lemvigh-Müller inviterer til åbningsfest 8.9 fra 11-16 i butikken på Vilhelmsborgvej 15 D i Thisted
  • Her vil områdets håndværkere og industri blive budt på pizza, lokal øl og masser af tilbud og konkurrencer
  • Butikkens areal er tilføjet 400m2 via en overtagelse af Premier Is tidligere lejemål
  • Varesortimentet er i samme ombæring udvidet med 3000 produkter fra 7.000 til 10.000