Groupe PSAs mål om CO2-reduktion er i overensstemmelse med Paris-aftalen

Groupe PSA understreger sit engagement og vilje til at opnå CO2-neutralitet ved at få sine mål om CO2-reduktion videnskabeligt certificeret og dermed godkendt af Science Committee Target initiativets (SBTi) Styringskomité. Klimamålene afspejler den ubetingede nødvendighed af at begrænse den globale opvarmning til 2 ° C over det præ-industrielle niveau.

Groupe PSA forpligter sig til i 2034 at reducere:

• Absolutte drivhusgasemissioner fra energiforbrug fra industrielle aktiviteter med 20% med år 2018 som udgangspunkt.
  • Drivhusgasemissioner fra brug af solgte produkter under hensyntagen til hele livscyklussen med 37% pr. km med år 2018 som udgangspunkt.

Groupe PSA har i mere end 10 år været blandt de ledende producenter i Europa, når det gælder nedbringelse af CO2 fra biler. Dette afspejler koncernens valg om at fokusere på effektive og tilgængelige teknologiske løsninger, der er implementeret på biler til massemarkedet, hvilket er en forudsætning for en reel positiv påvirkning af miljøet.

Godkendelsen fra SBTi vidner om, at Groupe PSAs mål om reduktion af CO2-emssioner stemmer overens med de nødvendige reduktionskrav for at sikre, at den globale opvarmning ikke overstiger 2 ° C.

Med den eksterne videnskabelige validering fra SBTi har Groupe PSA således fået blåstemplet sin klimastrategi og teknologiske valg.

The Science Based Target initiative er et samarbejde mellem the Carbon Disclosure Project (DCP), the United Nations Global Compact (UNGC), the World Resources Institute (WRI) og the World Wide Fund for Nature (WWF). SBTi definerer og fremmer bedste praksis inden for videnskabsbaseret målsætning og vurderer selskabers mål uafhængigt.

PEUGEOT skyder nytåret ind med Danmarkspremiere på den nye 208 den 4.- 5. januar27.12.2019 11:01:24 CETPressemeddelelse

Når Peugeot-forhandlerne åbner dørene til den traditionelle nytårskur i weekenden den 4. - 5. januar, er det ikke kun det nye år, der bliver fejret med champagne, men også en funklende ny Danmarkspremiere. Afløseren til bestselleren 208 står på spring og Peugeot-forhandlerne glæder sig til at vise den helt nye 208 frem. Den fås fra 147.990 kr. for en Active PureTech 75 hk.

Prisvindende PARTNER Van på toppen23.7.2019 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van, som er belønnet med både ”Van of the Year 2019” prisen og ”Årets Varebil 2019”, er kørt direkte ind på førstepladsen over de mest solgte varebiler i sin klasse. En markedsandel på 21,4 %* viser med al tydelighed, at kunderne også værdsætter de egenskaber, der sikrede PARTNER Van de to anerkendte priser: Moderne sikkerhedsudstyr, komfort, gode køreegenskaber og et potent design.