Groupe PSAs mål om CO2-reduktion er i overensstemmelse med Paris-aftalen

Groupe PSA understreger sit engagement og vilje til at opnå CO2-neutralitet ved at få sine mål om CO2-reduktion videnskabeligt certificeret og dermed godkendt af Science Committee Target initiativets (SBTi) Styringskomité. Klimamålene afspejler den ubetingede nødvendighed af at begrænse den globale opvarmning til 2 ° C over det præ-industrielle niveau.

Groupe PSA forpligter sig til i 2034 at reducere:

• Absolutte drivhusgasemissioner fra energiforbrug fra industrielle aktiviteter med 20% med år 2018 som udgangspunkt.
  • Drivhusgasemissioner fra brug af solgte produkter under hensyntagen til hele livscyklussen med 37% pr. km med år 2018 som udgangspunkt.

Groupe PSA har i mere end 10 år været blandt de ledende producenter i Europa, når det gælder nedbringelse af CO2 fra biler. Dette afspejler koncernens valg om at fokusere på effektive og tilgængelige teknologiske løsninger, der er implementeret på biler til massemarkedet, hvilket er en forudsætning for en reel positiv påvirkning af miljøet.

Godkendelsen fra SBTi vidner om, at Groupe PSAs mål om reduktion af CO2-emssioner stemmer overens med de nødvendige reduktionskrav for at sikre, at den globale opvarmning ikke overstiger 2 ° C.

Med den eksterne videnskabelige validering fra SBTi har Groupe PSA således fået blåstemplet sin klimastrategi og teknologiske valg.

The Science Based Target initiative er et samarbejde mellem the Carbon Disclosure Project (DCP), the United Nations Global Compact (UNGC), the World Resources Institute (WRI) og the World Wide Fund for Nature (WWF). SBTi definerer og fremmer bedste praksis inden for videnskabsbaseret målsætning og vurderer selskabers mål uafhængigt.

Prisvindende PARTNER Van på toppen23.7.2019 09:00:00 CESTPressemeddelelse

Den nye PEUGEOT PARTNER Van, som er belønnet med både ”Van of the Year 2019” prisen og ”Årets Varebil 2019”, er kørt direkte ind på førstepladsen over de mest solgte varebiler i sin klasse. En markedsandel på 21,4 %* viser med al tydelighed, at kunderne også værdsætter de egenskaber, der sikrede PARTNER Van de to anerkendte priser: Moderne sikkerhedsudstyr, komfort, gode køreegenskaber og et potent design.

Ny PEUGEOT 2008: Endnu mere SUV – endnu mere high-tech19.6.2019 08:01:10 CESTPressemeddelelse

Den nye 2008 er en virkeliggørelse af PEUGEOTs spændende vision for fremtiden. Den er en ultramoderne fortolkning af en instinktiv køreoplevelse og alsidige SUV-karakteristika, der understreger, at teknologi og passion sagtens kan gå hånd i hånd. Den nye PEUGEOT 2008 er udstyret med den nyeste generation af PEUGEOT i-Cockpit 3D samt adskillige køreassistentsystemer, der er udviklet med baggrund i den bedste teknologiske know-how, som PEUGEOT har at tilbyde. Dette betyder desuden, at den nye 2008 fra start vil blive tilbudt med tre forskellige drivmidler: El, benzin eller diesel.

Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i QuickPot A/S12.6.2019 11:45:34 CESTPressemeddelelse

Interdan Bil A/S har netop underskrevet en aftale med QuickPot A/S, der betyder, at Interdan Bil A/S overtager aktiemajoriteten i virksomheden. Den nuværende medejer af QuickPot A/S, Martin Pedersen, har valgt at frasælge sin ejerandel på 67% i QuickPot. I den forbindelse overtager Interdan Bil A/S 52% af aktierne, mens den nuværende adm. direktør og medejer, Steen Haugaard Fransen, øger sin andel af virksomheden fra 33% til 48%.