Grønt taxiselskab melder klar til skærpede corona-regler

Blot få timer efter regeringens udmelding om skærpede regler for den kollektive trafik, melder det grønne alternativ til taxi, Viggo klar. Samtlige 54 vogne er opdateret med helt nye beskyttelsesskærme mellem for- og bagsæde, der skal hindre yderligere smittefare. Desuden er alle Viggo vognene blevet udstyret med mundbind til både passagerer og chauffører.

Den grønne alternativ til taxi, Viggo er klar til skærpede corona-regler. Foto: Anders Olsen

Blot få timer efter regeringens udmelding om skærpede regler for den kollektive trafik melder det grønne alternativ til taxi, Viggo klar. Samtlige 54 vogne er opdateret med helt nye beskyttelsesskærme mellem for- og bagsæde, der skal hindre yderligere smittefare. Desuden er alle Viggo vognene blevet udstyret med mundbind til både passagerer og chauffører.

Fra lørdag den 22. august bliver det obligatorisk at bruge mundbind døgnet i den kollektive trafik. Det gælder for passagerer for hele den kollektive trafik inkl. stationer, færger, fjernbusser, flextransport, samt taxi.

”Viggo var det første taxiselskab, der indførte plexiglas-adskillelsen og håndsprit i alle bilerne tilbage i marts, og vi bliver det første selskab til at indføre mundbind i samtlige biler. I takt med, at tallene steg i løbet af ugen blev beslutningen truffet om at rykke hurtigt for at øge sikkerheden for os alle. Viggos vognmænd har vist handlekraft gennem coronakrisen og derfor betales omkostningerne til covid-19 opdateringen (skærm og mundbind) af kørselskontoret, ikke af vognmændene selv. Vi har kæmpet os gennem krisen sammen. Nu klarer vi også dette sammen,” forklarer Kenneth Herschel, der er CEO for Viggo.

I forbindelse med opdateringen er chauffører og vognmænd blevet forberedt grundigt på at tage den samtale, som kan opstå, når kunden præsenteres for mundbind - måske for første gang i deres liv.

”Vi danskere er ikke vant til at bære mundbind - og det er ny adfærd, som vi skal hjælpe hinanden med at blive gode til. Udover at være 100% baseret på nul-emissionsbiler, så er Viggos varemærke den bedste service. Før bestod den service blandt andet i, at vi holder døren for kunden, når de stiger ind i Teslaen. Nu er tiden en anden, og servicebegrebet skal være tilpasset den tid, vi lever i. Derfor er vores vognmænd og chauffører naturligvis også blevet forberedt på de samtaler, der eventuelt kan opstå i forlængelse af regeringens udmelding,” siger Kenneth Herschel, der samtidig understreger, at Viggo vil følge udviklingen nøje og er klar til yderligere tiltag, såfremt det bliver nødvendigt.