Grøn Januar, Veganuary eller hele året? Hos Lidl er veganske produkter hverdag

Burgerbøffer, ispinde, lasagne, fiskefileter, frugtmousse, vingummi og minischnitzler. Udvalget af veganske og vegetariske produkter på hylderne i Lidl bliver hele tiden større og større.
De seneste år har discountkæden øget sit sortiment af plantebaserede produkter og samtidig udvidet sin private label-serie: Vemondo, og det samme var altså tilfældet i 2022. Aktuelt er Lidl oppe på omkring 70 plantebaserede alternativer, som kunderne kan finde på hylderne året rundt, heraf er de 55 rent veganske.
I takt med at listen vokser, stiger ambitionerne også, for i Lidl er det ikke længere kun et spørgsmål om at tilføje flere vegetariske og veganske produkter til porteføljen. Et større fokus på det plantebaserede område er, at de mange alternativer skal være en del af kædens hverdagstilbud til kunderne. Den plantebaserede livsstil skal være dagligdag, og de plantebaserede alternativer skal ses som en naturlig del af kædens temabaserede tilbud og markedsføring, det fortæller indkøbsdirektør i Lidl, Rasmus Pape.
”Vi fokuserer på produkter, som hænger sammen. Det vil vores kunder kunne se i vores markedsføring, hvor vi for eksempel vil inspirere til helstøbte veganske hverdagsretter, med alt hvad hører til, i stedet for enkeltstående produkter. På dem måde gør vi det både nemmere for danskerne at holde kødfrie dage, og samtidig imødekommer vi vegetarer og veganeres ønske om et større udvalg.”
Bredt sortiment, konkurrencedygtige priser og gode placeringer
2023 begynder med ‘den grønne fane’ i top for den landsdækkende discountkædes vedkommende. Lidl blev i november kåret som ’Årets plantebaserede discount-supermarked 2022’ af Dansk Vegetarisk Forening med begrundelsen:
”Lidl udmærker sig især ved at have bredt sortiment og har bl.a. sin egen veganske private label-serie Vemondo. Priserne i Lidl er meget konkurrencedygtige, og man er ligeledes god til at placere de veganske produkter på logiske steder i butikkerne, således, at f.eks. den veganske ost kan findes der, hvor de andre oste også er.”
Hos Lidl er man selvsagt meget stolt af prisen, men den får ikke lov til at blive en sovepude. For jagten fortsætter på endnu flere gode og prisvenlige plantebaserede produkter, og det gælder både produkter fra eksterne leverandører og Lidls eget mærke, Vemondo.
“Det veganske sortiment trender i flere Lidl-lande, og vi har den fordel at have masser af gode, udenlandske kollegaer,som vi kan dele erfaringer med. Vi lader os inspirere af, hvad de gør og har, og med den succesrate vi ser udenfor de danske grænser, kan jeg kun forestille mig endnu flere nye plantebaserede produkter i vores private label-serie Vemondo,” fortæller Rasmus Pape.
Læs mere om Lidls plantebaserede produkter og få inspiration til en grønnere hverdag her.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder


Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum