Academic Work

Gratis release-event for virksomheder: Sådan tiltrækker du de eftertragtede talenter

En ny rapport har netop klarlagt, hvad de mest eftertragtede kandidater leder efter i en arbejdsplads. Bliv klogere på resultaterne, og hvordan du tiltrækker talenterne til din virksomhed til gratis release-event den 8. oktober.
Ekspert i rekruttering, Svante Randlert, er hovedtaler ved lanceringen af YPAI 2019 rapporten, der foregår den 8. oktober i København. Foto: Academic Work Denmark.

For langt de fleste brancher er der rift om de unge talenter – de såkaldte Young Professionals. Men hvad er det præcis, man som arbejdsplads skal spille på for at tiltrække dem?

Det har en ny rapport netop kortlagt. Rapporten YPAI 2019, som det internationale rekrutterings- og vikarbureau Academic Work står bag, viser flere overraskende resultater – blandt andet at et trygt arbejdsmiljø og gode kolleger betyder mere for de mest eftertragtede kandidater end den gode løn.

– Hårde værdier som rimelig løn, fordele og karrieremuligheder er i dag faktorer, som kandidaterne forventer, at virksomhederne som minimum tilbyder. Men det kan kopieres af andre, mens bløde værdier som kolleger og kultur ikke kan kopieres. En virksomheds kultur og bløde værdier kan derfor skabe en konkurrencefordel i rekrutteringen, forklarer Svante Randlert, der er ekspert i rekruttering.

Få resultaterne til gratis release-event

Rapportens resultater offentliggøres ved et stort release-event tirsdag den 8. oktober i Grand Teatret i København, hvor Svante Randlert vil være ledende foredragsholder. Alle managere, HR-konsulenter, virksomhedsejere med flere er inviterede, og det er gratis at deltage.

Til eventet kan man få svar på, hvad der er vigtigst for talenterne, når de vælger en arbejdsgiver, og hvilke arbejdsgivere i Danmark de anser som de mest attraktive.

– YPAI-indekset er interessant, fordi det giver et overblik over, hvordan young professionals vurderer virksomhederne ud fra nogle helt konkrete faktorer. Vi kan blandt andet se, at selv om en virksomhed har succes, betyder det ikke nødvendigvis, at kandidaterne vil arbejde for dem, hvis virksomheden for eksempel har et dårligt omdømme, siger Thomas Rasmussen, der er marketing manager i Academic Work. Han tilføjer:

– Virksomhederne kan benytte rapporten og indekset til at få et praj om, hvordan deres ry og rygte vurderes, samt til at få råd om, hvor de skal sætte ind for at optimere deres rekrutteringsproces og fastholde de mest søgte kandidater i landet.

Rekrutteringseventet foregår tirsdag den 8. oktober klokken 9.30-11.30 i Grand Teatret i København, og det er gratis at deltage. Tilmelding foregår online på dette link.

Thomas Rasmussen
Marketing manager, Academic Work Denmark
thomas.rasmussen@academicwork.dk

Billeder

Download
Virksomhederne kan benytte YPAI 2019 til at få at få råd om, hvor de skal sætte ind for at optimere deres rekrutteringsproces og fastholde de mest søgte kandidater i landet, udtaler Thomas Rasmussen fra Academic Work Denmark. Foto: Academic Work Denmark.
Download
Hvilke virksomheder finder young professionals mest attraktive, og hvorfor? YPAI 2019-rapporten ranger 50 virksomheder ud fra blandt andet kendskab til virksomheden, succes og om kandidaterne ønsker at arbejde for dem. Foto: Academic Work Denmark.
Download
YPAI 2019-rapporten indeholder for første gang en oversigt over 50 virksomheder, som young professionals finder mest attraktive. Foto: Academic Work Denmark.

Information om Academic Work

Academic Work
Rådhuspladsen 45, 5. sal
1550 København