Gratis briller og synstest på Blå Kors' værested i Skive

Der er lagt op til nogle af de helt gode julegaver på Blå Kors' værested Den Blå Viol i Skive, når Skjold Optik kommer forbi den 8. december.
Et par briller med den helt rigtige styrke kan være en dyr omgang, som mange mennesker ikke har råd til, og som mange derfor er nødt til helt at fravælge.
Derfor er det også meget populært og en stor hjælp, hver gang Skjold Optik kommer forbi på et af Blå Kors' væresteder og giver brugerne mulighed for ganske gratis at gå hjem med nye briller, som passer lige netop til dem.
Leder af Den Blå Viol i Skive er da heller ikke i tvivl om, at besøget fra Skjold Optik kan være med til at løfte brugernes livskvalitet.
"Der er mange af de mennesker, der kommer her hos os, der ikke har råd til at købe nye briller. Ofte er brillerne derfor meget gamle, eller også har man valgt nogle af de billige fra supermarkedet, hvor styrken så til gengæld ikke helt passer, så det er virkelig et fantastisk tilbud, som gør en kæmpe forskel for livskvaliteten," siger Torben Nord Hansen, der er leder på Den Blå viol.
Rart at gøre en forskel
Skjold Optik har et fast samarbejde med Blå Kors Danmark, hvor de tre-fire gange om året besøger et af Blå Kors' tilbud og laver et gratis synstjek og efterfølgende udleverer et par briller med passende styrke, hvis der er behov for det.
"For os er det en oplagt måde at gøre en forskel på. Jeg har selv været med rundt flere gange, og det gør altid et stort indtryk, og samtidig er det en virkelig god fornemmelse at hjælpe mennesker, der bliver så taknemlige," fortæller Peter Skjold, der sammen med Sofie Dalsgaard er indehaver af Skjold Optik.
Skjold Optik har et brillekoncept, hvor man kan leje et par briller i stedet for at købe dem. Når kunden så vil leje et par nye, bliver de gamle briller ikke smidt ud, men i stedet pudset og strammet op og gemt til senere uddeling.
"Vi synes ikke, at brillerne skal gå til spilde. Og så vil vi gerne gøre noget godt for nogle mennesker, som har brug for det. Jeg kan godt lide, at man kan se, at det, man giver, går direkte til dem, der har brug for det," siger Peter Skjold, der selv flere gange har været med til at lave synstest og dele briller ud.
Skjold Optik besøger værestedet fra kl. 11.
Kontakter
Torben Nord Hansen, leder af Den Blå Viol i Skive, 20 87 06 87
Simon Thidemann, kommunikationsmedarbejder, 61 69 27 79
Billeder


Information om Blå Kors Danmark
Blå Kors er en social og diakonal hjælpeorganisation, som hjælper udsatte børn, unge og voksne i Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Blå Kors Danmark
Ny måling: Hver fjerde dansker siger nej til alkohol før 18 år30.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny Voxmeter-måling viser, at 25 procent af danskerne mener, man først bør drikke alkohol som 18-årig. Det er et positivt tegn på, at flere ønsker at ændre alkoholkulturen, lyder det fra Blå Kors Danmarks generalsekretær.
Sommerlejre giver børn og unge et pusterum fra hverdagen26.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I løbet af sommeren deltager knap 200 børn og unge fra hele landet i Blå Kors Danmarks ferielejre. Lejrene skal give deltagerne oplevelser fyldt med tryghed, nærvær og nye venskaber.
Nyt tilbud til børn i Horsens16.6.2025 10:52:58 CEST | Pressemeddelelse
I Horsens kan børn i alderen 7 til 12 år, som har det svært, få et pusterum fra hverdagen i en nystartet gruppe af Stjernestunder. Den første udflugt er den 21. juni, og det er gratis at deltage.
Ny måling: Flertal vil hæve aldersgrænsen for alkohol2.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tre ud af fem danskere er klar til at hæve aldersgrænsen for salg af alt alkohol til 18 år ifølge ny undersøgelse. Det kommer i en tid, hvor danske unge igen er blevet kåret som europamestre i druk.
Frivillige samlede 81.116 kr. ind til børn i misbrugsramte familier19.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Frivillige fra Barnets Blå Hus Vesthimmerland solgte kaffe og kage ved blomsterudstillingen “Naturens Stemme - Forfald” i Aars - og samlede 81.116 kr. ind til børn og unge, der vokser op i familier med alkohol- eller stofmisbrug.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum