Grænsen til Tyskland bør åbnes 15. maj

Ledernes Hovedorganisation mener, at regeringen bør åbne grænsen til Tyskland allerede den 15. maj, hvor den tyske indenrigsminister er klar til at åbne grænsen til Danmark.
Svend Askær, formand for Ledernes Hovedorganisation

- Det er helt afgørende for dansk erhvervsliv, at vi hurtigst muligt får åbnet landegrænserne mest muligt. Derfor er det en meget positiv melding, at den tyske indenrigsminister er klar til at åbne grænsen mod Danmark den 15. maj, og den danske regering bør selvfølgelig samme dato åbne den danske grænse til Tyskland.

Sådan siger Svend Askær, formand for Ledernes Hovedorganisation som reaktion på meldingen fra den tyske indenrigsminister. Svend Askær gør opmærksom på, at Tyskland også er et land, som har godt styr på udbredelsen af corona-smitten. Og han mener, det er afgørende, at Danmark følger trop med nabolandene i forhold til åbning af grænserne.

Svend Askær, formand for Ledernes Hovedorganisation