Google Succes Online tur: Landdistrikternes virksomheder får kursus i digitale discipliner

Virksomheder i 11 danske kommuner skal klædes på med den nyeste digitale viden, så de kan øge væksten. Sådan lyder målsætningen i Google Succes Online tur, som i samarbejde med bl.a. Landdistrikternes Fællesråd tager på Danmarksturné den kommende måned.
Google Succes Online tager på Danmarksturné i 11 kommuner. Foto: Google Succes Online

De digitale ambitioner bliver taget til nye højder, når 11 danske kommuner den kommende måned får besøg af et mobilt uddannelseslokale fyldt af nogle af landets skarpeste digitale eksperter. Fra det mobile lokale giver eksperter gratis kurser til kommunernes iværksættere og virksomheder, som kan møde undervisere fra Google, Danske Bank, Vækstfonden, PwC samt Innovationsfonden. Alle er partnere i Google Succes Online tur.

Også Landdistrikternes Fællesråd er partner i turen, og det har indtil videre været en stor fornøjelse, fortæller formand Steffen Damsgaard.

- Digitaliseringen vil fortsætte, vi har kun set begyndelsen. Virksomhedernes evne til at omfavne den og bruge den til at skabe vækst og arbejdspladser er afgørende for, om virksomhederne lever eller dør. For landdistrikterne er de lokale virksomheder én af nøglerne til at sikre den nødvendige og afgørende vækst og udvikling. Vi har brug for dem! Med denne Danmarksturné åbner vi for, at landdistrikternes virksomheder kan blive klædt på til den digitale fremtid, lyder det fra Steffen Damsgaard.

Under Google Succes Online-turen bliver virksomhederne i de 11 kommuner præsenteret for et væld af gratis kurser om digitalisering. Der er blandt andet sociale medier, SEO, Google Analytics og it-sikkerhed på skeamet. Ikke alene de nye digitale muligheder, men også planlægning og eksekvering samt finansiering af den digitale vækst, er i fokus på turen. Formålet er at klæde de lokale virksomheder på, så de kan bruge digitale værktøjer til at øge væksten i deres virksomhed.

Google Succes Online-turen skydes i gang den 2. september med et lanceringsevent i Horsens. Her deltager både politikere, eksperter og andre videnspersoner. Du kan tilmelde dig eventet her.

Vil du med på et af de andre turstop? Her kan du finde tilmeldingslinks til alle byerne.

Fakta Google Succes Online tur:

Kurserne til Google Succes Online tur er gratis og indfører virksomhederne i en række digitale discipliner. Målet er at styrke mulighederne for at bruge digitale værktøjer til at øge væksten i de lokale virksomheder.

Danmarksturen er planlagt i tæt samarbejde mellem Google Succes Online, Erhvervshusene, Danske Bank, PwC, Vækstfonden, Innovationsfonden og Landdistrikternes Fællesråd.

Turplan Google Succes Online:

• Horsens d. 2. - 3. september
  • Thisted d. 4. - 5. september
  • Viborg d. 9. - 10. september
  • Holstebro d. 11. - 12. september
  • Fredericia d. 16. - 17. september
  • Aabenraa d. 18. - 19. september
  • Søndersø d. 23. - 24. september
  • Svendborg d. 25. - 26. september
  • Sorø d. 30. september - 1. oktober
  • Holbæk d. 2. - 3. oktober
  • Helsingør d. 7. - 8. oktober

Repræsentanter for Landdistrikternes Fællesråd deltager i alle besøgene og mødes bl.a. med borgmestre, kommunalpolitikere og det lokale erhvervsliv.

Mette Korsholm, chefkonsulent i Landdistrikternes Fællesråd, tlf. 53 85 01 27, mail mko@landdistrikterne.dk