Godt nyt for dyrene: Dyreværnet starter internat i Jylland

Flere og flere kæledyr bliver tilovers i dagens Danmark og ofte er Dyreværnets internat i Rødovre v/København fuldt belagt med misrøgtede hunde, katte, kaniner og smådyr. For at øge kapaciteten, har Dyreværnet pr. den 2. maj 2016 indgået et tæt samarbejde med Søndergaard Hunde- og Kattepension i Kolding, som derfor snart kan kalde sig Dyreværnet v/Søndergaard Hunde- og Kattepension.

Trunte på syv år skal ud til nyt hjem sammen med sin bedsteven Buster. Begge leder de efter nyt kærligt hjem via Dyreværnet Jylland. Foto må frit benyttes.

Hver eneste dag modtager Dyreværnet – Foreningen til Værn for Værgeløse Dyr mellem syv til ti skriftlige anmeldelser om misrøgt af kæledyr. Dette er en tredobling i forhold til 2012, og derfor valgte foreningen at udvide antallet af dyreambulancer fra en til tre i 2015.

Med to dyreambulancer kørende i Jylland og en på Sjælland kommer der stadig flere hunde, katte og smådyr i Dyreværnets varetægt. Det eksisterende internat, som Dyreværnet driver i Rødovre ved København, er ofte helt booket op – der er for få værelser i forhold til de mange snuder og poter, der har brug for hjælp.

- Det har længe været et stort ønske for Dyreværnet at åbne en afdeling i Jylland. På internatet i Rødovre kniber det med at have værelser nok til alle de dyr, der har behov for hjælp. Så valget stod mellem at skære ned på aktiviteterne eller udvide kapaciteten. Vi valgte det sidste, for vi ved, at der er mange, der gerne vil hjælpe værgeløse dyr, fortæller Dyreværnets direktør, Signe Sehested Lund, og fortsætter:

- Vi modtager utallige henvendelser fra borgere i Jylland, som gerne vil adoptere dyr fra Dyreværnet, men som synes, at det er lang vej at køre helt til København. Det har vi fuld forståelse for. Så nu får de jyske dyreelskere nemmere ved at adoptere dyr fra os via Dyreværnet Jylland. Og jo flere dyr vi hjælper videre, jo flere dyr kan vi redde, smiler den stolte direktør.

Dyreværnet v/Søndergaard Hunde- og Kattepension ligger i landlige omgivelser ved Kolding. Internatet og pensionen er drevet af Gitte Visbech, der sammen med sine fire medarbejdere vil sørge for, at de hunde, som Dyreværnets ambulancer redder fra misrøgt i Jylland, kommer på højkant og bliver bortadopteret til nye kærlige hjem.

- Jeg er stolt af, at min pension er blevet en del af så stor og så driftig en forening som Dyreværnet, siger Gitte Visbech, der har drevet sin hunde- og kattepension siden 2003. Vi kan tilbyde dyrene optimale forhold, blandt andet fordi vi er beliggende i et naturområde, hvor forholdene er meget rolige, siger den glade pensionsindehaver.

Dyreværnet har siden 2014 haft et samarbejde med Husdyrenes Vel på Fyn og med udvidelsen i Jylland, kan Dyreværnet nu kalde sig landsdækkende.

Dyreværnet skaffede i 2015 nye hjem til 1.061 hunde, katte, kaniner og smådyr. Det er næsten tre dyr om dagen. Med etableringen af Dyreværnet Jylland forventes det tal at stige markant.

For yderligere information kontakt venligst:
Dyreværnets direktør Signe Sehested Lund på tlf.: 40 30 66 15

Dyreværnet er en af Danmarks ældste dyreværnsforeninger. Foreningen, der er stiftet i 1898, arbejder ud fra en NO KILL-politik, hvor alt sættes ind på at redde ethvert dyr fra aflivning. Dyreværnet skaffer nye hjem til ca. 1.000 dyr årligt.

Chihuahuaen Arthur på tre år er en af de snuder, som kan adopteres fra Dyreværnet Jylland fra mandag den 2. maj 2016. Billedet må frit benyttes.
Den skønne og aktive rottweiler Yatzy søger også ny familie, når Dyreværnet åbner deres afdeling i Jylland mandag den 2. maj. Billedet må frit benyttes.
Buster, som er ni år gammel, leder efter sit kærlige hjem sammen med veninden Trunte. Dyreværnet Jylland står klar til at tage opkald fra kommende nye ejere fra mandag den 2. maj. Foto må frit benyttes.
Gitte Visbech (hj.) indehaver af Søndergaard Hunde- og Kattepension sammen med Dyreværnets direktør, Signe Sehested Lund og sine egne to dejlige snuder. Billedet kan frit benyttes.
Bud Spencer på et år har så meget behov for en ny kærlige familier. Det får han gennem Dyreværnet Jylland. Billedet kan frit benyttes.

Dyreværnet: Fremtiden sikret for 14 misrøgtede hunde3.7.2017 10:12pressemeddelelse

Siden den 22. maj har fremtiden for 14 hunde, som Dyreværnet fjernede fra deres ejer i samarbejde med politiet, været uvis. De forhutlede snuder, hvoraf de 13 er chihuahua-blandinger mens én af dem er en Dansk Svensk Gårdhund, var alle groft misrøgtede og i meget dårlig stand, da de ankom til Dyreværnet i en af foreningens ambulancer. Hundene var blevet fjernet fra deres ejer efter at dyreværnsforeningen havde modtaget en anmeldelse om misrøgt, hvorefter dyreambulancen straks blev sendt af sted for at besigtige forholdene.

Adopter et dyr fra Dyreværnet i uge 37 så donerer Dyreværnet adoptionsprisen videre til Dansk Flygtningehjælp7.9.2015 13:23pressemeddelelse

Europa overstrømmes af flygtninge. Både børn og voksne er på flugt fra grusomheder i Syrien, Irak og andre af verdens brændpunkter. Man skal være skåret af sten, for ikke at lade sig påvirke af de tusindvis af vandrende menneskeskæbner, hvis fremtid er uvis. Hos Dyreværnet har man derfor besluttet at bidrage til det store hjælpearbejde ved at donere indtægterne fra dyr, der får nye hjem i perioden 7. til 13. september til Dansk Flygtningehjælp.

Dyreværnet hitter på facebook: Større end X Factor, Lars Løkke og FCK28.8.2015 06:30pressemeddelelse

Dyreværnet, som er en af Danmarks ældste dyreværnsforeninger (stiftet 1898), er i den grad i medvind på de sociale medier: Med sine flere end 191.000 følgere, har den gamle NGO formået at svinge sig godt ind i sit tredje århundrede og har i dag flere fans end både landets mest populære TV-program, X Factor (ca. 110.000 følgere), Danmarks statsminister, Lars Løkke (ca. 183.500 følgere), og en af kongerigets mest populære fodboldklubber: FCK (ca. 189.500 følgere).