Go'dav og farvel på nordjysk forsikringskontor

ERHVERVSKVINDER: Efter otte år som leder og 20 år som ansat takker afdelingschef Bente Ø. Nielsen af og giver stafetten videre til sin afløser på posten, Mette Langagergaard.
NORDJYSK SKIFTEDAG: Mette Langagergaard (tv) afløser Bente Ø. Nielsen som afdelingschef for GF Aalborg, der har sin regionale base på Vestre Allé 29 i den nordjyske hovedstad. (Foto: Stine Bundgaard Nielsen/GF Forsikring)

Fremover er det et nyt ansigt, der overtager roret hos GF Aalborg, som omfatter et stort geografisk område fra Farsø i syd til Brønderslev i nord. Den nye afdelingschef er 42 år og har mange års solid ledelses- og forsikringserfaring fra Tryg Forsikring og som ekstern ledelseskonsulent. Hun bor i Aalborg og brænder for at gøre en forskel for både medlemmer og medarbejdere.

- GF er et godt sted at være forsikret, og det er et godt sted at være medarbejder. Vi er ejet af vores medlemmer og skal ikke tjene penge til aktionærer. Det betyder, at vi kan koncentrere os om at give den gode nære service og de gode forsikringsdækninger, og samtidig deler vi overskuddet med medlemmerne, siger Mette Langagergaard.

Ambitioner med respekt for kulturen
- Jeg har mange ambitioner om at gøre GF endnu mere kendt i vores område, fordi vi har så meget at byde på. Samtidig er jeg meget ydmyg over, at jeg står på skuldrene af de resultater og den kultur, der er blevet skabt gennem mange år med Bente i spidsen, fortsætter den nye afdelingschef.

Bestyrelsesformand Bjarne Christensen siger: - Bente har i god tid informeret os i bestyrelsen om, at hun ønskede at gå på efterløn. En beslutning, som vi har stor respekt for, og vi ønsker Bente et fantastisk otium efter mange års vedholdende og dygtig indsats for GF Aalborg.

- Valget af Mette Langagergaard som ny afdelingschef er sket efter en grundig rekrutteringsproces, hvor vi har haft mange ansøgere. Med Mette har vi fundet den kandidat, der har de faglige, ledelsesmæssige og menneskelige kvaliteter, vi mener, der skal til for at fortsætte den fremgang, GF Aalborg er inde i som en stærk regional forsikringsklub, slutter Bjarne Christensen.

GF Aalborg er en del af GF Forsikring, der blev stiftet i 1967 som protest mod de traditionelle forsikringsselskabers stigende priser på bilforsikring. GF skal ikke tjene penge til aktionærer og er kendt for sin overskudsdeling på alle forsikringer til både privatkunder og mindre erhvervsvirksomheder. GF Forsikring har de seneste år haft stor medlemstilgang og er i dag blandt Danmarks største medlemsejede forsikringsselskaber.