Viasol A/S

Global markedsleder overhaler Teslas Powerwall og indtager det danske marked

Med intelligent batterilagring gør tyske Sonnen danskerne uafhængige af deres el-selskab. På verdensplan er Sonnen 3 gange større end Tesla, og tyskerne overhaler nu også amerikanerne i kampen om det danske marked for energilagring.

En intelligent lagringsenhed, der lærer dit forbrugsmønster i husstanden at kende, tjekker vejrudsigten, sætter din vaskemaskine i gang, udregner prognoser for kommende perioder og handler strøm for dig når strømmen er billig. Denne løsning, der hidtil ikke har været tilgængelig for danskerne, er ifølge Sonnen svaret på drømmen om uafhængighed fra el-selskaberne. I kombination med et solcelleanlæg, eller en anden vedvarende energikilde, sørger SonnenBatteriet for, at du opnår det højest mulige egetforbrug, af den grønne strøm du selv producerer, og med et egetforbrug på mellem 70-80% er SonnenBatteriet med til at gøre dig nærmest uafhængig af dit el-selskab.

SonnenBatteriet er med mere end 20.000 installationer, det mest gennemtestede produkt der er på markedet, og batteriet leveres med markedets længste garanti. Samtidig kan SonnenBatteriet installeres både ved nye- og allerede eksisterende solcelleanlæg.

At SonnenBatteriet nu er tilgængelig i Danmark, er en rigtig god nyhed for alle private solcelleejere. Det er ganske enkelt det bedste og produkt på markedet, og SonnenBatteriet sætter de andre løsninger vi har set fra bl.a. Tesla, LG, SMA og kinesiske Hybrid Power og Solax langt ud på sidelinjen,” udtaler direktør i Viasol Rasmus Christiansen

Viasol A/S og Sonnen GmbH indgår strategisk aftale om salg af intelligente solcellebatterier til det danske marked

Viasol og Sonnen har netop underskrevet en langsigtet strategisk samarbejdsaftale omkring lancering af det intelligente SonnenBatteri på det danske marked. Viasol har allerede installeret de første anlæg og flere er på vej. ”Vi oplever stor interesse omkring produktet allerede, og vi er slet ikke begyndt at markedsføre SonnenBatteriet i Danmark endnu,” forklarer Rasmus Christiansen.

Global markedsleder

Sonnen, der er global markedsleder inden for intelligente batteri-lagringsenheder, har installeret mere end 20.000 batteriløsninger på verdensplan. De repræsenterer en af de hurtigst voksende teknologi virksomheder i Tyskland, og selskabet har allerede vundet et hav af priser for deres innovative høj- kvalitets produkter.

Markedet for lagring af strøm er i rivende udvikling, og vi er i Viasol naturligvis meget stolte over, at en markant spiller som Sonnen har valgt at indgå en langsigtet aftale med os omkring det danske marked. Vi forventer, at SonnenBatteriet for alvor kan være med til at sætte gang i det danske solcellemarked, nu hvor vi kan gøre danskerne uafhængige at el-selskaberne og samtidig give dem en økonomisk gevinst ” afslutter Rasmus Christiansen.

Information om Viasol A/S

Viasol A/S
Hejrevej 39
2400 København NV

+45 7020 7474http://www.viasol.dk

Om Viasol A/S:
Viasol A/S er førende leverandør af solcelleløsninger i Danmark. Viasol A/S leverer solcelleløsninger til Den Danske Stat, regioner, kommuner, større virksomheder og privatmarkedet.
Det næste store byggeprojekt Viasol starter op, bliver etablering af energiparken der skal forsyne det nye supersygehus ved Herning med grøn solcellestrøm.

Læs mere på www.viasol.dk

Følg pressemeddelelser fra Viasol A/S