Gjensidige afliver det klassiske forsikringstjek
Fem minutter! Det behøver ikke tage længere at tjekke, om man har de rigtige forsikringer.
For livet er under konstant forandring, og for mange betyder det, at deres forsikringsbehov ændrer sig flere gange i løbet af livet.
Som et supplement til det klassiske forsikringstjek med en rådgiver eller den årlige oversigt over forsikringer, gør Forsikringstallet det muligt for kunder i Gjensidige at tage en onlinetest på blot fem minutter, der kan vise, om hvor godt de er dækket i forhold til deres nuværende behov.
”Det er ofte besværligt at skulle finde alle sine policer frem, ringe ind til sit selskab og få et årligt forsikringstjek. Med Forsikringstallet kan kunderne hjemme fra sofaen nemt og hurtigt få et 100% personligt forsikringstjek, som fortæller, om de har de rigtige dækninger, eller betaler for noget de ikke bruger. Og på den måde sparer kunden en del tid i forhold til de traditionelle forsikringstjek. Det er endnu en måde, vi prøver at imødekomme kundernes behov, så vi kan sørge for, at de har de rette dækninger,” fortæller Vivi Kofoed, direktør for Digital udvikling, Marketing & CRM fra Gjensidige.
Helt personligt forsikringstjek
Vi spørger tit danskerne om ”deres liv har ændret sig”, og om de derfor har brug for et forsikringstjek?
For danskerne skal nok få forsikret den nye bil eller sommerhuset, det er detaljerne der kan drille. Derfor består forsikringstallet pt. af over 100 datapunkter, som skal give en helt unik rådgivning. For er teenageren begyndt at bruge bilen derhjemme eller tager konen nu mandens bil på arbejdet? Det kan nemlig gøre justering af ens forsikringer nødvendige, så man ikke får problemer, hvis der sker en skade.
”Forsikring er en tillidssag. Kunderne skal ikke gå og bekymre sig om de nu er over- eller underforsikret eller ikke får den erstatning de troede, fordi deres teenager i mellemtiden er begyndt at bruge bilen derhjemme. Derfor er vi også glade for, at vores kunder har taget Forsikringstallet i brug og scorer den nye løsning med hele 9 ud af 10, hvilket er langt over forventet,” siger Vivi Kofoed.
Blandt de kunder, der fik et Forsikringstal, opnåede mange en besparelse i forhold til deres eksisterende løsninger, for det har blandt andet vist sig, at mange kunder har forkerte km-antal på deres bilforsikring, forkerte dækningssummer og for nogle er tilvalgsdækninger ikke længere aktuelle, fx cykeldækning på indbo.
Nøgleord
Kontakter
Søren Moth FrederiksenKommunikationskonsulent
Tlf:41 77 50 18smf@gjensidige.dkBilleder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.700 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 28 mia. NOK i 2019, mens forvaltningskapitalen udgjorde 112 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Pas på: I maj måned bliver over 1.000 hjorte påkørt i trafikken26.4.2024 07:41:00 CEST | Pressemeddelelse
Maj måned er historisk set en af de farligste for hjorte, hvor omkring 30 mister livet dagligt efter at være blevet påkørt i trafikken. Derfor bør man være ekstra opmærksom, når man kører ud på de veje som hjortene krydser, lyder rådet fra Lene Rasmussen, der er skadedirektør i Gjensidige.
Historisk højt medicinforbrug hjælper danskerne igennem dagligdagen24.4.2024 07:35:00 CEST | Pressemeddelelse
I 2023 steg danskernes forbrug af apoteksmedicin til et historisk højt niveau, viser nye tal, som Danmarks Apotekerforening har udleveret til Gjensidige. Samtidig viser en ny undersøgelse, at 4 ud af 10 danskere har brug for medicin for at klare hverdagen.
Mange kender ikke reglerne: Sidste år fik 3.800 bilister bøder ved vejarbejde19.4.2024 07:34:00 CEST | Pressemeddelelse
Flere end 3.800 bøder blev ifølge Rigspolitiet uddelt til danskere sidste år, der kørte for stærkt på en strækning med vejarbejde. Og udover en bøde til dobbelttakst, så er den høje hastighed ved vejarbejde hensynsløst over for dem, der arbejder på strækningen, lyder det fra skadedirektør i Gjensidige.
Farligt fænomen: 4000 gange sidste år skulle der ryddes op efter bilister på vejene16.4.2024 07:36:00 CEST | Pressemeddelelse
Sidste år måtte Vejdirektoratet sende en afspærringsvogn ud og rydde op flere end 4000 gange, fordi tabt gods havde skabt en trafikfarlig situation på vejene. Og de mange sager om tabt gods har både en stor økonomisk omkostning og er til alvorlig fare for trafikken og medarbejdere, lyder advarslen fra Lene Rasmusssen, der er skadedirektør i Gjensidige.
Forbruget af allergimedicin stiger. Flere bliver vaccineret mod høfeber10.4.2024 07:35:00 CEST | Pressemeddelelse
Høfeber er blevet så stort et problem, at et stigende antal danskere vælger at blive vaccineret mod det, viser en ny opgørelse fra Gjensidige. Også landets apoteker melder om en stigning i salg af antihistaminer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum