GF Forsikring udnævner Mark Palmberg som ny CEO

En enig bestyrelse har udnævnt 40-årige Mark Palmberg som ny adm. direktør (CEO) for det medlemsejede GF Forsikring. Samtidig udvides direktionen med en kommerciel direktør (CCO). Med den nye topleder får GF en tung finansprofil, som allerede kender organisationen indefra.
- Jeg er meget glad for den tillid, bestyrelsen har vist mig, og jeg går ydmygt til opgaven, siger 40-årige Mark Palmberg (tv), der i dag blev udnævnt som ny adm. direktør for GF Forsikring. Her står han sammen med bestyrelsesformand Torben B. Pedersen. (Foto: Erik Høirup/GF Forsikring)

Mark Palmberg kender allerede GF Forsikring godt: Siden 2018 har han været CFO, og da den tidligere CEO Jan Parner forlod selskabet i marts 2022, blev han konstitueret som adm. direktør. Nu har en enig bestyrelse udnævnt Mark Palmberg som GF’s nye topleder. Mark Palmberg er uddannet statsautoriseret revisor og har i en længere årrække, før han kom til GF Forsikring, arbejdet i big four-selskaberne EY og KPMG med speciale inden for forsikring.

- Mark har den helt rigtige kombination af det, vi har været på udkig efter. Han har en stor erfaring inden for skadeforsikring, værktøjskassen i orden, og så har han et væsen, der passer godt ind i GF Forsikrings DNA. Mark er allerede godt inde i GF-organisationen med vores særlige foreningsstruktur og lokale medlemsejerskab - han kender simpelthen GF indefra, siger bestyrelsesformand Torben B. Pedersen og fortsætter:

-  Valget af Mark er resultatet af en grundig proces, hvor han er blevet testet på lige fod med andre kandidater. Bestyrelsen har samtidig besluttet at udvide direktionen med en kommerciel direktør. Det gør vi for at sikre den rette balance mellem maskinrummet og medlemsoplevelsen samt en tilstrækkelig kapacitet til GF Forsikrings fortsatte vækstrejse. Arbejdet med rekrutteringen af den kommercielle direktør går i gang om kort tid, og Mark er selvfølgelig med i processen.

Mark Palmberg glæder sig til at stå i spidsen for GF Forsikring, som er inde i en god udvikling.

- Jeg er meget glad for den tillid, bestyrelsen har vist mig, og jeg går ydmygt til opgaven. GF Forsikring er de seneste fem år vokset med 45 procent, så vi er blevet en stor spiller i markedet, takket være en enorm indsats fra alle GF’ere både i vores klubber og i GF Huset. Vores position som ”landsdækkende lokalt selskab” er noget af det, der adskiller os fra andre i markedet - og det er en forretningsmodel, jeg i meget høj grad tror på. Det er en position vi skal fortsætte med at udvide, og det er lige præcis dér, hvor vi kommer til at levere endnu mere værdi for både vores private og erhvervsmedlemmer, siger Mark Palmberg.

Med udnævnelsen af Mark Palmberg som CEO vil hans tidligere stilling som økonomidirektør (CFO) nu blive ledig.

Fra venstre: Mark Palmberg, adm. direktør og Torben B. Pedersen, bestyrelsesformand. (Foto: Erik Høirup/GF Forsikring)