GF Forsikring lander kommerciel direktør

DIREKTIONEN UDVIDES: Efter et par måneders rekrutteringsproces kan GF Forsikring nu sætte navn på sin kommende kommercielle direktør. Valget er faldet på Martin Høj.
Som kommerciel direktør bliver Martin Høj en del af en ny tomandsdirektion i GF Forsikring sammen med adm. direktør Mark Palmberg. (Foto: Privat)

- Vi har oplevet meget stor interesse for stillingen, og jeg er glad for, at vi nu har landet den profil, som vi mener er den rigtige til - sammen med mig - at fortsætte den vækstrejse, vi er på i GF.

Det siger adm. direktør Mark Palmberg, der siden sin tiltræden i maj i tæt samarbejde med bestyrelsesformanden har arbejdet på at finde sin kommende makker i direktionen. Og med Martin Høj får GF Forsikring en erfaren herre på posten som kommerciel direktør.

49-årige Martin Høj har mere end tyve års erfaring fra forsikringsbranchen. De seneste fem år har han været kommerciel direktør i det forbrugerejede Aros Forsikring. Derudover har han ti års erfaring inden for arbejdet med erhvervs- og partnerkunder hos Tryg, hvor han blandt andet har været en del af koncernens danske erhvervsledelse.

Forbruger- og forretningsfokus
- Martin har den helt rigtige profil for GF. Han har en tung forsikringsbaggrund via sine mange år i Tryg og den forbrugerejede tankegang, som han har lært at kende i Aros, hvor han har været med til at opbygge forretningen. Derudover har Martin den helt rigtige personlighed, og jeg er sikker på, at han også som menneske vil passe rigtig godt ind i GF’s kultur, fortsætter Mark Palmberg.

Martin Høj starter i GF den 8. august, og han glæder sig allerede nu til at blive en del af topledelsen i et landsdækkende selskab, der bygger på et lokalt forankret medlemsdemokrati over hele Danmark.

- Jeg kan godt lide, at der er en større mening, og at det ikke kun handler om at tjene mange penge – og hvor det solidariske princip virkelig kommer til sin ret. Det er netop ånden i et medlemsejet selskab som GF, og det glæder jeg mig meget til at blive en del af, siger han og fortsætter:

- GF er en virksomhed, der matcher de værdier, jeg står inde for, og samtidig har selskabet en størrelse, der gør, at GF kan være med til at sætte en dagsorden i markedet. Så jeg føler, at GF er det rigtige valg for mig.

En stærk kombination
Sammen med Mark Palmberg har bestyrelsesformand Torben B. Pedersen stået i spidsen for arbejdet med at vælge den kommende kommercielle direktør. Bestyrelsesformanden har store forventninger til den nye direktion:

- Hvor Mark har det overordnede ansvar som administrerende direktør, får Martin ansvaret for hele det kommercielle område. Her er jeg overbevist om, at Martins erfaring på erhvervs-og partnerområdet vil komme GF og medlemmerne til gode, siger Torben B. Pedersen og slutter:

- Med Mark og Martin får vi en direktion med en stærk kombination af forsikringsfaglighed, kommerciel tæft og eksekveringskraft, som jeg forventer vil tjene medlemmerne og vores lokale kluborganisationen rigtig godt.

Privat er Martin Høj bosat i Aarhus med sin kone Christina, der også arbejder i forsikringsbranchen, nemlig som kunderådgiver i Tryg Industri. Sammen har de sønnerne Jacob på 19 og Frederik på 20.

Fritiden går med hans store passion for veteranmotorcykler, og så elsker han at lave mad: Martin har blandt andet indrettet et kontor med service fra gulv til loft, så han kan bespise en mindre landsby.