GF Forsikring henter tung finansprofil til direktørjob

Fra 1. september kommer 49-årige Otto Drejer Jensen, Solrød Strand, til at stå i spidsen for GF Forsikrings økonomiafdeling som ny økonomidirektør (CFO). Med sig i bagagen har han mange års erfaring fra finansielle virksomheder, hvor han også har stiftet bekendtskab med forsikringsverdenen.
1. september starter 49-årige Otto Drejer Jensen som økonomidirektør (CFO) i GF Forsikring. Otto har en bred erfaring fra en række finansielle virksomheder med i bagagen. (Foto: Erik Høirup/GF Forsikring)

Da Mark Palmberg tidligere på året blev administrerende direktør for det medlemsejede GF Forsikring, blev stillingen som økonomidirektør (CFO) ledig. Den nye mand i spidsen for selskabets økonomiafdeling er Otto Drejer Jensen, som kommer med en solid ledelsesmæssig baggrund fra finanssektoren, hvor han bl.a. i syv år var økonomichef i Alm. Brand.

- Med den vækst, vi har oplevet i GF de seneste år, er det vigtigt med en tung profil som Otto. Han kommer med den helt rette kombination af menneskelige egenskaber, ledelsesmæssige kvalifikationer og regulatorisk forståelse. Samtidig med at vi vokser, har vi hele tiden blikket rettet mod at styrke både medlemsoplevelsen og ”maskinrummet” – og her spiller økonomiafdelingen en vigtig rolle, så vi fortsat er gearet til den kommende vækst. I den kontekst mener jeg, at Otto er den rette til at stå i spidsen for vores økonomiafdeling, siger Mark Palmberg, adm. direktør i GF Forsikring.

Godt match
Otto Drejer Jensen gik til at begynde med revisorvejen hos KPMG, hvorefter han har haft en række roller i økonomiafdelinger hos både FIH Erhvervsbank og Nordea. Otto har haft en længere karriere i Alm. Brand og har de seneste to år prøvet kræfter med verdenen uden for den finansielle branche hos GN Store Nord.

- Ottos brede erfaring fra en række finansielle virksomheder gør ham til et oplagt valg til, sammen med de super dygtige kolleger i økonomiområdet i GF Forsikring, at tage det til næste niveau. Det har været en medvirkende årsag til, at vi har valgt ham blandt et stærkt felt af kandidater til stillingen som økonomidirektør, og jeg tror, at han derudover med sine menneskelige og ledelsesmæssige kvalifikationer vil passe rigtig godt til GF. Jeg glæder mig meget til samarbejdet, siger Mark Palmberg.

Glæder sig til at blive en del af GF
Otto Drejer Jensen glæder sig til sin første arbejdsdag i GF Forsikring, der er inde i en positiv udvikling.

- Det at GF Forsikring vækster samtidig med, at medlemmerne er yderst tilfredse vidner om nogle bundsolide værdier, hvor medlemmerne er i centrum, og jeg glæder mig til at blive en del af den historie. Men i første omgang vil jeg fokusere på at lære mine kolleger og organisationen godt at kende, siger den kommende økonomidirektør.

Otto bor med sin hustru Jeanifer, som er fysioterapeut, og parrets to børn på ti og 12 år i Solrød Strand syd for København. Han er oprindelig opvokset på en gård på Lolland og har boet mange forskellige steder rundt omkring i landet. I fritiden er han lidt af en gør-det-selv-mand og kaster sig gerne ud i diverse projekter på huset i Solrød og sommerhuset på Røsnæs nord for Kalundborg.