GF Forsikring får ny it-direktør

NYT ANSIGT I LEDELSEN: 2022 lægger ud med et nyt ansigt i GF Forsikrings direktørgruppe. 53-årige Steen Salling er ansat som ny it-direktør, og han glæder sig til at blive en del af en kultur, hvor det handler om at skabe værdi for medlemmerne.
Steen Salling har arbejdet med it siden 1994. Nu har han sat sig i stolen som den nye it-direktør i GF Forsikring. (FOTO: GF Forsikring)

Steen Salling har arbejdet med it siden 1994, blandt andet i det daværende Tryg-Baltica og senere Danske Bank. Gennem årene har han haft stillinger, som spænder bredt lige fra it-udvikler, til leder af projekter - og de seneste mange år som leder af større it-områder. Nu har han sat sig i stolen som den nye it-direktør i GF.

- Jeg mener, at en af mine styrker er, at jeg ser tingene fra begge sider af bordet. Det skyldes, at jeg både har arbejdet med drift og udvikling, og samtidig har jeg i andre roller været kravstiller til it-systemer ud fra et forretningsmæssigt synspunkt. Det er denne erfaring, jeg kan bruge til at skabe værdifulde it-løsninger med udgangspunkt i en god forståelse mellem it og forretningen, siger han.

En af Steens kæpheste er, at it er til for forretningens skyld – og at det dermed skal skabe værdi for forretningen. Og som noget af det første vil han danne sig et billede af, hvor GF står rent it-mæssigt.

- Jeg vil betegne mig selv som en holdspiller: Det er vigtigt at få alle med – derfor er det vigtigt for mig, at både ledere og medarbejdere ved, hvad der forventes af dem - og hvad deres roller er. Dybest set handler det om, at alle er motiverede og forstår, hvor vi er på vej hen – og her bliver det en af mine opgaver at sætte retningen samt støtte og hjælpe til med, at vi når i mål med det, siger han.

Godt match
GF Forsikring er et medlemsejet forsikringsselskab med lokale forsikringsklubber, hvor det er medlemmerne, der deler overskuddet. Og netop den profil passer godt til Steen Salling.

- I GF arbejder vi hver dag for at skabe værdi for medlemmerne, og det er en kultur, jeg tror, jeg vil passe godt ind i. Jeg glæder mig til for alvor at komme i gang med arbejdet, og jeg glæder mig til at lære mine medarbejdere og resten af kollegerne i GF at kende, siger han.

Privat bor Steen i Karlslunde med sin hustru Dorthe og deres hund - og tilsammen har de tre børn. Når han rigtig skal slappe af, befinder han sig i sit køkken, hvor han eksperimenterer med kogekunsten. Ellers nyder han at cykle en lang tur eller styrketræne i det motionsrum, han selv har indrettet i privaten.