GF Forsikring ansætter sin første privatdirektør

42-årige Maiken Luvin får nyoprettet direktørpost dedikeret til privatmarkedet. Det sker for at cementere det medlemsejede selskabs markedsposition og styrke medlemsoplevelsen på tværs af GF’s mange kontorer.
Maiken Luvin bliver privatdirektør i GF Forsikring fra 1. september. (Foto: Erik Høirup/GF)

Med mere end 340.000 medlemmer og fortsat vækst er GF Forsikring i dag en væsentlig spiller på privatmarkedet for skadeforsikring. Nærhed og personlig rådgivning er omdrejningspunktet i service- og salgsarbejdet, der er koncentreret om 46 kontorer, der gør GF til det forsikringsselskab, som er tættest på medlemmerne over hele landet.

- Som medlemsejet selskab har vi har en decentral struktur, der giver os en unik position, som vi skal udnytte endnu mere fremover. GF er ”landsdækkende lokale.” Samtidig har vi et hovedkontor i Odense, GF Huset, hvor knap 100 medarbejdere supporterer kontorerne med central medlemsservice, police og mødebooking. Dette tværgående samarbejde styrker vi i de kommende år, siger Mark Palmberg, adm. direktør i GF Forsikring.

Intern kandidat med tung erfaring
Valget til rollen som privatdirektør er faldet på en intern kandidat, Maiken Luvin, som har været i skarp konkurrence med en række andre meget stærke kandidater.

- Når valget er faldet på Maiken, er det fordi, hun – med sine menneskelige og forretningsmæssige kompetencer - formår at tænke i helhedsløsninger, der gavner både medlemmer og medarbejdere. Det har hun vist på mange måder, ikke mindst som afdelingsdirektør i GF Hovedstaden og som næstformand for det interne udvalg, der har stået for at koordinere daglige driftsspørgsmål med hele salgsorganisationen, fortsætter Mark Palmberg.

Maiken Luvin er 42 år og kommer til GF Huset i Odense med 20 års erfaring fra forsikringsbranchen i bagagen, heraf 11 år som leder i både GF og DM Forsikring. De seneste tre år har hun som afdelingsdirektør i GF Hovedstaden været med til at styrke GF Forsikrings markedsposition og synlighed i hovedstaden, der tidligere i år åbnede et nyt kontor på Gl. Kongevej. Hun har desuden de seneste ni år været tilknyttet Forsikringsakademiet i Rungsted som ekstern underviser og censor.

Maiken Luvin hun kommer oprindelig fra Aarhus, hvor hun har tilbragt hele sin barndom og ungdom. Hun har boet i København i mange år, de seneste 18 år sammen med sin mand, der arbejder inden for sundhedssektoren.

Værdiskabelse for medlemmerne
Maiken brænder samtidig også for medlemstanken i sin fritid, så når hun ikke arbejder med GF, arbejder hun bl.a. som formand i ejerforeningen, hvor hun bor. En del af fritiden bruges også som formand i et fælles gårdlaug for seks andels- og ejerforeninger, hvor hun blandt andet har fokus på trivsel og grønne gårdrum.

Maiken Luvin bliver en del af direktørteamet under GF Forsikrings nytiltrådte kommercielle direktør og direktionsmedlem, Martin Høj.

- Maiken er både ambitiøs og empatisk, og jeg er sikker på, at hendes tunge ledererfaring fra GF’s kluborganisation bliver et kæmpestort plus for hele GF, siger Martin Høj.

Maiken Luvin begynder i den nye stilling den 1. september og glæder sig:

- Vi skal hele tiden sikre det stærkest mulige samspil på tværs af organisationen, selvom vi fysisk er placeret 47 forskellige steder. Jeg glæder mig til - sammen med alle de dygtige kolleger i GF Huset – at videreudvikle GF til gavn for medlemmerne i hverdagen, slutter den kommende privatdirektør.