Stinto

GDPR-ekspert: Stadig svært for virksomheder at håndtere kontaktoplysninger

Siden GDPR trådte i kraft i maj 2018, er der anmeldt over 10.000 sager om brud på persondata-sikkerheden. Et af Danmarks førende advokatfirmaer benytter en københavnsk udviklet, ny digital platform til håndtering af kontaktoplysninger.
Et af Danmarks største advokatfirmaer Gorrissen Federspiel er for nylig gået over til at benytte den  digitale platform Stinto med hovedsæde i København. Med sine mange klienter og samarbejdspartnere har advokatfirmaet et stort behov for at vedligeholde kontaktinformationer på en måde, der overholder GDPR-reglerne. Foto: PR.
Et af Danmarks største advokatfirmaer Gorrissen Federspiel er for nylig gået over til at benytte den digitale platform Stinto med hovedsæde i København. Med sine mange klienter og samarbejdspartnere har advokatfirmaet et stort behov for at vedligeholde kontaktinformationer på en måde, der overholder GDPR-reglerne. Foto: PR.

Indsamling, opbevaring og opdatering af kontaktinformation udgør fortsat en væsentlig GDPR-udfordring for virksomhederne, oplyser David Telyas, der er Managing Counsel i et af Danmarks førende advokatfirmaer, Gorrissen Federspiel.

Siden GDPR trådte i kraft i maj 2018 er der i alt anmeldt over 10.000 sager om brud på persondatasikkerheden, og Datatilsynet har indledt en række sager og tilsyn, der i flere tilfælde har medført kritik og politianmeldelser med indstillinger til bøder.

At gemme kontaktinformation på kunder, samarbejdspartnere og ansatte er en selvfølgelighed for alle virksomheder, og har altid været det. Men med GDPR er reglerne for behandling af personoplysninger blevet mere komplekse, og der er kommet et langt større fokus på dem, fortæller David Telyas og tilføjer:

Uanset om visitkortet gemmes digitalt i et centralt CRM-system eller alene i eksempelvis Outlook, så er det at håndtere kontaktoplysninger korrekt i forhold til GDPR en problemstilling, som alle virksomheder har skulle forholde sig til, og som mange fortsat har problemer med at leve op til.

Digital platform løser problemet

Gorrissen Federspiel har med sine mange klienter og samarbejdspartnere et stort behov for at vedligeholde kontaktinformation. Advokatfirmaet er for nylig gået over til at benytte den københavnsk udviklede, digitale platform Stinto, ligesom mange i firmaets netværk også er det.

Manuel vedligehold af kontaktinformation er til stor frustration for mange virksomheder i dag. Kundedata bliver hurtigt forældet, og hertil er det en udfordring, at mange CRM-systemer ikke er lavet med tanke på databeskyttelsesreglerne. Det er positivt, at Stinto søger at løse begge problemer ved at have tænkt reglerne ind fra start og ved at sikre brugerne adgang til løbende at opdatere deres information i appen, siger David Telyas.

Appen er gratis, og det er nemt at opdatere sin kontaktinformation, stilling og arbejdsplads heri, så alle ens kontakter i netværket, der også bruger appen, altid har den korrekte information til rådighed. Som bruger bestemmer man selv til hvem og hvor meget information, der gives ud. På denne måde løses problemstillingen med samtykke og gør udveksling og opbevaring af oplysningerne GDPR-compliant.

Stinto løser ikke alle GDPR-udfordringer hos en virksomhed, men den søger at løse ét centralt problem. Med den kan man gå i retning af en mere systematisk og brugbar håndtering af kontaktinformation, som ikke alene sparer virksomhederne tid, men også kan styrke deres netværk, siger David Telyas.

Appen kan integreres med virksomhedernes eksisterende CRM-systemer og hentes via Google Play og Apple App Store.

Stuart Wynn
CEO, Stinto
sw@stinto.com

Billeder

Download
Stuart Wynn er CEO I Stinto og medstifter. Foto: PR.
Download
Stinto-appen hjælper med at opdatere kontaktinformationer til kunder, partnere og leads. Brugere af Stinto kan med få klik opdatere kontaktinformationer for alle i deres netværk. Foto: PR.
Download
Opbevaring og vedligehold kontaktinformation giver ofte GDPR-problemer. Stinto hjælper med at gøre din virksomhed GDPR-compliant. Foto: PR.

Information om Stinto

Stinto

Stinto er en dansk tech-startup, som har lavet en digital platform til udveksling af kontaktinformationer. Målet er at blive den globale standard for den måde, hvorpå virksomheder og mennesker forbinder og administrerer deres mest værdifulde forretningskontakter. www.stinto.com

Følg pressemeddelelser fra Stinto