Garia A/S

Garia Mansory Prism

Den hurtigste og letteste golf bil nogensinde fremstillet af det danske luksus golfbils firma, Garia A/S.
Garia Mansory Prism

Udstillet på den internationale biludstilling i Geneve på samarbejdspartneren Mansorys stand, slår den nye Garia alle standarder for hvor meget teknologi og luksus man kan putte i en golfbil.

Garia Mansory Prism er den hurtigste golfbil endnu lavet af det danske mærke, men en topfart på 60 km/t og en acceleration fra 0-40 km/t på 2 sekunder! Det skyldes ikke mindst de nye litium batterier udviklet i samarbejde med Samsung, og 450 ampere Curtis controller, men også en 150 kg lavere egenvægt end en traditionel Garia Monaco Roadster.

For at tøjle kræfterne leveres bilen med 3 køreprogrammer “Golf”, “Street” og “Race”. Golf indstillingen tilpasser topfart, acceleration og motorens moment til en golfbane så du ikke behøver bekymre dig om du ødelægger græsset, mens ”Street” er til vej brug – bilen kan indregistreres på danske plader – med fornuftig acceleration og topfart på 60 km/t mens ”Race” forvandler bilen til en go-cart der kan lave hjulspind på kommando!

Bilen visualiserer nogle de personaliserings muligheder Garia tilbyder bl.a. Kulfiber dele og læder interiør i samarbejde med det tyske tuningsfirma Mansory og som noget helt nyt: en karrosseri i en speciel krom lakering udviklet til Bugatti af en af dets tyske underleverandører – Kussmaul som Garia netop er begyndt at samarbejde med. Alle dele er fremstillet til største præcision og bilen er samlet på Garia’s fabrik hos JP Group i Viborg af kyndige teknikere.

De fleste af delene på Garia Mansory Prism er da også tilgængelige til “almindelige” Gariaer, men det specifikke design og de 3 køreprogrammer er kun tilgængeligt på specialmodellen der kun skal fremstilles I 7 eksemplarer.

Hjertet i Garia Mansory Prism er litium batterierne udviklet i samarbejde med Samsung. Batterierne vejer langt mindre end blybatterier og bidrager dermed til øget effektivitet i form af længere rækkevide, kortere opladningstid og mindre tryk på golfbanen. Til de almindelige Garia modeller fås også en ”Performance Pack” der indeholder sportsundervogn, en større controller og øger topfarten til 60 km/t – dog med 30 Nm mindre fra motoren end i Prism udgaven hvorfor accelerationen er lidt langsommere.

Garia Mansory Prism er som flere af de øvrige Garia modeller godkendt til vejbrug og kan indregistreres som bil på hvide plader. Garia Mansory Prism koster 75.000€ + moms.

I forbindelse med European Tour turneringen Made in Denmark i Himmerland hvor Garia er blandt hovedsponsorerne køres der i øjeblikket kampagne på 10 stk. Garia Monaco i rød leveret på danske nummer plader til 83.900 kr. inkl. Moms + levering og indregistreringsomkostninger.

Garia kan købes hos omkring 100 forhandlere over hele verden. For mere information se www.garia.com

LINK:

Følg Garia på twitter: @gariagolfcar

www.garia.com

Anders Lynge
Mail: aly@garia.com

Information om Garia A/S

Garia A/S
Lunikvej 44
2670 Greve

46 570 580http://www.garia.com/
Garia er et privatejet Dansk selskab grundlagt I 2005 med det ene formal at udvikle og fremstille den ultimative golf bil. Tilgængelig i Golf såvel som indregistrerbare version med 2 og 4 sæder samt uden tag kaldet Roadster, findes der en Garia til de fleste behov. Bilen kan specialdesignes til kundens individuelle behov via en lang række af ekstraudstyrsdele fra bl.a. Garias Mansory Accessory Program. 7 gange PGA vinder Bubba Watson og LPGA spiller Paula Creamer er Garia ambassadører og kører begge Garia i deres private hjem Isleworth, Florida.

Følg pressemeddelelser fra Garia A/S

Flere pressemeddelelser fra Garia A/S