Gammel kending tager det juridiske ror i EjendomDanmark

Fra september bliver Lena Hartmann ny juridisk direktør i ejendomsbranchens organisation EjendomDanmark. Hun har bred erfaring fra branchen – og fra EjendomDanmark selv.
Foto: EjendomDanmark

Lena Hartmann er fra 1. september ny juridisk direktør i EjendomDanmark. Lena Hartmann er 39 år gammel og kommer fra en stilling som leder af compliance i administrationsselskabet Newsec.

Lena Hartmann overtager jobbet efter Henrik Westermann, der har fået job som direktør i CPM Invest A/S. Med i den juridiske kuffert har Lena Hartmann erfaring fra både Newsec og DEAS, hvor hun har arbejdet i både administration og asset management. Lena kender desuden EjendomDanmark rigtig godt, da hun tidligere har været jurist i brancheorganisationen.

”Jeg glæder mig til at vende tilbage til EjendomDanmark og sætte en klar juridisk kurs til gavn for vores medlemmer og i vores virke som interesseorganisation. Vi har en spændende tid foran os med udvikling af nye produkter og services, og jeg glæder mig til at komme i gang,” siger Lena Hartmann.

Glad formand og direktør

Formand for EjendomDanmark og adm. direktør i DEAS, Henrik Dahl Jeppesen, er glad for at have landet Lena Hartmann som ny juridisk direktør:

”Det er utroligt positivt, at vi har fået Lena Hartmann til at påtage sig opgaven som juridisk direktør i EjendomDanmark. Jeg kender Lena både fra DEAS og EjendomDanmark som en dygtig og ambitiøs jurist med de rigtige personlige egenskaber,” siger Henrik Dahl Jeppesen.

Også EjendomDanmarks adm. direktør, Jannick Nytoft, mener, at Lena Hartmann er den helt rette til at føre EjendomDanmarks juridiske afdeling videre.

”Jeg glæder mig til samarbejdet. Lena kender organisationen og målene – og har de faglige kompetencer til at løse opgaverne. Og så har hun det helt rigtige drive til at udvikle vores juridiske arbejde i en fortsat positiv retning,” siger Jannick Nytoft.

Fortsætter som rådgiver

Den afgående juridiske chef Henrik Westermann fik kun få måneder i brancheorganisationen, hvilket han beklager:

”Min tid i EjendomDanmark var spændende, positiv og alt for kort, men jeg kunne ikke sige nej til drømmemuligheden for at lede CPM Invest, som jeg kender rigtig godt fra tidligere opgaver,” siger Henrik Westermann, som efter skiftet 1. september vil fortsætte hos EjendomDanmark i en rådgivende funktion og som underviser.

Lena Hartmann bor i Værløse sammen med sin mand og tre børn. Hun er uddannet jurist i Heidelberg i Tyskland og har arbejdet i branchen, siden hun kom til Danmark i 2009.