Gabriel Mvogo, formand for AU-EU Ungdomsorganisationen, deltager på Political Festival of Europe som taler. På Festivalen, deltager Gabriel i to debatter fredag 26. august – den ene handler om sundhed i Afrika og den anden om, hvordan Europa kan hjælpe med at sikre bæredygtig udvikling i Afrika.

"Afrika har de største mineralske, naturlige og menneskelige ressourcer i verden. Europa har den vigtigste finansielle kapital og teknologiske løsninger i vores verden. Vi sætter pris på, at disse to kontinenter er naboer, men vi undrer os over de udfordringer, der kan opstå i samarbejdet. Fordi vores to folk deler sprog, menneskelige og økonomiske forbindelser og ligheder. Disse forbindelser er lettet af vores geografiske nabolag. Derfor er freden og sikkerheden for vores befolkninger og vores grænser - mere end nogensinde før - afhængige af hinanden. Political Festival of Europe er i dag en international platform, som kan spille en vigtig rolle for et ligeværdigt samarbejde mellem Europa og Afrika,” fremhæver Gabriel Mvogo.

"Vi er glade for Gabriel Mvogos deltagelse. Som formand for AU-EU Ungdomsorganisationen har Gabriel vigtig viden om Europas og Afrikas bilaterale relationer – dermed er hans perspektiver et vigtig bidrag til netop de to debatter. Vi ser frem til de diskussioner, der vil finde sted på scenen,” siger Jan Bertelsen, CEO for Political Festival of Europe.