Sorø Erhverv

Fyrtårnets lys rettes mod virksomheder og foreninger i Sorø

Hvem formår at sætte Sorø på Danmarkskortet? Jagten på dette års kandidater til Fyrtårnsprisen er gået ind. Ved den årlige nytårskur for erhvervslivet uddeler Sorø Erhvervsudviklingsråd igen i år Fyrtårnsprisen til en virksomhed og til en organisation, forening, person, et projekt eller en særlig indsats, som har bidraget til at få synliggjort Sorø og sat byen på landkortet.

"At være synlig i det øvrige Danmark spiller en stor og afgørende rolle for udviklingen af Sorø Kommune. Sorø skal også i fremtiden være en bæredygtig og attraktiv kommune. Skal vi have mere handel og flere besøgende, arbejdspladser og tilflyttere til kommunen, skal der sættes fokus på dem, der formår at skabe opmærksomhed omkring Sorø og som understøtter den gode erhvervsudvikling, vi har i Sorø Kommune. Det gør vi med Fyrtårnsprisen’’, udtaler Michael von Bülow, formand for Sorø Erhvervsudviklingsråd.

Fyrtårnsprisen består af et diplom som udtryk for hædersbevisningen. Erhvervsudviklingsrådet sørger samtidig for yderligere omtale ved at offentliggøre prisvinderne på nettet, i Sorø Erhvervs nyhedsbrev, i Sorø Erhvervsmagasin samt i forbindelse med øvrige aktiviteter, der gennemføres af Sorø Erhverv.

Fyrtårsprisen blev uddelt for første gang i 2016 og uddeles hvert år frem til 2020, hvor kommunens vækststrategi revideres. Prisvinderne udvælges i samarbejde med nøglepersoner fra mediebranchen, kulturlivet og det politiske liv i Sorø.

Nominer din kandidat nu
Alle borgere, virksomheder, organisationer og foreninger i hele landet kan indstille en kandidat til prisen. Der skal blot gives en kort begrundelse for, hvorfor netop denne kandidat skal modtage prisen. Nominering kan ske frem til den 20. december 2019 ved at benytte følgende link: http://fyrtaarnsprisen.dk/nominer-en-kandidat/

Tidligere modtagere af Fyrtårnsprisen:

• 2018 - Hjerneskadeforeningen Vestsjælland og
    ASTRA på Mærsk Mc-Kinney Møller Videnscenter