Fullrate bliver en del af YouSee

Både YouSee og Fullrate leverer tv, bredbånd og mobiltelefoni til danskerne. Nu lægges de to brands sammen for at give Fullrates kunder endnu bedre produkter og flere fordele. F.eks. vil mere end 100.000 Fullrate kunder få YouSee Musik med i pakken.

YouSee og Fullrate har været en del af samme koncern siden 2009 og er i dag to stærke brands under TDC Group’s kundevendte enhed, Nuuday. Hvor YouSee og Fullrate tidligere havde forskellige positioner i markedet, har de i dag produktporteføljer, der på mange områder overlapper. For at give kunder i begge brands de bedste og mest innovative produkter og løsninger, lægges de to selskaber derfor sammen under YouSee.

”Både Fullrate og YouSee’s kunder efterspørger stabile og hurtige bredbåndsforbindelser, masser af data og en tv- og streamingpakke med kvalitetsindhold og større grad af valgfrihed. YouSee har de seneste år investeret massivt i innovative produktløsninger, og Fullrate har leveret en fremragende kundeservice og brugeroplevelse. Nu samler vi begge brands hos YouSee, fordi vi med én stærk enhed kan udvikle endnu bedre produkter til vores kunder og give dem den bedste kundeoplevelse, når de har brug for vores hjælp,” siger Michael Moyell Juul, koncerndirektør i Nuuday.

Fullrate har i dag mere end 200.000 kunder fordelt på mobiltelefoni, bredbånd og tv. De vil i YouSee få et produkt, der som minimum svarer til deres nuværende og vil desuden få adgang til flere fordele og mere valgfrihed.

”Har du et mobilabonnement hos Fullrate, fortsætter du på Danmarks bedste mobilnetværk, men får en endnu bedre netværksoplevelse med bl.a. WiFi calling, og de fleste vil desuden få musiktjenesten YouSee Musik. Er du tv-kunde, får du nu adgang til endnu mere indhold og mulighed for selv at sammensætte din tv-pakke med både tv-kanaler og streamingtjenester. Fullrates bredbåndskunder kan glæde sig over, at YouSee de seneste 19 mdr. i streg har vundet Netflix-speed-indeks, og at de alle får en sikkerhedspakke med, der øger sikkerheden mod virus og hackere,” siger Michael Moyell Juul.

En række Fullrate-kunder vil desuden få adgang til det fleksible fordelsprogram, YouSee More, hvor de kan vælge digitale fordele som C More, Bookmate og dobbelt data på mobilen.

Sammenlægningen af YouSee og Fullrate vil ske over de næste måneder, og i Nuuday er der fokus på, at flytningen fra Fullrate til YouSee sker så gnidningsfri som muligt.

”Vi glæder os til at byde Fullrates kunder velkommen i YouSee. Vi sørger for alt det praktiske og sender alle kunder en mail, inden deres produkter flyttes. Er man mobilkunde hos Fullrate, skal man f.eks. ikke skifte sim-kort i forbindelse med flytningen, ligesom langt de fleste kunder vil kunne beholde deres router, hvis de ønsker det,” fortæller Michael Moyell Juul.

I forlængelse af sammenlægningen har Lars Asger Petersen, direktør for Fullrate, valgt at forlade Nuuday. Han vil dog fortsætte i Fullrate indtil udgangen af februar for at sikre den bedste overgang til YouSee for både medarbejdere og kunder.

”Fullrate har under Lars Asgers ledelse leveret flotte resultater. Ikke mindst i forhold til Fullrates kundeservice, der er blevet kåret som bedst i flere tests. Jeg er derfor ked af at skulle sige farvel til Lars Asger, men jeg har fuld forståelse for, at han nu ønsker at forfølge andre interessante muligheder uden for koncernen. Jeg er dog glad for, at han fortsætter halvanden måned endnu, så vi sikrer en god overlevering til resten af lederteamet,” siger Michael Moyell Juul.

Fullrates nuværende lederteam vil drive Fullrate de kommende måneder, indtil alle kunder er flyttet til YouSee.