Fuld fart på Tinka-nissehuen i Salling Group
Bilka, føtex og BR oplever stor efterspørgsel på de populære Tinka-nissehuer, der sælges i forbindelse med årets TV2-julekalender, hvor knap halvdelen er solgt på nuværende tidspunkt.

Det begynder så småt at emme af jul henover landet, og i løbet af de sidste uger har Salling Groups butikker og varehuse også taget hul på de indledende manøvrer frem mod december. Som noget af det første kom den populære Tinka-nissehue ud i føtex, Bilka og BR sammen med meget andet merchandise relateret til årets julekalender på TV2, som Salling Group i år er partner på. Og danskerne er i år tidligt ude for at købe nissehuer.
I løbet af kort tid har føtex, Bilka og BR, hvor nissehuerne kan købes, solgt 100.000 af de i alt 210.000 nissehuer. For hver solgt nissehue donerer Salling Group to kroner til Julemærkehjemmene.
- Vi har købt historisk mange Tinka-nissehuer. Så vi er positivt overraskede over den overvældende efterspørgsel, men det går fortsat hurtigt. Derfor sætter vi også en begrænsning på max fire huer, så vi sikrer, at huerne ender på toppen af de små, siger indkøbsdirektør i Salling Group, Henrik Schmidt og fortsætter:
- Det var vores overbevisning, at 210.000 nissehuer til landets børn ville være rigeligt, men vi må tilstå at have undervurderet efterspørgslen.
Salget af nissehuer ophører, når den sidste er solgt.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Cirka 62.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,8 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Lav pris på dagligvarer: BASALT udvider grænsehandel-test3.2.2023 13:27:23 CET | Pressemeddelelse
Kunderne tog godt imod BASALT’s grænsehandelspriser på øl, vin og sodavand. Nu udvider lavpriskæden konceptet, så danskerne kan handle helt almindelige mærkevarer til priser, man normalt kun finder over grænsen.
Salling Group satser stort på Nøglehulsmærkede varer24.1.2023 10:45:00 CET | Pressemeddelelse
Med mere end 800 produkter på hylderne med Nøglehulsmærket gør Salling Group, der står bag dagligvarekæderne Netto, føtex og Bilka, det lettere for kunderne at vælge varer med Nøglehullet til.
Salling Group genanvender daggammelt brød: Giver god smag og mindsker madspild19.1.2023 11:00:00 CET | Pressemeddelelse
Det kan måske lyde lidt underligt at bruge daggammelt bagerbrød i ny dej, men ikke desto mindre er det lige netop hvad føtex og Bilka-bageren gør, og det har vist sig at være en fordel på flere områder.
Salling Group flytter arbejdspladser12.1.2023 14:39:27 CET | Pressemeddelelse
I forbindelse med omstrukturering fra føtex Hjemmelevering til Bilka ToGo Hjemmelevering flytter Salling Group arbejdspladser fra hovedstadsområdet ud i landet. Her og nu bliver 250 fuldtidsstillinger fra føtex Hjemmelevering omplaceret til andre steder i koncernen.
Salling Group udvider hjemmelevering11.1.2023 14:30:00 CET | Pressemeddelelse
Hverdagen bliver endnu lettere, når Salling Group udvider hjemmelevering af dagligvarer til endnu flere danskere med udgangspunkt i Bilkas varehuse – tæt på danskernes hverdag.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum