Jøma Lift Teknik A/S

Fremtidens lift er en hybrid

Del

De tunge og forurenende diesellifte er ved at være fortid. I stedet vil miljøvenlige hybridudgaver være fremtiden for en del af liftmarkedet, forudser forhandleren Jøma Lift Teknik A/S fra Kolding.

Hybridlifte er svaret på en del af fremtidens liftmarked, hvis man skal tro den koldingensiske forhandler Jøma Lift Teknik A/S, der blandt andet forhandler markedets førende bomliftshybrid, Z60-37FE, fra producenten Genie. Foto: PR.
Hybridlifte er svaret på en del af fremtidens liftmarked, hvis man skal tro den koldingensiske forhandler Jøma Lift Teknik A/S, der blandt andet forhandler markedets førende bomliftshybrid, Z60-37FE, fra producenten Genie. Foto: PR.

Z60-37FE er det mundrappe navn på den lift, der på mange måder bliver synonym med den forandring, der lige nu er i gang på liftmarkedet. En forandring, der sender de forurenende diesellifte et skridt nærmere kirkegården. Fremtidens liftmarked bliver nemlig præget af hybrider, hvis man skal tro den koldingensiske forhandler Jøma Lift Teknik A/S, der blandt andet forhandler markedets førende bomliftshybrid, Z60-37FE, fra producenten Genie.

Miljøkravene bliver skrappere hele tiden, og fra 2019 bliver den tilladte emissionsmængde strammet nok en gang. Derfor er liftproducenterne nødt til at bruge mange penge på dyre og miljøvenlige dieselmotorer, og det gør pludselig hybridudgaven, der primært kører på el, meget interessant for køberne, da den samlet bliver den billigste løsning. Hybriden giver også nye muligheder for besparelser, da den kan bruges både inden- og udendørs, fortæller Jørgen Martinsen, der er direktør i Jøma Lift Teknik.

Liftudlejer er begejstret

Som den første i Europa fik den danske liftudlejer, Lift & Løft ApS, en Z60-37FE i flåden i andet halvår 2016, og indehaver Mads Laursen er begejstret:

– Nu har vi haft liften i nogle måneder, og den har været en succes for både os og vores kunder. Liften er næsten støjfri, og det er med til at forbedre arbejdsglæden, da kunderne ikke behøver at høre en dieselmotor stå og snurre. Desuden er det nemmere at kommunikere med kollegaer på jorden, fordi der ikke er larm, fortæller liftudlejeren.

Økonomisk og nem at betjene

Hybridliften er ligeså hurtig at betjene som en traditionel diesellift, men betydeligt billigere i drift, fordi den ikke kræver så meget brændstof.

– Flere kunder kan med fordel lære, at de ikke behøver at bruge dieselmotoren. For mig er der ingen tvivl om, at hybridlifte er fremtiden, fortæller Mads Laursen.

De opgaver, som liften primært er udlejet til, er store bygge- og vedligeholdelsesopgaver i byområder, hvor støjgenerne ved dieseldrevne maskiner er store, og hvor ansatte tidligere har været generet af at skulle bruge larmende, dieseldrevne lifte. Ifølge Jørgen Martinsen er det i første omgang specielt sakse- og bomlifte, der har et stort potentiale som hybrider, da de kan bruges både inden- og udendørs og dermed spare en liftmaskine. Samtidig slipper brugeren for unødig miljøbelastning og arbejdsgener, der følger med en dieselmaskines brummen.

Batteriteknologien er endnu ikke god nok til, at den kan bruges ved andre lifttyper, hvor belastningskravene er større, men der sker lige nu meget på området, siger liftdirektøren, der dog påpeger, at teknologien endnu er et stykke efter udviklingen i for eksempel bilbranchen. 

Kontakter

Jørgen Martinsen
Direktør, Jøma Lift Teknik A/S
(+45) 22 14 15 22
jm@genielift.dk

Billeder

Hybridlifte er svaret på en del af fremtidens liftmarked, hvis man skal tro den koldingensiske forhandler Jøma Lift Teknik A/S, der blandt andet forhandler markedets førende bomliftshybrid, Z60-37FE, fra producenten Genie. Foto: PR.
Hybridlifte er svaret på en del af fremtidens liftmarked, hvis man skal tro den koldingensiske forhandler Jøma Lift Teknik A/S, der blandt andet forhandler markedets førende bomliftshybrid, Z60-37FE, fra producenten Genie. Foto: PR.
Download
Miljøkravene bliver skrappere hele tiden, og fra 2019 bliver den tilladte emissionsmængde strammet nok en gang. Derfor er liftproducenterne nødt til at bruge meget store penge på dyre og miljøvenlige dieselmotorer, fortæller Jørgen Martinsen. Foto: PR.
Miljøkravene bliver skrappere hele tiden, og fra 2019 bliver den tilladte emissionsmængde strammet nok en gang. Derfor er liftproducenterne nødt til at bruge meget store penge på dyre og miljøvenlige dieselmotorer, fortæller Jørgen Martinsen. Foto: PR.
Download
Specielt sakse- og bomlifte har et stort potentiale som hybrider, da de kan bruges både inden- og udendørs. Dermed spares en liftmaskine, og samtidig slipper brugeren for unødig miljøbelastning og arbejdsgener, der følger med en dieselmaskines brummen. Foto: PR.
Specielt sakse- og bomlifte har et stort potentiale som hybrider, da de kan bruges både inden- og udendørs. Dermed spares en liftmaskine, og samtidig slipper brugeren for unødig miljøbelastning og arbejdsgener, der følger med en dieselmaskines brummen. Foto: PR.
Download

Links

Information om Jøma Lift Teknik A/S

Jøma Lift Teknik A/S
Jøma Lift Teknik A/S
Nordager 24
6000 Kolding

Jøma Lift Teknik A/S har siden 1999 specialiseret sig i at sælge og servicere løftemateriel. Virksomheden er dansk totalforhandler af Teupen-lifte, Leguan kompaktlifte samt Genie personlifte, materialehejs og teleskoplæssere. Desuden er Jøma eneimportør af Anteo læssebagsmækker samt forhandler og serviceværksted for danske HMF, der tilbyder et komplet program af kraner, lifte samt krog- og wirehejs. www.genielift.dk

Følg pressemeddelelser fra Jøma Lift Teknik A/S

Ved at skrive dig op her, vil du modtage pressemeddelelser på mail når de udsendes. Indtast din mail og følg instruktionerne. Det er ligeså let at melde sig fra igen.

Flere pressemeddelelser fra Jøma Lift Teknik A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter, og finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum