Freja Ejendomme sælger Give Sygehus

Freja Ejendomme har solgt det tidligere Give Sygehus i Give. Nu skal den store ejendom omdannes til seniorboliger. Kommunens borgmester glæder sig over planerne for det gamle sygehus.
Fotokreditering: Esoft A/S

Statens ejendomsselskab, Freja Ejendomme, har solgt det tidligere sygehus i Give til bygge- og boligudlejningsfirmaet Grønnely A/S. Her er planen at omdanne den store ejendom til ca. 100 seniorboliger med diverse fælleslokaler.

Den nye ejer er meget glad for købet af ejendommen. Det fortæller Peder Blak, administrerende direktør hos Grønnely:

”Vi er selvfølgelig meget glade og stolte over at være den nye ejer af disse fine ejendomme i Give. Planen er at omdanne ejendommene til ca. 100 indbydende og moderne seniorboliger. De fremtidige beboere kommer til at nyde godt af de naturskønne omgivelser med skov og mark lige i nærheden. Vi planlægger også at etablere fælleslokaler og aktivitetsarealer. Det kunne eksempelvis være spil- og sportsfaciliteter, som bidrager til fællesskabet,” siger Peder Blak.

Bygge- og boligudlejningsfirmaet, Grønnely A/S er etableret med en ganske særlig målgruppe for øje. Missionen er at bygge boliger til børnefamilier og seniorer, da netop denne type boliger generelt er en mangelvare på det danske boligmarked. Grønnely står derfor allerede bag større projekter i Nykøbing Falster, Gilleleje, Ejby og Sønderborg. Tidligere i år købte man af Freja Ejendomme det tidligere gigthospital i Graasten, som ligeledes skal omdannes til seniorboliger.

De nye planer for det tidligere Give Sygehus glæder også Jens Ejner Christensen (V), borgmester i Vejle Kommune: ”Det er en meget glædelig nyhed, at Freja har solgt det tidligere sygehus i Give til Grønnely. Der er ingen tvivl om, at det betyder rigtig meget for hele byen, at der igen kommer liv og aktivitet i en så stor ejendom som denne. Jeg glæder mig til at følge projektet og til engang at byde de nye beboere velkommen”.

Per Kondrup, salgschef i Freja Ejendomme siger: ”Vi er selvfølgelig rigtig tilfredse med at have fundet en god og rutineret køber til det tidligere sygehus i Give. Nu venter der et større arbejde med at omdanne ejendommen til mange moderne seniorboliger, og jeg er sikker på, at det bliver en gevinst for hele lokalområdet”.

Hos Grønnely forventer man at kunne påbegynde byggeriet i begyndelsen af 2022.

OM GRØNNELY A/S:
Bygge- og boligudlejningsfirmaet Grønnely A/S er stiftet i 2001. Grønnely har fokus på etableringen af indbydende og moderne CO2-venlige boliger med tilhørende, fredfyldte grønne omgivelser og højt til himlen uden for storbyen. Al byggeri er baseret på genbrug af ejendomme, der ikke længere er i brug, og alle boliger opføres med genvækst, som sørger for, at varmen bliver genanvendt. Al byggeri sker med det formål at kunne præsentere familier og seniorer for nye boligmuligheder.

Grønnely A/S: Maria Krüger Torp, Chef for public affairs (26256230, mt@gronnely.dk)