Fra ungarbejder til butikschef: 29-årige Phillip i front for helt ny Lidl i Nordhavn

Torsdag d. 25. juni slår Nordhavns nye dagligvarebutik dørene op. I front for den nybyggede butik og det 20 mand store team står den 29-årige københavner Philip Staal Matthews, som slog sine første folder i branchen som ungarbejder allerede som 16-årig.

Butikschef Phillip Staal Matthews foran den nye Lidl-butik i Nordhavn.

Torsdag d. 25. juni får Nordhavn en spritny Lidl-butik på 1200 m2 med et salgsareal på 865 m2. Det sker, når Lidl åbner sin butik nummer 130 på Göteborg Plads 16 st. i 2150 Nordhavn som nabo til siloerne og underbo til bydelens biograf.

Butikschefen i den nye butik bliver den 29-årige københavner Phillip Staal Matthews. Allerede som 16-årige startede han som ungarbejder i dagligvarebutik. Kærligheden til faget holdt ved. For to år siden kom Phillip til Lidl, hvor han tog rejsen fra souschef til butikschef i Lidl på Nørrebrogade, og fra på torsdag står han altså i spidsen for Nordhavns nye Lidl-butik.

”Jeg glæder mig helt vildt! Især fordi, vi slår dørene op i sommermånederne, hvor Nordhavns fantastiske beliggenhed og faciliteter virkelig kommer til sin ret,” siger butikschef Phillip Staal Matthew og fortsætter:

”Butikkens centrale placering i hjertet af Nordhavn giver en unik mulighed for at tilbyde et stort udvalg af friske varer til mange forskellige kundegrupper. Alt fra familier til kontoransatte over de mange glade gæster, der besøger området for en dukkert i havnebadet og skal have spyd til grillen eller en is med sig.”

Et erfarent team på opgaven

Philip Staal Matthew har samlet et team af medarbejdere med lang erfaring fra andre Lidl-butikker, som han ser frem til en ny dagligdag sammen med.

”Hovedfokus bliver at sikre en toptrimmet butik fyldt med friske danske og økologiske varer, rigtig god service og selvfølgelig, at alle kunder bliver mødt med et stort smil,” siger Philip Staal Matthews.

Når kunderne træder ind i den nye, store butik, vil de blive mødt af duften af friskbagt bakeoff samt en stor frugt- og grøntafdeling, der vil blive trimmet mange gange dagligt. Herudover vil der være et stort udvalg af fersk kød med mange varianter til grillen i sommermånederne, tørvarer, frost- og non-food. Herudover bliver den nye butik en del af Lidls samarbejde med madspildsorganisationen Too Good To Go, som gør det muligt for kunder at købe poser med varer tæt på udløbsdato til en reduceret pris.

En del af hjertet i Nordhavn

Med sin centrale beliggenhed i bydelen bliver det let for både metropassagerer, cyklister og gående at købe ind i den nye butik. Udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl Mads T. Nielsen har været glad for byggeprocessen og glæder sig over det endelige resultat:

”Med sine specialproducerede facadekassetter passer butikken godt ind i det omkringliggende byggeri. Vi har øget vores fokus på at bygge butikker i de store byer, så at kunne åbne en så stor butik i et af Københavns mest attraktive kvarterer, er stort for os. Der skal lyde en stor tak til både NREP og By og Havn samt kommunen for det gode samarbejde og en særlig tak til butikschef Philip Staal Matthews og alle de andre dygtige Lidl-medarbejdere, der har knoklet for at få den flotte butik klar til åbning.”

Den nye butik slår dørene op på torsdag d. 25. juni kl. 8.00 og kommer ugen ud til at have masser af åbningstilbud. Butikken på Göteborg Plads 16 st. vil have åbent fra 8.00 – 22.00 alle dage.

For yderligere information, kontakt:

Morten Vestberg, kommunikationschef i Lidl, morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. +45 76 35 01 68

Butikschef Phillip Staal Matthews foran den nye Lidl-butik i Nordhavn.

Om Lidl:

• 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 128 dagligvarebutikker og mere end 3.000 medarbejdere i Danmark.
  • Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
  • Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.

Vigtig kundeinformation: Lidl og Hoyer Handel GmbH tilbagekalder ”Silvercrest” håndstøvsuger pga. risiko for brand24.9.2020 16:00:00 CESTPressemeddelelse

Lidl og Hoyer Handel GmbH tilbagekalder produktet ”Håndstøvsuger SHAZ 22.2 D5” af mærket ”Silvercrest” inklusive den medfølgende oplader (IAN 339791_1910). Ved enkelte produkter er der konstateret risiko for brand ved opladning og brug af produktet. Lidl og Hoyer Handel GmbH opfordrer derfor alle kunder til at undlade at oplade og/eller bruge produktet. Lidl og Hoyer Handel GmbH anbefaler, at produktet kasseres eller leveres tilbage til nærmeste Lidl-butik, hvor pengene returneres, også uden fremvisning af bon. Produktet er blevet solgt i Lidl-butikker landet over fra den 20.09.2020. Det kan ikke længere købes i butikkerne. Lidl og Hoyer Handel GmbH beklager de gener, som dette måtte medføre