Fra god til imponerende: Legetøjsvirksomhed vinder Temaprisen 2021 i region Nordjylland

Marck André Højbjerg Matthiasen har netop modtaget prisen som Årets Regionale Temaprisvinder i region Nordjylland ved Årets Ejerleder 2021. Han får prisen for sine bæredygtige resultater og for at vise vejen med ambitiøse bæredygtige visioner for fremtiden. Ejerlederen fik overrakt prisen af PwC, Nykredit og Dansk Erhverv ved kåringen i Musikkens Hus i Aalborg.

Marck André Højbjerg Matthiasen, vinder af Temaprisen 2021 i Nordjylland

I forbindelse med kåringen af Årets Ejerleder 2021 overrækkes for femte gang en temapris, som går til den ejerleder, der har udvist et stærkt fokus på årets tema, bæredygtighed, og derigennem bidrager til en mere bæredytig fremtid både miljømæssigt, socialt og ledelsesmæssigt. Prisen går i år til Dantoy A/S og ejerlederen Marck André Højbjerg Matthiasen.

”Temaprisen går til Marck, der står i spidsen for Dantoy, som for længst er vokset ud over de danske grænser og nu sælger til mere end 50 lande. Virksomheden er gået fra at være en god legetøjsproducent til på imponerende vis at være førende i deres branche både i forhold til vækst og økonomi, men særligt i forhold til bæredygtighed og ansvarlighed, ” udtaler Torben Toft Kristensen, partner i PwC i Aalborg, og fortsætter:

“Marck er en ambitiøs ejerleder, og det er Dantoys vision, om at være verdens mest bæredygtige brand inden for sin industri, med til at understrege. Som de første i branchen fik Dantoy Svanemærket, og nu bærer stort set alle virksomhedens kerneprodukter mærket. Det er en imponerende udvikling, som er med til at sætte nye højder for legetøjsbranchen.”

Glade børn og miljøvenlige processer
For Marck André Højbjerg Matthiasen og Dantoy er det vigtigt at bringe glæde til en masse familier og børn, men det skal gøres på en bæredygtig og ansvarlig måde med produkter, som er langtidsholdbare, og hvor sikkerheden er på plads. Udover Svanemærket har Dantoy de to internationale certifikater for kvalitets- og miljøstandard, ISO 9001 og ISO 14001.

”Marck André Højbjerg Matthiasen er en ejerleder, der går forrest og viser vejen som en af nordens største producenter af plastiklegetøj. Dantoy har lokale samarbejder med Randers Kommune for at højne genanvendelsen af legetøj, og der er indført miljøvenlige processer til produktion af legetøj, som eksempelvis anvendelsen af bioplast, der er fremstillet af sukkerrør, fremfor plast af fossile materialer,” siger Christian Vejling, viceregionsdirektør i Nykredit.

Hos Dansk Erhverv direktør for markeder, Betina Hagerup, enig i, at den rette vinder af Temaprisen 2021 i region Nordjylland er Marck André Højbjerg Matthiasen:

”Marck André Højbjerg Matthiasen har formået at få årets tema til at være indlejret i virksomheden på alle måder. Med en tydelige retning, en ambitiøs vision og fokus på en rummelig arbejdsplads har Marck André Højbjerg Matthiasen ført Dantoy i en succesfuld retning og været med til at sikre virksomhedens fremtidige konkurrencedygtighed,” udtaler Betina Hagerup.

Vinder af Årets Ejerleder i region Nordjylland 2021
Vinderen af Årets Ejerleder 2021 i region Nordjylland blev Christina Ørskov fra Orskov Yard A/S. Hun vinder prisen som Årets Ejerleder 2021 i Nordjylland for at være en ejerleder, der har sammensat det rigtige team og vist viljen til at drive væksten i Orskov Yard. Samtidig tager Christina Ørskov et globalt og lokalt samfunds- og klimamæssigt ansvar med bæredygtige investeringer og lokale projekter.

Kontakt
For yderligere information kontakt PR Manager Malene Billund fra PwC på mobil 5133 2378 eller pressekonsulent Rikke Gredsted Seidenfaden fra Nykredit på mobil 44 55 14 49 eller pressekonsulent Jesper Ingemann fra Dansk Erhverv på 22650941.

Fakta om Årets Ejerleder 2021
Det er PwC, Nykredit, Dansk Erhverv og Finans, der står bag Årets Ejerleder, som afholdes for 18. gang. Årets tema er bæredygtighed.

De syv regionale vindere går videre til landskåringen, som finder sted den 18. november 2021 hos PwC, Strandvejen 44, 2900 Hellerup.

Juryen består af repræsentanter fra Dansk Erhverv, Nykredit, PwC, Årets Ejerleder 2019 og to erhvervsprofiler.

Tidligere temaprisvindere
Anders Aagaard Jensen fra Relevant Holding ApS (2019), Dorte Thomsen og Lene Betina Hansen fra SOS Vikar A/S (2018), Per Smedegaard fra Kjærgaard A/S (2017), Charlotte Gueniau fra RICE A/S (2016)

Marck André Højbjerg Matthiasen, vinder af Temaprisen 2021 i Nordjylland

Danmark er skatte- og afgiftsmæssigt det mindst attraktive EMEA-land at drive virksomhed i9.12.2021 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Danmark er det mindst attraktive land for private virksomheder og iværksættere, når det kommer til skatter og afgifter. Til gengæld har Danmark rammerne for teknologisk infrastruktur på plads og rangerer næsthøjest inden for den kategori. Det viser PwC’s første EMEA Private Business Heatmap, der rangerer 34 EMEA-landes forudsætninger for at fremme iværksætteri og drive virksomhed ud fra syv forskellige kategorier.

Tilliden i markedet for ejendomshandler er tilbage på niveauet fra før COVID-192.12.2021 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Markant flere europæiske ejendomsledere mener, at erhvervstilliden vil stige i det kommende år, og tilliden i markedet for ejendomshandler er samtidig tilbage på niveauet fra før COVID-19. For andet år i træk indtager København en 18. plads på listen over Europas foretrukne byer til ejendomsinvesteringer i 2022. Det viser en ny rapport udgivet af PwC og Urban Land Institute (ULI).