GF ForsikringGF Forsikring

Forsikringsfordele på fairwayen

NYT STRATEGISK PARTNERSKAB: Vejen mod et hole-in-one skal også gå forbi gode forsikringer, synes Dansk Golf Union og GF Forsikring, der nu går sammen for at tilbyde golfspillere attraktive dækninger og fordele.
Når golfbagen gøres klar til dagens match, så skal forsikringerne også pakkes med. Dansk Golf Union og GF Forsikring er gået sammen for at skabe særlige fordele og dækninger til de danske golfspillere. Fra venstre er det salgsdirektør i GF Forsikring, Schani Stig Thomsen, og adm. direktør i Dansk Golf Union, Morten Backhausen. (Foto: Alex Tran)

Golf har i en årrække været den hurtigst voksende sportsgren og er i dag den største sportsgren i Danmark blandt personer over 25 år. Det ser GF Forsikring og Dansk Golf Union store perspektiver i, og de har netop indgået et strategisk samarbejde, der skal give golfspillerne attraktive forsikringsdækninger og ekstra fordele i det medlemsejede forsikringsselskab.

- Vi er rigtig glade for samarbejdet med GF, der giver os mulighed for at få udviklet unikke forsikringsløsninger, der dækker vores medlemmers behov og skaber værdi for de danske golfspillere, siger Morten Backhausen, adm. direktør i Dansk Golf Union og fortsætter:

- DGU og GF er et godt makkerpar, fordi vi minder om hinanden. Ligesom GF er DGU også ejet af selvstændige klubber over hele landet og ligheden i konstruktionen gør, at vi deler mange af de samme værdier og har den samme tilgang til tingene. Det mener jeg er et godt afsæt for et langvarigt partnerskab.

Ekstra fordele i golfbagen
Dansk Golf Union har mere end 155.000 medlemmer fordelt i 186 golfklubber landet over, og de mange medlemmer betyder, at DGU er det fjerdestørste specialforbund under Danmarks Idrætsforbund.

Det strategiske parløb betyder bl.a., at GF får adgang til DGU’s kommunikationskanaler og derfor forventer salgsdirektør hos GF Forsikring, Schani Stig Thomsen, sig meget af samarbejdet:

- Der er ingen tvivl om, at vi via Dansk Golf Union får taletid over for bevidste forbrugere, der må formodes at stille krav til deres golfudstyr såvel som deres forsikringer. Vi vil gerne være med til at sikre den danske golfspiller, både når det gælder udstyret, og når det kommer til ulykker på banen.

- Med afsæt i vores nuværende forsikringsprodukter får vi mulighed for at udvikle dækninger, der taler direkte til golfspillernes krav og behov, når de dyrker deres sportsgren.

Tiden frem mod golfsæsonens start i foråret vil GF Forsikring og Dansk Golf Union bruge på at udvikle en skræddersyet forsikringspakke, som tilpasses golfspillernes behov.