Forsikringsalliance vokser: To fynske lokalbanker indtræder i Privatsikringssamarbejdet

Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring

Privatsikring har netop underskrevet samarbejdsaftaler med både Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse.

Fremover vil kunder i de to fynske pengeinstitutter blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring.

Privatsikring er datterselskab af Codan, og dermed indtræder de nye samarbejdspartnere i den nyligt indgåede alliance mellem Codan og Nykredit, Spar Nord og over 30 lokalbanker organiseret i Lokale Pengeinstitutter (LOPI).

Den fælles ambition er at skabe landets stærkeste bankassurancemodel.

De nye fynske kunder vil få glæde af de produkter, koncepter og digitale løsninger, som Privatsikring udvikler sammen med alliancepartnerne.

Planen er, at Privatsikring skal fordoble sin størrelse de kommende år gennem vækst på både privatmarkedet og blandt erhvervskunder.

Forsikringsselskabet rundede sidste år en porteføljestørrelse på over 800 millioner kroner, som er drevet af år med vækstrater på mellem 7-9% siden år 2000, hvor selskabet blev grundlagt.

Styrker assurandørkorpset
Som et led i samarbejdet med Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse udvider Privatsikring assurandørkorpset og ansætter nye medarbejdere, som skal betjene fynske privat- og erhvervskunder.

De nye aftaler betyder, at Privatsikring nu er officiel forsikringspartner med 5 ud af de 6 lokale pengeinstitutter, som har base og opererer på Fyn.

Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring, udtaler:

”At byde nye pengeinstitutter som Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse velkommen i vores samarbejde har stor betydning for Privatsikring, og vi får mulighed for at tilbyde vores produkter til endnu flere kunder.

Alle kunder i Privatsikring er anbefalet af deres lokale pengeinstitut, og vi er alle stolte, når nye partnere tilslutter sig på baggrund af anbefalinger fra nuværende partnere.

Jeg håber desuden, at Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse vil bidrage med alle erfaringer og ønsker til Privatsikrings udvikling. Privatsikring står blandt andet for lokale og nærværende kundeoplevelser, og det glæder mig at flere pengeinstitutter tilslutter sig og vil bidrage til at styrke den position i markedet”

Jesper Hansen, direktør i Frørup Andelskasse, udtaler:

”Efter et mangeårigt samarbejde med Lokal Forsikring har Frørup Andelskasse valgt at indgå et samarbejde med Privatsikring om henvisning af kunder for at tegne skadesforsikringer. Det nye samarbejde med Privatsikring giver lige så gode forsikringsvilkår for andelskassens kunder.

Samtidig kan andelskassen opnå administrative og IT-mæssige lettelser samt et stærkere samarbejde i hverdagen, da Privatsikring er skabt til at servicere og samarbejde med lokale pengeinstitutter på skadesforsikringsområdet. Vi glæder os fremover til at præsentere vores kunder for Privatsikring til glæde for alle parter.”

Bjarne V. Nielsen, direktør i Rise Sparekasse, udtaler:

”Vi har igennem en periode overvejet om vi skulle vælge Privatsikring som partner på skadesforsikringer til vores kunder, da de har en bred produkt pallette og konkurrencedygtige priser.

Flere af vores kollegaer har anbefalet Privatsikring, som tilbyder kvalitetsprodukter og er førende på bankassurance. Senest har de lavet bankalliancen, hvor flere pengeinstitutter kvitterer for det gode samarbejde igennem mange år.

Vi udvider nu vores udbud af skadesforsikringer og giver vores kunder muligheden for at få de stærke produkter og services hos Privatsikring. Vi glæder os til samarbejdet.”

Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring

Privatsikring styrker kundetilbud: Nu præsenteres de første nye løsninger bag fremtidens stærkeste bankassurancemodel4.5.2021 14:30:10 CEST | Pressemeddelelse

Efter et halvt års intensiv udvikling kan en af landets største og stærkeste forsikringsalliancer, Privatsikring, nu løfte sløret for flere nye tilbud til kunderne. Det er især bæredygtighed og forebyggelse, som er omdrejningspunktet for de nye tiltag, der rulles ud nu og løbende hen over året. Det sker blandt andet med afsæt i en trecifret millioninvestering fra Codan og et tæt udviklingssamarbejde parterne imellem.

Skjern Bank og Privatsikring indgår ny aftale for erhvervskunder26.4.2021 11:10:39 CEST | Pressemeddelelse

Privatsikring og Skjern Bank har underskrevet en ny aftale om deres erhvervsforsikringer. Dermed vil erhvervskunderne i den vestjyske bank fremover blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring. Partnerskabet mellem Privatsikring og Skjern Bank går helt tilbage til Privatsikrings etablering i år 2000, hvor bankens privatkunder begyndte at modtage rådgivning og skræddersyede forsikringer. Nu udvides partnerskabet til også at inkludere bankens erhvervskunder. ”Vi har 20 års erfaring med Privatsikring, og derfor føles det rigtigt at samle det hele hos dem og tilbyde vores kunder en helhedsrådgivning på tværs af privat- og erhvervsforretningen. Vi ser frem til at kunne tilbyde vores erhvervskunder attraktive forsikringsløsninger, som vi i mange år har kunnet tilbyde vores privatkunder.” udtaler Per Munck adm. direktør i Skjern Bank. Hos Privatsikring ser man også frem til at udvide samarbejdet. ”Vi har altid haft en god dialog med Skjern Ba

Christian Baltzer fortsætter som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation’s foreslåede overtagelse22.4.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse

TORONTO D. 22. APRIL 2021 Intact har i dag bekræftet, at Christian Baltzer vil fortsætte som CEO af Codan Danmark efter afslutning af Intact Financial Corporation og Tryg A/S’ foreslåede overtagelse af RSA Insurance Group plc, på nuværende tidspunkt forventet i Q2 2021. I henhold til den foreslåede transaktion, vil Codan Danmark blive ejet af de to parter på et 50/50 økonomisk grundlag med Intact som ledelsesansvarlig. I samarbejde med Intact, vil Christian Baltzer og Codan Danmark-teamet drive den fortsatte succes af forretningen, og sideløbende vurdere de strategiske alternativer for det langsigtede partnerskab. Charles Brindamour, CEO, Intact Financial Corporation: “The entire Codan team in Denmark, led by Christian Baltzer, has undergone remarkable development over the past year, and has achieved strong results. Codan Denmark is an iconic brand in a great market. We are confident that Codan Denmark can continue to realize its significant potential, and Christian Baltzer is the righ

Codan forudser boom i sports- og fritidsskader: Her er 6 gode råd til at undgå skader efter genåbningen16.4.2021 12:17:20 CEST | Pressemeddelelse

Antallet af sports- og fritidsskader vil stige de kommende måneder, når samfundet igen åbner op. Det vurderer forsikringsselskabet Codan, der sidste år oplevede en usædvanlig stigning i antallet af skader på hele 25 pct. i forårs- og sommermånederne i halen af Danmarks første nedlukning. Husk derfor at passe på kroppen, når forårskådheden melder sin ankomst, påpeger skadedirektør i Codan, og deler her 6 gode råd til at undgå skader.

Knap 9 ud af 10 bestyrelsesmedlemmer lever livet farligt uden forsikring: Codan og BOARD OFFICE går sammen og lancerer løsning22.3.2021 15:07:39 CET | Pressemeddelelse

Codan, Danmarks tredjestørste forsikringsselskab, og BOARD OFFICE, en af Skandinaviens stærkeste leverandører af platforme, produkter og rådgivning til bestyrelser, er gået sammen i et partnerskab med et fælles løfte til danske virksomheder og organisationer: Bestyrelsesarbejdet skal professionaliseres og digitaliseres yderligere. Det indebærer blandt andet, at nuværende og fremtidige bestyrelsesmedlemmer, der benytter BOARD OFFICE, nu automatisk er dækket af en bestyrelsesansvarsforsikring hos Codan. En uforsikret bestyrelse kan nemlig i sidste ende stå med personlige erstatningssager på millionbeløb. En ny undersøgelse blandt BOARD OFFICEs flere end 15.000 kunder viser, at 87% af bestyrelserne i danske virksomheder ikke er forsikret eller slet ikke ved, om de har én, og hvordan den dækker. Det skal ses i lyset af, at medlemmer af ledelsen - det vil sige bestyrelse, direktion og øverste ledelsesorgan - i danske virksomheder ifølge Selskabsloven har et professionelt ansvar over for der

Ny strategi, stigende kundetilfredshed og forbedret lønsomhed: Codan er kommet styrket ud af 202026.2.2021 08:06:07 CET | Pressemeddelelse

Med et samlet, positivt afkast på forsikringsdriften på 520 millioner DKK, en solid COR på 89 pct. og en stigende kundetilfredshed kan Codan Danmark kigge tilbage på et tilfredsstillende 2020, som på mange måder har været et definerende år for selskabets fremtid. Et år, hvor der blandt andet blev gennemført en stærk turn-around på hele erhvervsområdet, indgået en banebrydende forsikringsalliance med Nykredit, SparNord og Lokale Pengeinstitutter (LOPI) samt indgået rekordstore aftaler inden for forsikring af vedvarende energi. Alt sammen i lyset af COVID-19, hvor Codans medarbejdere arbejdede i døgndrift hjemmefra for at hjælpe kunder med råd og vejledning i en svær og uvis tid.