Forsikringsalliance vokser: To fynske lokalbanker indtræder i Privatsikringssamarbejdet

Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring

Privatsikring har netop underskrevet samarbejdsaftaler med både Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse.

Fremover vil kunder i de to fynske pengeinstitutter blive præsenteret for rådgivning samt koncepter og skræddersyede forsikringer fra Privatsikring.

Privatsikring er datterselskab af Codan, og dermed indtræder de nye samarbejdspartnere i den nyligt indgåede alliance mellem Codan og Nykredit, Spar Nord og over 30 lokalbanker organiseret i Lokale Pengeinstitutter (LOPI).

Den fælles ambition er at skabe landets stærkeste bankassurancemodel.

De nye fynske kunder vil få glæde af de produkter, koncepter og digitale løsninger, som Privatsikring udvikler sammen med alliancepartnerne.

Planen er, at Privatsikring skal fordoble sin størrelse de kommende år gennem vækst på både privatmarkedet og blandt erhvervskunder.

Forsikringsselskabet rundede sidste år en porteføljestørrelse på over 800 millioner kroner, som er drevet af år med vækstrater på mellem 7-9% siden år 2000, hvor selskabet blev grundlagt.

Styrker assurandørkorpset
Som et led i samarbejdet med Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse udvider Privatsikring assurandørkorpset og ansætter nye medarbejdere, som skal betjene fynske privat- og erhvervskunder.

De nye aftaler betyder, at Privatsikring nu er officiel forsikringspartner med 5 ud af de 6 lokale pengeinstitutter, som har base og opererer på Fyn.

Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring, udtaler:

”At byde nye pengeinstitutter som Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse velkommen i vores samarbejde har stor betydning for Privatsikring, og vi får mulighed for at tilbyde vores produkter til endnu flere kunder.

Alle kunder i Privatsikring er anbefalet af deres lokale pengeinstitut, og vi er alle stolte, når nye partnere tilslutter sig på baggrund af anbefalinger fra nuværende partnere.

Jeg håber desuden, at Frørup Andelskasse og Rise Sparekasse vil bidrage med alle erfaringer og ønsker til Privatsikrings udvikling. Privatsikring står blandt andet for lokale og nærværende kundeoplevelser, og det glæder mig at flere pengeinstitutter tilslutter sig og vil bidrage til at styrke den position i markedet”

Jesper Hansen, direktør i Frørup Andelskasse, udtaler:

”Efter et mangeårigt samarbejde med Lokal Forsikring har Frørup Andelskasse valgt at indgå et samarbejde med Privatsikring om henvisning af kunder for at tegne skadesforsikringer. Det nye samarbejde med Privatsikring giver lige så gode forsikringsvilkår for andelskassens kunder.

Samtidig kan andelskassen opnå administrative og IT-mæssige lettelser samt et stærkere samarbejde i hverdagen, da Privatsikring er skabt til at servicere og samarbejde med lokale pengeinstitutter på skadesforsikringsområdet. Vi glæder os fremover til at præsentere vores kunder for Privatsikring til glæde for alle parter.”

Bjarne V. Nielsen, direktør i Rise Sparekasse, udtaler:

”Vi har igennem en periode overvejet om vi skulle vælge Privatsikring som partner på skadesforsikringer til vores kunder, da de har en bred produkt pallette og konkurrencedygtige priser.

Flere af vores kollegaer har anbefalet Privatsikring, som tilbyder kvalitetsprodukter og er førende på bankassurance. Senest har de lavet bankalliancen, hvor flere pengeinstitutter kvitterer for det gode samarbejde igennem mange år.

Vi udvider nu vores udbud af skadesforsikringer og giver vores kunder muligheden for at få de stærke produkter og services hos Privatsikring. Vi glæder os til samarbejdet.”

Helle Kjærgaard, CEO i Privatsikring

Ny strategi, stigende kundetilfredshed og forbedret lønsomhed: Codan er kommet styrket ud af 202026.2.2021 08:06:07 CETPressemeddelelse

Med et samlet, positivt afkast på forsikringsdriften på 520 millioner DKK, en solid COR på 89 pct. og en stigende kundetilfredshed kan Codan Danmark kigge tilbage på et tilfredsstillende 2020, som på mange måder har været et definerende år for selskabets fremtid. Et år, hvor der blandt andet blev gennemført en stærk turn-around på hele erhvervsområdet, indgået en banebrydende forsikringsalliance med Nykredit, SparNord og Lokale Pengeinstitutter (LOPI) samt indgået rekordstore aftaler inden for forsikring af vedvarende energi. Alt sammen i lyset af COVID-19, hvor Codans medarbejdere arbejdede i døgndrift hjemmefra for at hjælpe kunder med råd og vejledning i en svær og uvis tid.

Fem gode råd: Sådan undgår du uheld på kælkebakken29.1.2021 12:55:07 CETPressemeddelelse

Der bliver formentlig travlt på kælkebakkerne her i den sidste weekend af januar, da DMI spår frostgrader og snevejr i store dele af landet. Der kan også blive travlt på landets skadestuer, hvis man ikke passer på. På kælkebakken er det ikke ualmindeligt, at alt fra bobslæder, kælke, snowracers og tilmed plastikposer eller gamle madrasser kolliderer og ender med uheld og personskader. ”Vinterens udstyr kan være vanskeligt at kontrollere, da det er langt tid siden, det har været fremme, og kombinationen af sne og stejle bakker betyder ofte høj hastighed, hvor det er svært at bremse," siger Henrik Bundgaard, skadedirektør i Codan. "Vi ved også, at det ikke kun er børn, der kommer til skade på kælkebakken. Forældre kan også komme galt afsted, når de kører afsted sammen med deres børn. Det handler om at gøre rutscheturen både sjov og sikker,” siger han. Husk hjelmen og gå op ad bakken Heldigvis kan skader på kælkebakken forebygges. ”Det handler blandt andet om at lære børn at være opmærkso

Codan udvider topledelsen og styrker privatforretningen11.11.2020 08:05:00 CETPressemeddelelse

For yderligere at styrke sin position på det danske forsikringsmarked opretter Codan en ny direktørrolle. Samtidig justerer forsikringsselskabet organisationen og opretter to nye forretningsben: Privat, der har ansvaret for den direkte relation til privatkunder, og Bankassurance, hvor kunderelationer og salgsaktiviteter med både private og erhverv sker gennem banker. ”I dag annoncerer vi tiltag i Codan, der er afgørende for at forenkle Codan og indfri vores løfte om at skabe Danmarks førende forsikringsløsninger. Tiltagene skal styre os gennem en tid, hvor der er fart på væksten og opstår nye muligheder hver eneste dag, og sikre, at vi altid er konkurrencedygtige,” siger Christian Baltzer, CEO i Codan Danmark. ”Jeg er glad for at byde Kim Rud-Petersen velkommen. Han kommer med unikke og dokumenterede erfaringer, der er de helt rette til at indfri potentialet og komme i mål med de mange forandringer og opgaver, vi står overfor. Jeg ser frem til samarbejdet med Kim, som også indtræder i