Fornuftigt at trepartsaftalen udvides

Ingeniørforeningen, IDA bakker op om en udvidelse af trepartsaftalen, så lønkompensationen udvides til 30.000 kr.
Morten Thiessen, formand for Ansattes Råd i IDA

Regeringen og arbejdsmarkedets parter har i dag udvidet trepartsaftalen fra den 15. marts, så lønkompensationen øges fra 23.000 kr. til 30.000 kr. for funktionærer og ikke-funktionærer. Og den får ros fra Morten Thiessen, formand for Ansattes Råd i IDA.

”Det er sund fornuft af udvide den midlertidige lønkompensationsordning nu. Vi har heldigvis ikke set massive masseafskedigelser blandt IDA’s medlemmer, men vi ved, at hvert femte medlem frygter for deres job. Vi håber, at man med denne udvidelse holder igen. Det vil være til gavn for både virksomheder og lønmodtagere,” siger Morten Thiessen.

”Det er igen et bevis på, at den danske model lever og har det godt. Vi ser, at parterne rykker hurtigt, når behovet er der. Og det fortjener stor anerkendelse og ros. Det er i alles interesse, at vi holder hånden under så mange virksomheder og lønmodtagere som muligt, så vi kan få gang i hjulene igen, når vi forhåbentlig inden alt for længe kan åbne samfundet op igen,” siger Morten Thiessen.

Søren Lorentzen, tlf. 51 85 17 64

Morten Thiessen, formand for Ansattes Råd i IDA