Fokus på at opretholde stabil drift og kundeservice i TDC Group

For at medvirke til at begrænse smittespredningen af COVID-19, følger TDC Group myndighedernes anbefalinger og tager alle nødvendige forholdsregler for at minimere smitterisici og samtidigt opretholde en stabil drift af virksomheden.

TDC Group igangsatte inden COVID-19 blev konstateret i Danmark de nødvendige foranstaltninger for at sikre opretholdelse af kritiske funktioner i virksomheden. Disse funktioner og medarbejdere er pålagt særlige beredskabskrav og restriktioner, hvilket koordineres i tæt samarbejde med de relevante myndigheder.

I forlængelse af de nye retningslinjer fra myndighederne indstilles al rejse- og almindelig møde-aktivitet, og alle medarbejdere, der ikke har kritiske arbejdsområder at varetage på TDC’s lokationer, hjemsendes senest fredag den 13. marts for, hvor muligt, at udføre deres arbejde hjemmefra.

”Vi tager alle nødvendige forholdsregler for at medvirke aktivt til at begrænse spredningen af COVID-19 samt sikre, at vi har de nødvendige ressourcer og medarbejdere på plads til at sikre opretholdelsen og den fortsatte drift af kritisk national infrastruktur og vores digitale tjenester,” siger Henrik Clausen, adm. direktør i TDC Group.

TDC Group har mange kunderelationer og har derfor taget de nødvendige tiltag for fortsat at kunne betjene kunderne på bedste vis. De nye forholdsregler vil dog betyde, at kunder i TDC Groups kundevendte brands, som bl.a. YouSee, Telmore og TDC Erhverv, kan opleve, at der er færre medarbejdere både på telefon, mail og i butikker og derfor længere ventetider. Kritiske opgaver og henvendelser vil blive prioriteret, herunder servicering af en række erhvervskunder med samfundskritiske ansvarsområder samt privatkunder, der har akut brug for hjælp, såsom ældre borgere, der eksempelvis mister deres fastnetforbindelse.

Der er indført restriktioner for de teknikere, der skal servicere TDC Groups kunder på deres privatadresse. Teknikere fra TDC NET kan som udgangspunkt ikke køre ud til opgaver, hvor der kan være risiko for at blive smittet. Det kan desværre betyde, at kunder vil opleve længere ventetider eller aflysninger af teknikerbesøg.

De nye forholdsregler kan også medføre forsinkelser på levering af produkter.

De nye forholdsregler vil på nuværende tidspunkt ikke påvirke hverken TDC Groups fiberudrulning eller opgraderingen af mobilnetværket til 5G, men det kan ændre sig i den kommende tid.

”Vi er klar over, at denne situation kan medføre frustration blandt vores kunder, og vi har derfor fokus på at løse alle opgaver hurtigst som muligt. Men vi er i en enestående situation, som kræver ekstraordinære tiltag, som uanset alle medarbejderes indsats vil medføre forsinkelser og påvirke vores service,” siger Henrik Clausen.

Nuuday, som består af TDC Group’s kundevendte brands YouSee, Hiper, Telmore, Blockbuster, TDC Erhverv, NetDesign og Relatel har som følge af den nuværende situation udskudt en planlagt reorganisering.

Kunder kan løbende finde opdateringer via

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NET bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.

TDC NET leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Relatel.

Nye bestyrelser udpeget for TDC NET og Nuuday som led i endelig opsplitning af TDC Group8.12.2021 09:04:19 CET | Pressemeddelelse

På en ekstraordinær generalforsamling afholdt i dag er de to fremtidige bestyrelser for TDC NET og Nuuday blevet godkendt. Det sker som led i den afsluttende fase i opsplitningen af TDC Group. Ejerne benyttede lejligheden til at takke Michael Parton for hans indsats som bestyrelsesformand for TDC A/S, og takkede også medarbejderne, ledelsen og bestyrelsen for deres betydelige bidrag siden opkøbet i 2018 med at separere de to selskaber og virkeliggøre visionen om fremtidens digitale Danmark. Ved udnævnelsen af de to nye bestyrelser har fokus været at skabe en stærk sammensætning af kompetencer og erfaring, der kan sætte den fremtidige retning for TDC NET og Nuuday som operationelt selvstændige, markedsledende selskaber indenfor hvert sit felt. De nye bestyrelser indtræder pr. dags dato, hvor koncernledelsen i TDC Group samtidig fratræder. Henrik Clausen fortsætter som bestyrelsesformand for TDC NET, mens Michael Parton bliver bestyrelsesformand for Nuuday. Henrik Clausen, formand for be

TDC Group leverer endnu et stabilt kvartal og gør klar til den endelige separation5.11.2021 09:01:01 CET | Pressemeddelelse

TDC Group fortsatte i tredje kvartal den positive udvikling fra de seneste kvartaler med en stabilisering af den kommercielle og finansielle udvikling, hvilket resulterede i et driftsresultat (EBITDA) på 1.658 mio. kr. svarende til en stigning på 0,9% i forhold til samme kvartal sidste år, og en stabil udvikling for årets første ni måneder sammenholdt med samme periode sidste år. De tidligere udmeldte forventninger til helåret fastholdes, og dermed er fundamentet fortsat stabilt for den endelige opsplitning af koncernen i to operationelt selvstændige selskaber fra den 1. januar 2022. TDC Groups omsætning blev i tredje kvartal på 4.004 mio. kr. svarende til en stigning på 0,3% i forhold til tredje kvartal sidste år. Bruttoresultatet blev i tredje kvartal på 2.778 mio. kr., hvilket er 2,9% lavere end samme periode sidste år men en fortsat betydelig forbedring i forhold til starten af året som følge af en stabilisering af kundeudviklingen indenfor både mobil og bredbånd. Udviklingen er fo