Fokus på at opretholde stabil drift og kundeservice i TDC Group

For at medvirke til at begrænse smittespredningen af COVID-19, følger TDC Group myndighedernes anbefalinger og tager alle nødvendige forholdsregler for at minimere smitterisici og samtidigt opretholde en stabil drift af virksomheden.

TDC Group igangsatte inden COVID-19 blev konstateret i Danmark de nødvendige foranstaltninger for at sikre opretholdelse af kritiske funktioner i virksomheden. Disse funktioner og medarbejdere er pålagt særlige beredskabskrav og restriktioner, hvilket koordineres i tæt samarbejde med de relevante myndigheder.

I forlængelse af de nye retningslinjer fra myndighederne indstilles al rejse- og almindelig møde-aktivitet, og alle medarbejdere, der ikke har kritiske arbejdsområder at varetage på TDC’s lokationer, hjemsendes senest fredag den 13. marts for, hvor muligt, at udføre deres arbejde hjemmefra.

”Vi tager alle nødvendige forholdsregler for at medvirke aktivt til at begrænse spredningen af COVID-19 samt sikre, at vi har de nødvendige ressourcer og medarbejdere på plads til at sikre opretholdelsen og den fortsatte drift af kritisk national infrastruktur og vores digitale tjenester,” siger Henrik Clausen, adm. direktør i TDC Group.

TDC Group har mange kunderelationer og har derfor taget de nødvendige tiltag for fortsat at kunne betjene kunderne på bedste vis. De nye forholdsregler vil dog betyde, at kunder i TDC Groups kundevendte brands, som bl.a. YouSee, Telmore og TDC Erhverv, kan opleve, at der er færre medarbejdere både på telefon, mail og i butikker og derfor længere ventetider. Kritiske opgaver og henvendelser vil blive prioriteret, herunder servicering af en række erhvervskunder med samfundskritiske ansvarsområder samt privatkunder, der har akut brug for hjælp, såsom ældre borgere, der eksempelvis mister deres fastnetforbindelse.

Der er indført restriktioner for de teknikere, der skal servicere TDC Groups kunder på deres privatadresse. Teknikere fra TDC NET kan som udgangspunkt ikke køre ud til opgaver, hvor der kan være risiko for at blive smittet. Det kan desværre betyde, at kunder vil opleve længere ventetider eller aflysninger af teknikerbesøg.

De nye forholdsregler kan også medføre forsinkelser på levering af produkter.

De nye forholdsregler vil på nuværende tidspunkt ikke påvirke hverken TDC Groups fiberudrulning eller opgraderingen af mobilnetværket til 5G, men det kan ændre sig i den kommende tid.

”Vi er klar over, at denne situation kan medføre frustration blandt vores kunder, og vi har derfor fokus på at løse alle opgaver hurtigst som muligt. Men vi er i en enestående situation, som kræver ekstraordinære tiltag, som uanset alle medarbejderes indsats vil medføre forsinkelser og påvirke vores service,” siger Henrik Clausen.

Nuuday, som består af TDC Group’s kundevendte brands YouSee, Hiper, Telmore, Blockbuster, TDC Erhverv, NetDesign og Relatel har som følge af den nuværende situation udskudt en planlagt reorganisering.

Kunder kan løbende finde opdateringer via

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vi er i alt 7000 medarbejdere, som med stolthed servicerer vores mere end 6 millioner kundeforhold. Vores datterselskaber Nuuday og TDC Net bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.

TDC Net leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Relatel.