Fokus på at opretholde stabil drift og kundeservice i TDC Group

For at medvirke til at begrænse smittespredningen af COVID-19, følger TDC Group myndighedernes anbefalinger og tager alle nødvendige forholdsregler for at minimere smitterisici og samtidigt opretholde en stabil drift af virksomheden.

TDC Group igangsatte inden COVID-19 blev konstateret i Danmark de nødvendige foranstaltninger for at sikre opretholdelse af kritiske funktioner i virksomheden. Disse funktioner og medarbejdere er pålagt særlige beredskabskrav og restriktioner, hvilket koordineres i tæt samarbejde med de relevante myndigheder.

I forlængelse af de nye retningslinjer fra myndighederne indstilles al rejse- og almindelig møde-aktivitet, og alle medarbejdere, der ikke har kritiske arbejdsområder at varetage på TDC’s lokationer, hjemsendes senest fredag den 13. marts for, hvor muligt, at udføre deres arbejde hjemmefra.

”Vi tager alle nødvendige forholdsregler for at medvirke aktivt til at begrænse spredningen af COVID-19 samt sikre, at vi har de nødvendige ressourcer og medarbejdere på plads til at sikre opretholdelsen og den fortsatte drift af kritisk national infrastruktur og vores digitale tjenester,” siger Henrik Clausen, adm. direktør i TDC Group.

TDC Group har mange kunderelationer og har derfor taget de nødvendige tiltag for fortsat at kunne betjene kunderne på bedste vis. De nye forholdsregler vil dog betyde, at kunder i TDC Groups kundevendte brands, som bl.a. YouSee, Telmore og TDC Erhverv, kan opleve, at der er færre medarbejdere både på telefon, mail og i butikker og derfor længere ventetider. Kritiske opgaver og henvendelser vil blive prioriteret, herunder servicering af en række erhvervskunder med samfundskritiske ansvarsområder samt privatkunder, der har akut brug for hjælp, såsom ældre borgere, der eksempelvis mister deres fastnetforbindelse.

Der er indført restriktioner for de teknikere, der skal servicere TDC Groups kunder på deres privatadresse. Teknikere fra TDC NET kan som udgangspunkt ikke køre ud til opgaver, hvor der kan være risiko for at blive smittet. Det kan desværre betyde, at kunder vil opleve længere ventetider eller aflysninger af teknikerbesøg.

De nye forholdsregler kan også medføre forsinkelser på levering af produkter.

De nye forholdsregler vil på nuværende tidspunkt ikke påvirke hverken TDC Groups fiberudrulning eller opgraderingen af mobilnetværket til 5G, men det kan ændre sig i den kommende tid.

”Vi er klar over, at denne situation kan medføre frustration blandt vores kunder, og vi har derfor fokus på at løse alle opgaver hurtigst som muligt. Men vi er i en enestående situation, som kræver ekstraordinære tiltag, som uanset alle medarbejderes indsats vil medføre forsinkelser og påvirke vores service,” siger Henrik Clausen.

Nuuday, som består af TDC Group’s kundevendte brands YouSee, Hiper, Telmore, Blockbuster, TDC Erhverv, NetDesign og Relatel har som følge af den nuværende situation udskudt en planlagt reorganisering.

Kunder kan løbende finde opdateringer via

TDC Group forbinder danskerne med hinanden og Danmark med verden, og har gjort det siden 1882. Vores datterselskaber Nuuday og TDC NET bidrager hver dag til fremtidens digitale Danmark.

TDC NET leverer det bedste mobilnetværk og de hurtigste faste forbindelser – og former Danmarks digitale fremtid med udrulningen af fiber og 5G.

Nuuday leverer innovative digitale kundeoplevelser og underholdning gennem brands som YouSee, TDC Erhverv, Telmore, Fullrate, Hiper, Blockbuster og Relatel.

TDC Group: Resultat for 2020 som forventet5.2.2021 09:01:16 CETPressemeddelelse

TDC Group havde i 4. kvartal et driftsresultat (EBITDA) på 1.504 mio. kr. svarende til en mindre stigning i forhold til samme kvartal sidste år. For helåret blev EBITDA på 6.420 mio. kr., hvilket er en smule lavere end i 2019 og i overensstemmelse med de tidligere udmeldte forventninger. Resultatet skyldes en stabilisering af udviklingen i vores hovedprodukter samt betydelige omkostningsreduktioner på tværs af TDC Group. TDC Group havde i 4. kvartal en omsætning på 4.055 mio. kr., hvilket er lidt højere end i 3. kvartal 2020. Bruttoresultatet for 4. kvartal blev på 2.792 mio. kr. For helåret var omsætningen på 16.089 mio. kr., mens bruttoresultatet var på 11.463 mio. kr. Som følge af det fortsatte fokus på omkostningsreduktioner faldt driftsudgifterne i 4. kvartal samlet set med 8,7% sammenlignet med samme kvartal i 2019. For helåret faldt de samlede driftsudgifter i TDC Group med 9,5% i forhold til 2019. ”En stabilisering af udviklingen i vores hovedprodukter kombineret med en betydel

Mike Parton udnævnt til bestyrelsesformand for TDC6.11.2020 12:06:24 CETPressemeddelelse

Bert Nordberg har valgt at træde tilbage som bestyrelsesformand for TDC den 31. december 2020 for at vie sin tid og fokus på sit hverv som bestyrelsesformand for Vestas, som har accelereret sin strategi for yderligere at styrke selskabets globale position. Mike Parton, der har været næstformand for bestyrelsen i TDC siden 1. august 2018, er udpeget som bestyrelsesformand, når Bert Nordberg træder tilbage.

TDC Group leverer som forventet i 2. kvartal 202014.8.2020 09:01:58 CESTPressemeddelelse

TDC Group leverede i 2. kvartal 2020 et driftsresultat før af- og nedskrivninger (EBITDA) på 1.609 mio. kr., i tråd med selskabets forventninger og 3,7% lavere end samme kvartal sidste år. Nedgangen i EBITDA kan tilskrives de fortsatte effekter fra kundetab i YouSee specielt i 4. kvartal 2019 samt i 1. kvartal 2020, som dog delvist blev opvejet af markant lavere driftsomkostninger. Den negative udvikling i YouSee’s kundebase var igennem 2. kvartal aftagende, en udvikling der er fortsat i juli måned