Fødselsdag

60 år: Per Jørgensen, Nyborg, fylder tirsdag 28. september 60 år.

Per Jørgensen, Nyborg, fylder tirsdag 28. september 60 år. Foto: Middelfart Sparekasse

Han arbejder som erhvervsrådgiver i Middelfart Sparekasses afdeling på Dalumvej i Odense, hvor han har haft sin daglige gang i 3,5 år. Han kom til sparekassen efter 10 år i Spar Nord – ligeledes i Odense.

Han bor i Nyborg med sin hustru Beverley, som kommer fra England. Sammen har de to børn på 27 og 29 år, der begge bor i Odense.

Selv om familien har slået sig ned på Østfyn, er tilknytningen til det britiske stadig stor, og turen går gerne til sommerhuset i det sydvestlige England, når ellers verdenssituationen tillader det.

På hjemmefronten i Nyborg er hus og have for nylig blevet udskiftet med en lejlighed, så der efter Per Jørgensens eget udsagn er bedre tid til andre ting. Som for eksempel en tur på den fine racercykel, erhvervsrådgiveren har valgt at forære sig selv som en tidlig fødselsdagsgave.

Den bliver indtil videre luftet et par gange om ugen sammen med nogle af de øvrige medlemmer af den lille cykelklub, som Per Jørgensen har stiftet med nogle af sine naboer i lejlighedskomplekset.

Middelfart Sparekasse støtter fristed for byens udsatte kvinder10.8.2021 14:25:56 CEST | Pressemeddelelse

Aarhus: For tredje år i streg støtter Middelfart Sparekasse økonomisk op om Reden Aarhus’ sundhedsklinik til gavn for Redens brugere. Sundhedsklinikken gør en stor forskel for de kvinder, som kommer på Reden og lever med problemer som hjemløshed, misbrug, prostitution, ensomhed, vold og voldtægt. - Denne gruppe kvinder er særligt sårbare i mødet med fysisk og psykisk sygdom og har ofte oplevet stigmatisering og svigt. Mange af kvinderne oplever ikke at kunne opsøge egen læge på lige fod med andre. Her gør klinikken en stor forskel, da kvinderne kan få hjælp og videre brobygning i trygge rammer, siger Anders Sørensen, leder af Reden Aarhus. Klinikken er drevet af et stort hold frivillige læger og sygeplejerskestuderende, som hver uge hjælper byens udsatte kvinder med basale livsbehov og giver adgang til den nødvendig hjælp, undersøgelser og rådgivning. Særligt under pandemien har kvinderne været sårbare. Livet har været præget af isolation og usikkerhed, og mange af kvinderne har været