Fodboldformand med talent for både tal og tekst fylder 60

60 år: Bankrådgiver, tidligere journalist og mangeårig formand for AGF Fodbold Steffen Olesen, Hasselager, fylder 60 år torsdag den 31. marts. Pressefoto

Steffen Olesen har sin daglige gang i Middelfart Sparekasse i Aarhus, hvor han har arbejdet som rådgiver siden 2019. Han er oprindeligt bankuddannet fra Provinsbanken i Aarhus i 1983, og man kunne forledes til at tænke, at bankmandens rejse frem til i dag har været uden de store svinkeærinder. Det ville ikke være usædvanligt i finanssektoren at gå ad den snorlige vej.

Men intet kunne være mere forkert. For Steffen Olesen er ikke som folk er flest.

Fra Wall Street til Horsens Folkeblad

Som relativt nyuddannet bankmand greb han chancen for at rykke til New York i 1988 og arbejde som valutahandler for Danske Bank i tre år på navnkundige Wall Street.

I 1991 gik turen tilbage over Atlanten til Luxembourg og et job i Union Bank of Finland frem til 1994, hvor Steffen Olesen flyttede til bankens filial i London og afrundede sit knap ti år lange udlandseventyr i 1996.

Skæbnen ville imidlertid, at Steffen Olesen var nødt til at rejse hjem til Danmark, fordi hans mor var blevet syg. Hun arbejdede på Morgenavisen Jyllands-Posten og boede stadig tæt på bladhuset, hvor Steffen i sine unge år havde fået indblik i den redaktionelle verden og kunsten at svinge en pen.

Således leverede han allerede under murens fald og den første Irak-krig indhold til Jyllands-Posten om de økonomiske sammenhænge i de verdensomvæltende begivenheder.

Steffen Olesen var hjemme i Danmark igen og blev i 1997 tilbudt et job som journalist på Horsens Folkeblad under den forudsætning, at han skulle lære håndværket og blive uddannet journalist på et år. Således blev det.

Den videbegærlige unge mand mødte tidligt ind og arbejdede som redaktionssekretær. Og når formiddagsavisen var gået i trykken kl. 11, overgik han til sportsredaktionen og fik mulighed for at skrive om sin helt store lidenskab.

I 1998 vendte Steffen Olesen hjem til Aarhus og begyndte som journalist på Jyllands-Posten, hvor han var skrivende frem til 2003.

Regulære arbejdstider

Private forhold tvang imidlertid Steffen Olesen til at tage tilværelsen som journalist med udflydende arbejdstider op til revision, og han søgte tilbage til finanssektoren, hvor aften- og weekendvagter var en sjældenhed.

I 2003 begyndte han i Aarhus Lokalbank og skiftede senere til Spar Nord Aarhus. Her arbejdede han, indtil han 1. februar 2019 indtog sit nye skrivebord i Middelfart Sparekasse i Rosensgade.

Altid AGF

Her stopper den foreløbige fortælling om Steffen Olesen imidlertid ikke. For uanset hvor i verden, han har arbejdet, eller hvad han har lavet, så har det altid været med hjertets kompasnål rettet imod sin hjemstavns fodboldklub. AGF. Altid AGF.

Som søn af den legendariske fodboldspiller Jørgen Olesen (med 42 landskampe og 600 kampe for AGF på sit CV) havde Steffen Olesen sin gang i AGF længe inden, han selv kunne gå - og han voksede som det mest naturlige op med AGF som sit andet hjem.

Steffen Olesen spillede både fodbold, tennis og håndbold i klubben, og som 15-årig tog han hul tilværelsen som dedikeret foreningsmand og frivillig for livet. Efter eget udsagn er der nærmest ingen opgaver i AGF, som Steffen Olesen ikke har haft gennem årene, og i 1996 blev han valgt ind i bestyrelsen i AGF Fodbold. Siden 2004 har han siddet som formand for klubben.

Steffen Olesen er kommet på Aarhus Stadion, siden han blev født, og er med til alle de fodboldkampe, der kan lade sig gøre. Meget sigende bryster han sig af kun at have været medlem af to foreninger i sit liv. AGF … og Brugsen.

Kongen og statsmanden

Det er dog ikke alt i Steffen Olesens liv, som går op i AGF og fodbold. Han nærer også en stor interesse for engelsk- og amerikansk kultur. Især litteratur om ikonerne Elvis Presley og Winston Churchill fylder godt i bogsamlingen, og Steffen Olesen er tilknyttet ældresagen som foredragsholder med udgangspunkt i at berette om netop Presley og Churchill.

Privat bor han i Hasselager med sin samlever Helle og har en datter på 23 år, som er fysioterapeut og bor i Oslo.

Steffen Olesen inviterer i anledning af sin runde fødselsdag til reception:

Fredag den 1. april kl. 15.30-19.00 i AGF’s klubhus, Terp Skovvej 16-20, 8260 Viby J.

Middelfart Sparekasse bliver sponsor for frivilligheden på Jelling Musikfestival16.5.2022 13:52:18 CEST | Pressemeddelelse

Tusindvis af frivillige er hvert år med til at skabe Jelling Musikfestival. De udgør ifølge festivaldirektør Line Mosfelt ”Jellings” hjerte, og nu har festivalen for første gang nogensinde indgået et partnerskab omkring frivilligheden. Middelfart Sparekasse har doneret 150.000 kroner, som festivalen skal bruge til at gøre det endnu mere attraktivt at melde sig under frivillighedens faner.

Sebastian S. Thagesen er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse11.5.2022 14:31:25 CEST | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til 32-årige Sebastian Sundahl Thagesen, som kommer til at få sin daglige gang i hovedsædet i Middelfart. Han kommer til sparekassen fra Jyske Bank i Odense, hvor han har været elev og senere rådgiver. Sebastian S. Thagesen bor i Odense med sin kæreste, men tilknytningen til det vestfynske og Føns, hvor han er født og opvokset, er høj. Som så mange andre unge i oplandet til Middelfart, har Sebastian S. Thagesen gået på Middelfart Gymnasium og desuden spillet fodboldbold i både Strib og Middelfart. I Middelfart Sparekasse kan Sebastian S. Thagesen se frem til at arbejde med rådgivning af privatkunder med mindre erhverv. Om sit valg af ny arbejdsplads siger den 32-årige rådgiver: - Middelfart Sparekasse har altid været byens bank og gjort meget for lokalområdet. Derudover har den et ry for at være en rigtig god arbejdsplads – og det har jeg også fået at vide igennem flere kanaler. Så det har faktisk altid været en drøm på et tidspunkt at ve

Heidi Skibsted Borup er ny rådgiver i Middelfart Sparekasse i Vejle11.5.2022 14:23:47 CEST | Pressemeddelelse

Navne: Middelfart Sparekasse har budt velkommen til en erfaren dame i afdelingen i Vejle. Det er 51-årige Heidi Skibsted Borup, som kommer fra en stilling i Vestjysk Bank og kender branchen særdeles godt. Hun startede som elev i Jelling Sparekasse i 1989 og har og har arbejdet som rådgiver for privatkunder lige siden. Og nu er det altså kunderne i Middelfart Sparekasse, som får gavn af Heidi Skibsted Borups erfaring inden for rådgivning om bolig, investering og pension. - Det bedste ved jobbet som rådgiver er, at jeg kommer tæt på mine kunder. Det er spændende at hjælpe med de behov, de nu måtte have, og jeg lægger stor vægt på, at vi sammen kommer i mål og finder de bedste løsninger. Den gensidige tillid, der opstår, er for mig meget vigtig. Jeg har valgt Middelfart Sparekasse, fordi jeg kan identificere mig med sparekassens værdier. Og så har jeg mange tidligere kolleger, som arbejder her – og de har kun haft gode ting at sige om sparekassen som arbejdsplads, siger Heidi Skibsted Bor