Fodbold: Danskernes optimisme bobler trods Kroatien-dukkert

Selv om Danske Spil har de forsvarende verdensmestre fra Frankrig som favorit til at slå Kasper Hjulmands drenge i Parken tror et overvældende flertal af danskerne alligevel på en hjemmesejr.

Det danske landshold har i dén grad fået medvind i sejlene de senere år: Danskerne følger og tror på Kasper Hjulmand og hans rød-hvide helte. Det har de gjort længe, og det gør de også op til den sidste landskamp før VM. Også selvom de rød-hvide - i sorte trøjer - løb ind i et tæt nederlag mod Luka Modric´ Kroatien.

”Lige knap to tredjedele af alle spil på søndagens kamp er sat på dansk hjemmesejr over Frankrig. Vi plejer at sige, at danskerne oddser med både hjernen og hjertet, og i det her tilfælde er det også lidt af begge dele, tror jeg,” siger Mathias Reimer Larsen, som godt kan forstå, at flest danskere har sat kryds ud for et-tallet og en dansk sejr.

”Ja, odds 3,50 i Parken på Danmark, endda efter en dansk sejr på Stade de France, må dufte attraktivt,” siger han.

De relativt høje odds vidner om, at Danske Spil ikke har den store tiltro til en dansk sejr, men der er ingen tvivl om, at de danske Oddset-spillere tror på Hjulmands tropper i søndagens kamp mod verdensmestrene.

Hvem skal score målene?
Den danske sejr i udekampen mod Frankrig tidligere på året kom i hus takket være et par overraskende, sene scoringer af indskiftede Andreas Cornelius – han er ude af spillet med en skade, men ifølge eksperten fra Danske Spil er der andre gode spillere, som er klar til at slå til: Blandt andet Rasmus Højlund, som fik debut i kampen mod Kroatien.

”Der ER andre spillere, som kan levere målene. Blandt andet en bred, ung gut fra Atalanta, som forleden fik sin A-Landsholdsdebut. Han kunne sagtens komme ind og score på sin gamle hjemmebane, især efter at angrebskollegaen Martin Braithwaite ikke fik sat det ønskede aftryk i torsdagens nederlag,” forudser Mathias Reimer Larsen.

Kampen Danmark-Frankrig fløjtes i gang kl. 20.45, og kan følges på TV2 og TV2 Play.