FN Byen

FN Byen er klar til Verdensmåls-Folkemøde med over 20 events

Verdensmåls-dilemmaer med Mads Steffensen, karriere-workshop, Sex Jeopardy og debatter: Otte FN organisationer fra FN Byen er med på årets Folkemøde, der i år står i Verdensmålenes tegn.

Hvordan bekæmper vi klimaforandringerne med kendt og ny teknologi? Hvem har ansvaret for, at vi ikke taber generationer af flygtningebørn på gulvet? Og hvad gør FN for, at flere investeringer er bæredygtige og støtter op om verdensmålene?

Det er bare nogle af de spørgsmål, der skal diskuteres og søges svar på i de mere end 20 events, som finder sted i FN Byens telt under Folkemødet på Bornholm den 13.-16. juni.

Det er 9. gang, at Folkemødet løber af stablen, men det er første gang, at den politiske festival har et overordnet tema, og det glæder kommunikationschef i FN Byen Lars Peter Schaumburg-Levy, at temaet er de 17 Verdensmål:

-       Verdensmålene fylder mere og mere for danskerne, for de politiske partier, for virksomhederne, for kommuner og for organisationer. Og der er kun 11 år til 2030, hvor verdens lande gerne skulle have gennemført dem. Folkemødet er derfor en fantastisk ramme, hvor vi kan mødes og diskutere, ikke om, men hvordan vi alle i Danmark kan tænke Verdensmålene ind i vores arbejde. Det glæder vi os til. Forhåbentlig kan Folkemødet også inspirere det nyvalgte Folketing i dets arbejdet med Verdensmålene, siger Lars Peter Schaumburg-Levy.

I alt deltager 8 af FN Byens 11 organisationer på Folkemødet. Du kan møde: UNICEF Danmark, FN’s Fødevareprogram (WFP), UN Women, FN’s Verdenssundhedsorganisation (WHO), FN’s Befolkningsfond (UNFPA), FN’s Udviklingsprogram (UNDP), UNEP DTU og FN’s Flygtningeorganisation (UNHCR).

For yderligere information kontakt Lars Peter Schaumburg-Levy, kommunikationschef i FN Byen: Mobile: +45 41 90 41 24 | Email: larspeter.schaumburg-levy@one.un.org. Du kan også følge os på FN Byens og de otte organisationers platforme.

Information om FN Byen

FN Byen
Marmorvej 51

Følg pressemeddelelser fra FN Byen

Flere pressemeddelelser fra FN Byen

Generalkommissær for FN’s hjælpeorganisation for palæstinensiske flygtninge i Mellemøsten (UNRWA) besøger Danmark de kommende dage22.1.2019 16:45:16 CETPresseinvitation

UNRWA’s generalkommissær Pierre Krähenbühl besøger Danmark onsdag den 23. januar til fredag den 25. januar. Han skal bl.a. mødes med udviklingsminister Ulla Tørnæs, besøge Folketinget, mødes med FN Byen, Dansk Ungdoms Fællesråd, samt danske NGO’er og andre interessenter. Pierre Krähenbühl skal desuden tale ved en DIIS-konference onsdag eftermiddag den 23. januar.