Flere SMV’er skal tænke stort

De små og mellemstore virksomheder (SMV’er) er kernen i dansk erhvervsliv. De udgør 99 pct. af alle virksomheder, og de er afgørende for væksten i Danmark. Mange SMV’er sprænger allerede i dag skalaen og vokser ud af SMV-segmentet. Men Danmark har brug for endnu flere små og mellemstore virksomheder, der tænker stort og har vækstambitioner. Og når SMV’erne tænker stort, er det helt afgørende, at resten af samfundet også gør det. På SMV Dagen 2019 sætter DI fokus på, hvad der skal til, for at flere SMV’er kan udvikle deres forretning, vokse og skabe vækst.

Pressen inviteres til

SMV Dagen 2019 – Tænk stort! Din virksomhed i større skala,
Onsdag den 30. januar, kl. 8.30,
Industriens Hus, Rådhuspladsen, Købehavn V.

På SMV Dagen overrækker H.K.H Prins Joachim traditionen tro DI’s Initiativpris. Prisen er en hyldest til de virksomheder i DI's medlemskreds, som i særlig grad har udvist initiativ, vækst og virkelyst.

Nogle andre af dagens hovedpersoner er virksomhedsledere, der sprænger skalaen. Tre virksomhedsledere går på scenen for at fortælle deres egen historie om vækst – om hvad der stopper dem, og hvad der fremmer væksten: Se og hør Astrid Donnerborg, adm. direktør, Aarhus og Horsens Taxa, Henrik Stenmann, CEO, IIH Nordic A/S og Ann Rose Bokkenheuser, adm. direktør, Rose Holm A/S.

De bliver suppleret af Torben Larsen, adm. direktør, Give Steel A/S og Marie-Louise Bjerg, tidl. CEO, Moutain Top Industries. Begge har sprunget skalaen og repræsenterer i dag virksomheder med langt over 100 medarbejdere.

Disse og rigtig mange andre SMV-ledere deltager på dagen, hvor der ventes fuldt hus med over 300 gæster. De kan blandt andet høre erhvervsminister Rasmus Jarlov blive udfrittet om, hvad han har i den politiske godtepose til SMV’erne. Ligesom læge og hjerneforsker Peter Lund Madsen vil give sin vurdering af, hvorvidt det overhovedet er muligt for mennesket at tænke stort.

Og så er der peptalk til SMV Dagens gæster. Den kommer fra Anette Ladefoged, adm. direktør i Tenax Sild A/S og Theis Søndergaard, Chief Product Officer & Co-founder, Vivino. De to virksomhedsledere fortæller om viljen til vækst.

Se hele programmet for SMV Dagen 2019 her

For yderligere spørgsmål og tilmelding kontakt pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

PRESSEINVITATION fra DI - Skal det være dyrere når virksomheder skifter hænder?15.10.2019 10:24:12 CESTPresseinvitation

Mere end 20.000 ejerledede og familieejede virksomheder skal over de næste par år skifte hænder. Skal det være dyrere at give stafetten – og dermed arbejdspladserne – videre til næste generation? DI sætter på en konference fokus på den aktuelle politiske debat om generationsskifte og ikke mindst på forslaget fra regeringen om at hæve beskatningen ved generationsskifte. Et panel bestående af skatteminister Morten Bødskov (S), partileder Søren Pape Poulsen (K) og finansordfører Sofie Carsten Nielsen (R) vil i en debat forholde sig til generationsskifteskattens konsekvenser for virksomhedernes udvikling og muligheder. Pressen inviteres til debat og konference: Når virksomheder skifter hænder – DI’s ejerskiftekonference 2019 Mandag den 21. oktober 2019, kl. 10:00 i Industriens Hus, Rådhuspladsen København V En forøgelse af afgiften på generationsskifte vil koste vækst og arbejdspladser. I løbet af dagen bliver der en debat om de skattemæssige rammer for generationsskifte og de udfordringer

Danske virksomheder skaber grøn alliance med verdens største byer10.10.2019 13:10:00 CESTPressemeddelelse

Torsdag den 10. oktober 2019 er DI vært for C40 Cities and Business Forum, der er årets største internationale begivenhed i København. Mere end 450 virksomheder, civilorganisationer og borgmestre fra verdens storbyer mødes for at sætte turbo på grøn vækst i hele verden. Det sker blandt andet med klimaalliancen, The City-Business Climate Alliance (CBCA), der lanceres af Torontos borgmester John Tory.

PRESSEINVITATION - DI inviterer pressen til C40-topmøde: Dansk erhvervsliv skaber grønne alliancer med verdens største byer2.10.2019 09:47:44 CESTPresseinvitation

Torsdag den 10. oktober 2019 er Dansk Industri vært for C40-topmødet i København, der er årets største internationale begivenhed. Industriens Hus vil danne rammen om C40 Cities and Business Forum, hvor 450 virksomheder og borgmestre fra verdens storbyer mødes for at skabe nye alliancer, der skal sætte turbo på grøn vækst i hele verden.