Flere og flere istandsætter deres boliger under covid-19 – sådan kan du også komme i gang

Danskerne har taget arbejdshandskerne på og deres værktøj i hånden, for nu vil de begynde på alle de gør-det-selv projekter og renovationer, de ikke har haft tid til før. Det har aldrig været nemmere at fikse ens bolig og have, end det er nu. Du har tiden, og dermed også muligheden.

Nu har man endelig tid

Ifølge myndighedernes retningslinjer skal man undgå at lade sin omgangskreds inkludere mere end 10 personer, og man skal generelt begrænse sin færden i offentligheden. Flere arbejder hjemmefra, og man går generelt mere derhjemme, fordi ens normale aktiviteter ikke er anbefalede. Folk går ikke i fitnesscentre for at holde sig fit, de spiser mindre ude, og holdaktiviteter er for det meste aflyst. Derfor giver det rigtig god mening, at flere og flere tager værktøjet i hånden og bruger al deres tid derhjemme på noget fornuftigt.

Lukkede butikker er ikke en forhindring

Endnu en grund til at flere istandsætter deres boliger er, at det er blevet super nemt. Selv hvis butikkerne i din kommune er lukket, kan du hurtigt og simpelt bestille, hvad du har brug for, online. Du kan købe stort set alting over internettet; også de ting, som du skal bruge til din bolig. Internettet gør det nemt, fordi du kan få det, du mangler, fra din sofa af, i stedet for at skulle ud i den virkelige verdens specialbutikker. I disse tider er det både det smarte, det nemme, det sikre og det anbefalede valg.

Design efter dine behov

Interessen for renovation er steget, i takt med at alting er blevet mere tilgængeligt for det normale menneske. Måske drømmer du for eksempel om en lille dam i din have; det er blevet nemt at gøre, fordi der findes hjemmesider specifikt om bassinfolie og de andre ting, en kunstig dam kræver. Du kan få, hvad end du går og drømmer om, og det der det, der er gået op for så mange. Det er en del af grunden til at danskerne istandsætter som aldrig før.

Forbered din bolig på al slags vejr

Global opvarmning er også en krise, der påvirker os, og det påvirker også vores vejr. Da vi ikke kan være sikre på, hvad fremtiden byder på, er flere og flere begyndt at sikre deres bolig på forskelligt vejr. Da der sjældent kommer sne længere, forbereder folk for eksempel deres bolig på ekstra regn. Det kan man gøre med et godt lag sokkelmaling, der effektivt lukker for vandet, samtidig med at soklen stadig kan ånde. Gør som alle andre, og forbered dig på lidt af hvert.

Grib chancen

Hvis ikke nu, hvornår så? I dag er det bedst mulige tidspunkt at gøre noget ved dit hjem, fordi det er nu, at du er hjemme. Du kan ligeså godt udnytte tiden og følge myndighedernes retningslinjer, samtidig med at du er produktiv. Du har tid, du behøver ikke at gå i butikker, du kan få det, som du vil have det, og det kan have både praktiske og udseendemæssige fordele. Der er faktisk ikke nogle grunde til at lade vær. Grib chancen, og tryl dit hus om til noget, du bliver glad af.