Flere muligheder på stationen på Prags Boulevard

På stationen for tunge køretøjer på Prags Boulevard kan der både tankes nye og traditionelle brændstoffer. Det er med andre ord en ny type station til den tunge transport, men ind til videre indsamler energiselskabet OK erfaring i forhold til, om det er fremtidens stationstype til transportkunderne
Stationen på Prags Boulevard har flere typer drivmidler til transportkunderne

Efterspørgslen på forskellige typer brændstoffer stiger, og den efterspørgsel imødekommer energiselskabet OK ved at samle flere muligheder for den tunge transport på Prags Boulevard, når der skal tankes.

”Da stationen i sin tid åbnede, var det kun muligt at tanke biogas, men i dag kan kunderne også tanke Truck Diesel, HVO, AdBlue og brint,” siger Henrik Dehn, markedschef for Transport i OK.

Der er på nuværende tidspunkt ikke planer om at udbrede samme type station på landsdækkende plan.

”Det vil formentlig ikke give mening at udvikle alle vores eksisterende Truck Diesel stationer på samme måde, men vi vil ikke afvise, at der kommer flere stationer, som ligner ’energistationen’ på Prags Boulevard. Lige nu høster vi erfaring med Prags Boulevard og følger produkterne og den efterspørgsel, der er på dem. På den måde kan vi erfare, om det giver mening at have flere typer drivmidler på samme adresse,” siger Henrik Dehn.

”OK’s kunder kan benytte deres OK Truck Diesel kort, når de tanker Truck diesel, HVO, AdBlue eller biogas,” forklarer Henrik Dehn.

For at kunne tilbyde alle produkterne på stationen på Prags Boulevard, har Everfuel fået plads på stationen til salg af brint.

Henrik Dehn lægger desuden vægt på, at placeringen på Prags Boulevard har en ideel placering i forhold til at hente god erfaring til fremtidige stationsprojekter.

Stationen på Prags Boulevard har flere typer drivmidler til transportkunderne
Et af produkter, kunderne kan tanke, er HVO Biodiesel
Markedschef hos OK, Henrik Dehn

• OK omfatter mere end 670 tankstationer, mere end 200 vaskehaller samt 80 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, e-mobilitet, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.