Fjern plastik fra havene med din taxi-tur

I april kan du booke en Viggo og være med til at fjerne 2 kg plastik fra verdenshavene. Et nyt samarbejde mellem den grønne taxitjeneste Viggo og den australske vinproducent The Hidden Sea vil nemlig sætte fokus på plastik i havene sammen.

Når du booker en Viggo i april, kan du være heldig at blive samlet op i den såkaldte ‘Hidden Sea-Viggo’.

Et samarbejde mellem den bæredygtige, australske vinproducent og tech- og mobilitetsvirksomheden Viggo, vil give Viggos brugere muligheden for at være med til at fjerne plastik fra havene. Med dig på farten får du ligeledes en flaske Hidden Sea vin, hvis du fanger Hidden Sea-Viggo’en torsdag til lørdag i tidsrummet 17-21.

“Vi synes, det er vigtigt at sætte fokus på nogle af de problemstillinger, vi står overfor - både klima- og miljømæssigt. Samtidigt vil vi gerne engagere vores brugere til også at gøre en forskel,” fortæller Kenneth Herschel, CEO i Viggo.

The Hidden Sea er en bæredygtig, australsk vinproducent, som har en mission om at fjerne 1 milliard plastikflasker fra verdenshavene før 2030.

For hver vin The Hidden Sea sælger, fjerner de 10 halv liters plastikflasker fra havet. Mængden af plastik bliver dog drastisk øget i samarbejdet, hvor man som bruger af Viggo kan være med til at fjerne hele 2 kg plastik, hvis man er heldig at blive hentet i en Hidden Sea Viggo. Kører man derfor en enkelt tur i bilen, bliver man det, der kaldes "ocean waste plastic neutral" for et helt år.

“Vi kan godt lide at skabe en oplevelse for vores kunder - og det gør vi blandt andet gennem samarbejder som disse, hvor man både selv kan gøre noget godt, men man også får forkælelsen af at få en flaske vin med på vejen” fortæller Anne Clara Laugesen, Head of Marketing hos Viggo, og fortsætter:

“Det er vigtigt for os i Viggo også selv at gøre en forskel. Og det er altid sjovest at gøre sammen med andre grønne virksomheder - og sammen med vores brugere.”

The Hidden Sea-bilen vil være at finde i den Københavnske gader i hele april måned.

• The Hidden Sea har indtil videre fjernet over 10 millioner plastikflasker fra verdenshavene, gennem deres verificerede samarbejde med ReSea Project
  • Ocean waste plastic neutral betyder, at man har fjernet den plastik, der er associeret med én persons gennemsnitlige plastikforbrug, hvor i alt ca. 3% ender i havet. Man fjerner altså de 3% af ens eget forbrug, der ender i havene, ved at fjerne ca. 2kg. plastik i løbet af et år
  • Viggo har 95 biler i Storkøbenhavn
  • Viggo er den eneste kørselstjeneste i Danmark, der udelukkende kører i elbiler
  • Viggo har indtil videre sparet klimaet for omkring 650 ton CO2 sammenlignet med kørsel i almindelige dieselbiler
  • I april 2021 lancerede Viggo sit eget energiselskab, Viggo Energy, som opstiller lynladere
  • Ud over København og Aarhus, har Viggo også biler i Oslo

Nobody believed in EV-ride-hailing Viggo: Now They’re the Third Largest Player in Denmark26.2.2024 07:37:40 CET | Press release

In a significant development for Denmark's urban mobility, Viggo, the pioneering all-electric ride-hailing service, has become the nation's third-largest provider. Achieving a fleet of more than 300 electric vehicles, Viggo now only trails behind the century-old Dantaxi and Taxa 4x35. This milestone not only highlights Viggo’s rapid growth but also marks a significant shift towards more sustainable mobility solutions.